Jak spędzają czas gracze Xbox One? Znamy najpopularniejsze aktywności

Jak spędzają czas gracze Xbox One? Znamy najpopularniejsze aktywności

Autor: Krzysztof Sulikowski

Opublikowano: 6/7/2017, 12:13 PM

Liczba odsłon: 1791

Gdy w 2013 r. debiutował Xbox One, Microsoft bywał krytykowany za zbytni nacisk na funkcje multimedialne zamiast skupienia się na grach. Fakt ten wykorzystał oczywiście Sony, który swoje Playstation 4 reklamował jako "konsolę dla graczy". Nie wszyscy jednak pamiętają, że odtwarzacz DVD zadebiutował w Playstation 2 i od tego czasu konsole zaczęto traktować bardziej jako centra rozrywki. Ponad dekadę później dochodzimy do momentu, w którym obie konsole posiadają przeglądarkę i sklep, z którego można pobrać takie aplikacje, jak Netflix czy YouTube.

Dobrze zoptymalizowane gry i ekskluzywne tytuły prawdopodobnie długo jeszcze pozostaną głównym motywem zakupu konsoli, choć platforma ta już dawno wykroczyła poza gaming. Microsoft stara się doprowadzić do stanu, w którym przesiadka z telefonu czy komputera na konsolę pozwoli kontynuować pracę z ulubionymi aplikacjami. Starania te dały już wymierne efekty, czego dowodzi ostatni raport przeprowadzony przez Ars Technica. Badania przeprowadzono na grupie ponad 930 tysięcy użytkowników Xbox Live w okresie od 26 września 2016 r. do 12 lutego 2017 r.

Z raportu wynika jasno, że prawie połowa aktywności użytkowników Xbox One wykracza poza gaming. Największym zainteresowaniem cieszą się aplikacje multimedialne do oglądania filmów i seriali, takie jak Netflix, TV czy YouTube. Na pozostałe aplikacje niemające wiele wspólnego z grami użytkownicy przeznaczyli z kolei 14,1% swojego czasu przy konsoli. Gry zajmowały im w sumie 56,2% czasu, z czego lwia część przypada na tytuły wydane oryginalnie na Xbox One. Gry udostępnione w ramach wstecznej kompatybilności (pochodzące z Xbox 360) to zaledwie 1,5% całości, czyli ok. 2,67% czasu spędzonego przy samych grach.

Dlaczego tytuły z Xbox 360 nie cieszą się już takim wzięciem? Powód wydaje się oczywisty - gracze wybierają najczęściej najnowsze produkcje i najpopularniejsze produkcje, rzadko sięgając po klasykę. Najwięcej czasu we wspomnianym okresie posiadacze konsoli przeznaczyli na takie gry, jak COD: Infinite Warfare, NBA 2K17, GTA V, FIFA 17 czy Battlefield 1. 12 najpopularniejszych gier zajmują nieco ponad 50% całego czasu poświęconego na gry. Druga połówka przypada w udziale pozostałym 697 odnotowanym tytułom.

Microsoft i jego konkurenci mogą prześcigać się w oferowaniu coraz większej różnorodności funkcji, jednak statystyki pokazują, że ich udział jest znikomy, bowiem większość i tak sięga po to, co nowe i mocno reklamowane.