Fotorealizm czy klasyczna animacja? Poznajmy kolejne rozszerzenia Xbox One X

Fotorealizm czy klasyczna animacja? Poznajmy kolejne rozszerzenia Xbox One X

Autor: Krzysztof Sulikowski

Opublikowano: 11/7/2017, 7:26 AM

Liczba odsłon: 2180

Na dzisiejszym premierowym evencie Xbox One X został już przedstawiony zarówno jako pierwsza konsola, która zapewnia tak bogate wrażenia graczom, jak i platforma, która pozwala deweloperom przekroczyć istniejące granice i rozwinąć skrzydła. Dość ciekawie opisał to deweloper Gears of War 4, który podkreślił, że dzięki Xbox One X gracze w końcu mogą zobaczyć grę w taki sposób, w jaki widzieli ją artyści i twórcy w fazie tworzenia. Do tej pory takie możliwości były dla graczy konsolowych po prostu niedostępne.

Premierze konsoli towarzyszy też mała promocja Samsunga - jego 55-calowy telewizor QLED 4K UHD trafił właśnie do dwóch szczęśliwców z publiczności. Jak widać, kooperacja Microsoftu z koreańskim gigantem trwa w najlepsze i to nie tylko na polu Windows Mixed Reality.

Xbox One X

Po kilku rozluźniających przerywnikach czas na dalsze prezentacje. Zaglądamy do studia Monolith Productions, twórców Śródziemia: Cień wojny. W tle przewija się oczywiście deweloperski zestaw Xbox One X. Na ostatnim z poniższych kadrów widzimy proces pracy z oświetleniem, które przeszło lifting pod kątem HDR. Aktualizacja gry jest oczywiście już dostępna do pobrania.

Xbox One X

Xbox One X

Xbox One X

Do studia na piętrze Microsoft Store w Nowym Jorku zaproszono też deweloperkę jednego z ostatnich hitów - Cuphead. Maja Moldenhauer ze studia MDHR mówi, że z uwagi na specyfikę gry jej przeniesienie do 4K jest czasochłonne i wymagające, jednakże taka wersja już powstaje, a studio myśli nad kolejnymi konwersjami. Cóż, to miłe zaskoczenie - wiemy bowiem, że Cuphead wygląda klimatycznie zarówno na wielkich monitorach 4K, jak i na telewizorach monochromatycznych z epoki. Retrofuturyzm pełną gębą!

Xbox One X

Skoro zaczęło się od Cuphead, pozostajemy przy grach indie. Nie jest chyba specjalną niespodzianką, że z mocy Xbox One X skorzystają również tytuły wydane w programie ID@Xbox. Poniżej małe porównanie:

Xbox One X

Jak mówi Jesse Rapczak ze studia Wildcard, Xbox One X pozwala uzyskać np. wolumetryczne chmury, choć w przypadku jego produkcji - Ark: Survival Evolved - pełne efekty nie będą do uzyskania przy 60 fps. Użytkownicy mogą się przełączać między 30 fps ze wszystkimi rozszerzeniami a 60 fps z ich ograniczoną liczbą. Na końcu oglądamy zwiastun rozszerzonej dla Xbox One X wersji survivalowej przygodówki i słuchamy krótkiej rozmowy z deweloperem Paladins: Champions of the Realm, który także ma swoje 5 minut na nowej konsoli Microsoftu.

Jak wykorzystać Copilot w codziennej pracy? Kurs w przedsprzedaży
Jak wykorzystać Copilot w codziennej pracy? Kurs w przedsprzedaży

Wydarzenia