Portal to nie tylko kultowa w pewnych kręgach seria, ale też jedna z najciekawszych koncepcji gamingowych ostatnich lat. Tworzenie tytułowych portali i interakcja z nimi samo w sobie jest dla graczy wciągającym doświadczeniem, ale można przecież pójść krok dalej i przenieść koncepcję z ekranu do świata *rzeczywistego*. Na taki pomysł wpadł deweloper, który wcześniej zasłynął z próby przeniesienia Pokemon Go na HoloLens.
Pokemon HoloLens RPG Project (znany też jako PokeLens) to jeden z najlepszych eksperymentów gamingowych zeszłego roku. Teraz jego twórca, Kenny W, zamierza zaprezentować nam coś równie, o ile nie bardziej fascynującego. Chodzi oczywiście o projekt bazujący na słynnej grze od Valve, który może przypaść do gustu nawet osobom, które nie są z reguły zainteresowane graniem. Zobaczmy pokazowy gameplay.
Been thinking with Portals. In AR with the Hololens! https://t.co/HCrQgrv7Dv #Hololens #Portal #AR #gamedev
— Kenny W (@Kennywdev) 5 lutego 2017
Dla tych, którzy nie znają jeszcze Portala - jest to logiczno-platformowa gra z widokiem pierwszoosobowym, w której naszym narzędziem jest specjalne urządzenie do tworzenia portali. Zasadą jest to, że tworzymy dwa portale, a wszystko, co wpadnie do jednego, wypada z drugiego - także gracz, choć w w przypadku HoloLens nie byłoby to możliwe. ;) Tworzenie portali na nietypowych płaszczyznach może dać ciekawe efekty, a kilka przykładów można zobaczyć na wideo powyżej. Wrzucone w portale obiekty zaskakująco dobrze reagują z elementami *realnego* otoczenia, takimi jak choćby schody. Kenny W opisuje Portal jako "zdecydowanie jedną z moich ulubionych gier wszechczasów. Jeszcze lepszą w AR".
Co dla dewelopera jest projektem pobocznym tworzonym dla zabawy (dobra, dobra, niejeden wielki produkt tak zaczynał!), dla nas jest szczególnym przykładem możliwości HoloLens. Jeśli tak będzie wyglądać przyszłość branży gamingowej, to zdecydowanie jest na co czekać... także od Valve!