Jak nawiązać połączenie wideo w Skype dla firm?

Jak nawiązać połączenie wideo w Skype dla firm?

Autor: Amadeusz Labuda

Opublikowano: 6/28/2017, 12:00 AM

Liczba odsłon: 4617

Kolejną z najistotniejszych funkcji oferowanych przez Skype dla firm jest możliwość prowadzenia rozmów z obsługą wideo, co pozwala na odbycie naprawdę profesjonalnej wideokonferencji, również z udziałem kilku osób. Docenić powinny to zwłaszcza firmy, którym zdarza się prowadzić wewnętrzne narady bądź też negocjacje z klientem/podwykonawcą. Niezbędnym, aby wykonać tego typu połączenie, jest posiadanie przez przynajmniej jedną ze stron (rozmówców) kamery internetowej (oczywiście może być ona wbudowana w sprzęt, którym dysponujemy).

W celu nawiązania połączenia wideo należy:

  1. Znaleźć na liście kontaktów osobę, z którą chcemy się skontaktować, po czym wybrać ją z listy poprzez dwukrotnie kliknięcie.
  2. W oknie korespondencji klikamy okrągły przycisk oznaczony ikonką kamery (jeżeli nie mamy jej podłączonej do komputera lub włączonej, wyświetli się odpowiedni komunikat). Rozpoczyna to proces łączenia, zaś odbiorca usłyszy oznajmiający nadchodzące połączenie sygnał dźwiękowy.
    • Można również najechać kursorem na awatar odbiorcy na liście kontaktów, co wyświetli dodatkowe menu pozwalające na między innymi wykonanie połączenia poprzez jedno kliknięcie w odpowiedni przycisk (oznaczony ikoną kamery, trzeci od lewej).
    • Trzecia metoda polega na kliknięciu kontaktu na liście przy pomocy prawego przycisku myszy oraz wybraniu opcji Rozpocznij połączenie Wideo.
  3. Gdy odbiorca przyjmie połączenie przychodzące, sygnał łączenia ucichnie, umożliwiając rozmowę.

Należy pamiętać, że Skype dla firm w wielu aspektach przypomina klasyczny telefon, co oznacza, że gdy jest on uruchomiony w tle, ktoś może do nas zdzwonić, wykorzystując funkcję wideorozmowy. Gdy tak się stanie, na ekranie pojawi się okno, na którym znajdziemy trzy przyciski odpowiedzialne odpowiednio za odebranie połączenia wideo, odebranie rozmowy bez przesyłania obrazu oraz całkowite odrzucenie połączenia. Gdy już odbierzemy rozmowę wideo zainicjowaną przez innego użytkownika, do dyspozycji mamy te same opcje, które dostępne są, gdy to my wykonujemy połączenie.

Połączenie wideo w Skype dla firm

W samym oknie rozmowy widnieje ponadto szereg dodatkowych funkcji znajdujących się pod odpowiednio oznaczonymi przyciskami:

  • Idąc od lewego dolnego rogu menu, pierwszy z nich ukrywa bądź pokazuje okienko czatu tekstowego znajdującego się po lewej stronie.
  • Drugi z nich włącza bądź wyłącza transmisję wideo z naszej kamerki internetowej (przydatne, gdy chcemy poprowadzić wideokonferencję).
  • Przy pomocy trzeciego z nich możemy wyłączyć mikrofon. Jest to bardzo przydatna funkcja, bowiem umożliwia prowadzenie rozmów nawet jeśli w otoczeniu jednego z użytkowników jest stosunkowo głośno.
  • Czwarty z nich umożliwia dostęp do zaawansowanych funkcji: Udostępnij pulpit, Udostępnij okno, Udostępnij pliki programu PowerPoint, Współtwórz dokument pakietu Office, Dodaj załącznik, Notatki udostępnione, Moje notatki, Więcej, Zarządzaj zawartością, Pokaż scenę.
  • Piąty z przycisków służy do zakończenia połączenia.
  • Szósty oferuje kilka zaawansowanych opcji: Zawieś, Przełącz, Zapytaj, Urządzenia, klawiaturę numeryczną oraz suwak głośności.
  • Pod siódmym z kolei przyciskiem znajdziemy jeszcze więcej opcji: Rozpocznij nagrywanie, Zarządzaj nagraniami, Rozmiar wyświetlania tekstu wiadomości błyskawicznych, Zmień czcionkę, Wysoki priorytet, Pomoc Skype dla firm.
  • Widoczny w górnym lewym rogu przycisk służy do zarządzania uczestnikami rozmowy oraz powiązanymi z nimi opcjami. Można z tego poziomu również zaprosić do rozmowy kolejnych użytkowników.
  • W prawym górnym rogu natomiast znajduje się przycisk odpowiedzialny za Zapraszanie przy użyciu nazwiska lub numeru telefonu.