Jak powstają holograficzne animacje? Microsoft ujawnia kulisy

Jak powstają holograficzne animacje? Microsoft ujawnia kulisy

Krzysztof Sulikowski
19:29
28.07.2015
0 komentarzy
1679 wyświetleń

W styczniu tego roku Microsoft przedstawił HoloLens - nowatorskie urządzenie "ubieralne", łączące świat realny z holograficznymi projekcjami. HoloLens może mieć całą masę zastosowań - od uruchamiania Uniwersalnych Aplikacji Windows, poprzez medycynę, edukację i obsługę misji kosmicznych, kończąc na marketingowych pokazach dla klientów. Wiemy już, że Microsoft przygotowuje hologramy, nagrywając i skanując obiekty z różnych perspektyw. Dziś spojrzymy na ten proces z nieco innej perspektywy.

Jak zobaczycie na poniższym wideo, Microsoft nagrywa poruszających się ludzi imponującym zestawem połączonych 106 kamer RGB i na podczerwień. Aktorzy znajdują się w typowym greenboksie, a każdy ich ruch zostaje zarejestrowany z dużą dokładnością. Jak wyjaśnia Microsoft, każda pojedyncza klatka składa się z tak dużej ilości danych, że hologramy nie mogłyby zostać strumieniowo (i w czasie rzeczywistym) przesyłane do większości użytkowników na świecie. Należy więc skompresować obraz. Surowe modele 3D składają sie z tysięcy pojedynczych punktów. Następnie odpowiednie algorytmy łączą je w trójkąty i poddają procesowi typologicznego odszumiania. Na wygładzone i dzięki temu uproszczone modele nakłada się następnie tekstury. Sam proces i jego efekty zobaczycie na wideo, przygotowanym przez Microsoft:

Dzięki sprytnie przemyślanej kompresji, animacje holograficzne mogą być odtwarzane strumieniowo na urządzeniach HoloLens, pozbawionych dostępu do bardzo szybkiego łącza. Na razie animacja wysokiej jakości wymaga przepustowości rzędu 20 megabitów na sekundę. Być może przy zastosowaniu wyższego stopnia kompresji uda się zmniejszyć wymaganą przepustowość. Skąd tak duże wymagania? Hologramy - jeśli pragniemy zachować ich wysoką jakość - są złożonymi modelami 3D, których nie powstydziłyby się gry czy produkcje filmowe z najwyższej półki. Nie są to jedynie "płaskie" obrazy. Hologram może być oglądany ze wszystkich stron, a przy jego tworzeniu zadbano o dość istotne szczegóły - wystarczy przyjrzeć się złożoności odwzorowania dłoni czy twarzy.

Więcej informacji o tworzeniu holograficznych modeli na podstawie rzeczywistych obiektów znajdziecie w naszym wcześniejszym wpisie: Microsoft zbudował holograficzne studio filmowe.


Spodobał Ci się ten artykuł? Podziel się z innymi!

Źródło: http://gdgtarena.com/video-how-microsoft-records-holographic-video-content-for-the-hololens/

Polecamy również w kategorii HoloLens

Komentarze

Skomentuj

Autor