Grupy Office 365 już z dostępem dla gości

Grupy Office 365 już z dostępem dla gości

Krzysztof Sulikowski
16:29
09.09.2016
0 komentarzy
1139 wyświetleń

Office 365 Groups to odpowiedź na pytanie, jak najlepiej współdzielić pracę z zespołem. Idea, stojąca za powstaniem grup, to uczynienie z Office 365 centralnego punktu współpracy nad projektami. Każdy subskrybent Office 365 może założyć grupę i zapraszać do niej znajomych. Jest także możliwość wyszukiwania istniejących grup i dołączania do tych, które są z założenia otwarte. Możemy tam śledzić dyskusje, kamienie milowe i udostępnione pliki.

Do tej pory usługa Grupy Office 365 pozostawała niejako hermetyczna - z jej funkcjonalności i zawartości mogli korzystać jedynie zarejestrowani członkowie i subskrybenci. Czasem jednak istnieje konieczność udostępnienia pewnych danych klientom, partnerom czy konsultantom spoza organizacji, a ku temu potrzebne są narzędzia. "Dziś z radością zapowiadamy nową funkcję dostępu gościnnego dla Grup Office 365 - usługi członkostwa w grupach, zapewniającej wspólną tożsamość dla zespołów pracujących w Office 365. Nowa funkcja dostępu gościnnego daje możliwość włączania osób spoza twojej organizacji do grupy w Office 365" - ogłosił Microsoft. Dostęp do nowej opcji będzie wdrażany fazami.

Począwszy od dziś, do grup można zapraszać osoby za pośrednictwem aplikacji Outlook w sieci Web. Gość otrzymuje wówczas wiadomość e-mail z informacją o dostępie do plików grupy w SharePoint Online, zaczyna otrzymywać wiadomości i zaproszenia wysyłane do grupy, a także może logować się do grupy poprzez Office w sieci Web i mobilną aplikację Outlook Groups. Zaproszone osoby zyskują też dostęp do załączników przechowywanych w chmurze. Grupę można także opuścić w dowolnym czasie. Wszystcy zarejestrowani członkowie grupy widzą (w formie graficznego wskaźnika), że w grupie znajduje się gość.

Funkcja dostępu gościnnego współpracuje z dowolnym kontem e-mail, wliczając w to domeny prywatne i służbowe. Jeśli adres gościa jest powiązany z kontem Microsoft (na przykład Office 365 lub Outlook.com), użytkownik zostanie przekierowany na stronę logowania. W przypadku, gdy gość nie posiada konta Microsoft, zostanie przekierowany do formularza rejestracji, by takie konto utworzyć.

"Grupy usługi Office 365 to udostępniony obszar roboczy dla wiadomości e-mail, rozmów, plików i zdarzeń, gdzie członkowie grupy mogą działać wspólnie. Możesz używać grup, aby współpracować z osobami w całej firmie, nawet jeśli nie mają one dostępu do Microsoft Dynamics CRM Online. Możesz na przykład utworzyć grupę dla zespołu sprzedaży i zaprosić innych użytkowników Office 365, aby przyłączyli się do grupy, a następnie możesz udostępniać dokumenty, rozmowy, notatki ze spotkania, i informacje OneNote związane z określonymi kontami lub szansami sprzedaży" - tłumaczy Microsoft. Grupy pojawiły się w Office 365 pod koniec września 2014 r., a niedługo później zostały powiązane także z Lync i Yammer.


Spodobał Ci się ten artykuł? Podziel się z innymi!

Źródło: https://blogs.office.com/2016/09/08/introducing-guest-access-for-office-365-groups/

Polecamy również w kategorii Office 365

Komentarze

Skomentuj

Autor