HoloJS, czyli HoloLens z aplikacjami JavaScript i WebGL

HoloJS, czyli HoloLens z aplikacjami JavaScript i WebGL

Autor: Krzysztof Sulikowski

Opublikowano: 12/19/2016, 2:46 PM

Liczba odsłon: 2548

Microsoft dokłada wielu starań, by dotrzeć z HoloLens do deweloperów. Do zestawu istniejących narzędzi do tworzenia uniwersalnych aplikacji holograficznych dołączył nowy framework, pozwalający tworzyć z wykorzystaniem JavaScript i WebGL. Nowe narzędzie o nazwie HoloJS to najwyraźniej otwartoźródłowa biblioteka powstała w oparciu o ChakraCore - otwartoźródłowy silnik JavaScript przeznaczony dla Microsoft Edge w Windows 10.

Choć na ten moment brak wielu szczegółów na temat HoloJS, podstawowe informacje możemy odnaleźć w repozytorium GitHub: "HoloJS jest frameworkiem do tworzenia aplikacji UWP z wykorzystaniem JavaScript i WebGL. HoloJS to biblioteka C++, tóra hostuje Chakrę do uruchamiania kodu JavaScript, a także ANGLE do obsługi wywołań graficznych OpenGL ES, które są z kolei tłumaczone z WebGL przez aplikację JavaScript. Gdy HoloJS jest uruchamiany na Microsoft HoloLens, wspiera on renderowanie holograficzne".

W pliku Readme znaleźć można fragmenty kodu przeznaczone do wykorzystania w Windows Holographic. Znajduje się tam przykład związany z widokiem za pośrednictwem holograficznej kamery stereo oraz jej kalibracją pod względem aplikacji - automatycznego powiązania ruchów założonego urządzenia z zawartością wyświetlaną na soczewkach. HoloJS do działania wymaga Visual Studio 2015 Update 3. Co istotne, do tworzenia i testowania aplikacji nie jest niezbędny fizyczny zestaw deweloperski HoloLens - wystarczy jego emulator.

Wszystkie niezbędne pakiety można pobrać ze strony Windows Dev Center. Dokumentację i przykładowy kod HoloJS do uruchomienia w emulatorze HoloLens znajdziecie z kolei w repozytorium GitHub.

Jak wykorzystać Copilot w codziennej pracy? Kurs w przedsprzedaży
Jak wykorzystać Copilot w codziennej pracy? Kurs w przedsprzedaży

Wydarzenia