Hej TOBi! Vodafone i Microsoft tworzą nowego asystenta

Hej TOBi! Vodafone i Microsoft tworzą nowego asystenta

Autor: Wojciech Błachno

Opublikowano: 3/18/2019, 9:03 AM

Liczba odsłon: 977

Alexa, Siri, Asystent Google, Cortana oraz... TOBi! Najwidoczniej rodzina osobistych, cyfrowych asystentów się powiększa, a swojego własnego wirtualnego pomocnika chce mieć coraz więcej firm. Zalicza się do nich również Vodafone, czyli światowy gigant telekomunikacyjny.

Marka ta nie jest obecna na polskim rynku, ale na świecie ma naprawdę mocną pozycję. Turecki oddział Vodafone postanowił opracować własnego asystenta i nazwał go właśnie imieniem TOBi. Co ciekawe, w rozwoju tego TOBiego wesprze operatora amerykański gigant z Redmond.

TOBi jest bowiem zbudowany na bazie usługi Microsoft Language Understanding Intelligent Service (LUIS), która pozwala na szybką i prostą implementację mechanizmów rozpoznawania mowy i pisma w aplikacji. Na ten moment TOBi potrafi rozpoznawać pismo, lecz wkrótce zyska również umiejętność rozpoznawania mowy.

Vodafone projektuje swojego asystenta do realizacji specyficznych celów związanych bezpośrednio z procesem obsługi klienta. Będzie mógł odpowiadać na zapytania klientów dotyczące rachunków, taryf, urządzeń i cen. To tylko pokazuje i udowadnia, że choć chwilowo inteligentni asystenci są w dalszym ciągu niszą, to wkrótce będą obecni dosłownie wszędzie, a zakres ich funkcjonalności może być bardzo różny.

Jak wykorzystać Copilot w codziennej pracy? Kurs w przedsprzedaży
Jak wykorzystać Copilot w codziennej pracy? Kurs w przedsprzedaży

Wydarzenia