Google: 'Scroogled' myli użytkowników

Google: 'Scroogled' myli użytkowników

Autor: Łukasz Klimkiewicz

Opublikowano: 3/2/2013, 1:34 PM

Liczba odsłon: 2700

Przedstawiciele Google po kilku miesiącach zabrali głos w sprawie kampanii 'Don't Get Scroogled'. Według nich Microsoft wprowadza użytkowników w błąd i przedstawia nieprawdę.

Microsoft rozpoczął kampanię 'Don't Get Scroogled' pod koniec listopada ubiegłego roku. Pierwsze spoty przedstawiały jak Google oszukuje użytkowników swojej wyszukiwarki w przypadku wyszukiwania sklepów internetowych. Na pierwszej stronie wyników wyświetlane były odnośniki do tych sprzedawców, które reklamowały się na stronach Google, a które wcale nie musiały posiadać najlepszych ofert. Kolejne spoty przedstawiały w złym świetle usługę pocztową Gmail, w której wiadomości e-mail miały być analizowane pod kątem słów kluczy wykorzystywanych do dopasowania reklam.

Google wcześniej nie zwracało większej uwagi na działania Microsoftu i firmie nie przeszkadzał też fakt, że spoty 'Don't Get Scroogled' były pokazywane w amerykańskiej telewizji w okresie primetime, kiedy zasięg reklamy był największy. W końcu firma zabrała głos w tej sprawie. Podczas RSA Conference, poświęconej polityce prywatności i systemom zabezpieczeń, na temat kampanii Microsoftu wypowiedział się Keith Enrigh będący w Google dyrektorem zespołu zajmującego się polityką prywatności. Enrigh powiedział, że kampania wprowadza użytkowników w błąd, jest nieprawdziwa i nieoparta na żadnych konkretnych argumentach. Z drugiej strony wypowiedział się dyrektor tego samego działu w Microsofcie Brendon Lynch, który stwierdził, że spoty 'Don't Get Scroogled' mają na celu pokazanie użytkownikom, że usługi Google nie są jedynymi dostępnymi w sieci.

Oprócz tego wiele wskazuje na to, że Microsoft zakończył już swoją walkę z Google na poziomie spotów reklamowych. Według serwisu KQED.com firma nie wykupuje już czasu reklamowego w stacjach telewizyjnych i radiowych. Microsoft nie przedstawił i najprawdopodobniej nie przedstawi żadnych danych pokazujących na ile kampania 'Don't Get Scroogled' była opłacalna, ale każdy może być w stu procentach pewny, że Microsoft jeszcze nie raz będzie atakował politykę prywatności Google i przekonywał do korzystania ze swoich usług.

Jak wykorzystać Copilot w codziennej pracy? Kurs w przedsprzedaży
Jak wykorzystać Copilot w codziennej pracy? Kurs w przedsprzedaży

Wydarzenia