Fall (Creators) Update zadebiutował na Xbox One

Fall (Creators) Update zadebiutował na Xbox One

Autor: Krzysztof Sulikowski

Opublikowano: 10/17/2017, 12:08 AM

Liczba odsłon: 2231

Fall Creators Update zaczyna wchodzić na PC dzisiaj, jednakże jego odpowiednik na Xbox One zadebiutował w miniony wieczór (16 października). Konsolowy odpowiednik aktualizacji pozbawiony jest "kreatywnego" odniesienia w nazwie, która brzmi po prostu Fall Update. Jeśli chodzi o główne aktualizacje, Xbox One już nie po raz pierwszy wyprzedza PC i smartfony. Jesienna aktualizacja wprowadza sporo nowości funkcjonalnych i zmian wyglądu, wliczając w to elementy interfejsu Fluent Design System. Szczegółami zajmiemy się poniżej.

Fall Update

Zacznijmy od ekranu głównego, który przede wszystkim zyskał sporo opcji personalizacji. Możemy dodawać do niego gry, znajomych, Xbox Live Gold czy Xbox Game Pass. Pojawiła się też nowa koncepcja porządkowania za pomocą "bloków". Można je przemieszczać lub usuwać wedle uznania. Do ekranu głównego można teraz przypiąć do 40 elementów. Menu przypinania znajdziemy zarówno w dedykowanym im bloku, jak i w panelu bocznym. Ekran można także spersonalizować, wybierając w Ustawieniach motyw ciemny, jasny lub o wysokim kontraście. Jak wspomnieliśmy we wstępie, niemal wszędzie widać nowy "język designu" Fluent.

Przejdźmy teraz do menu bocznego. Już w kompilacjach Xbox Insider stało się ono zauważalnie szybsze i dziś mogą tego doświadczyć użytkownicy wydania publicznego. Czas reakcji został poprawiony zwłaszcza w nawigacji między zakładkami w układzie horyzontalnym. Specjalne wsparcie zyskały też gry zespołowe i funkcje nadawania - dostęp do ich sekcji będzie wyświetlany domyślnie. Ponadto zobaczymy wysuwane menu ze znajomymi grającymi w te same gry i zaproszenia do gier w sekcji gry wieloosobowej. W sekcji tej pojawiła się też nowa kategorie Turniejów.

Na liście zmian nie sposób przeoczyć kwestii widoczności istotnych treści. Microsoft przekonuje, że teraz nie przeoczymy żadnych istotnych wydarzeń, nawet jeśli odejdziemy od konsoli. Udoskonaleniu uległ system powiadomień, dzięki któremu powiadomienia są widoczne z daleka. Poprawiono też funkcjonalność wygaszania ekranu, by zapobiec efektowi ghostingu ekranu, gdy wyświetlają się powiadomienia. Microsoft wspomina też o zaprojektowanej na nowo zakładce Game Hub Welcome, szybszym dostępie do ostatnich aktywności na profilach i lepszej widoczności nowego contentu na tablicy społecznościowej.

Jesienna aktualizacja wprowadza też wsparcie dla tych, którzy zamówili konsolę Xbox One X (premiera 7 listopada) lub planują przesiadkę. Są to funkcje pozwalające przenieść zawartość z Xbox One lub Xbox One S do Xbox One X, wliczając w to gry, aplikacje i ustawienia. Można także z wyprzedzeniem pobrać zawartość 4K, by już w dniu premiery nowej konsoli przenieść ją do rozszerzonych wersji gier. Odpowiednie oznaczenia takich tytułów znajdziemy zarówno w Sklepie Xbox, jak i w naszej bibliotece gier.

Ostatnie warte uwagi nowości dotyczą nadawania i oglądania streamingów. Zakładka Mixer oferuje teraz podgląd streamingów, by zobaczyć, co jest grane (dosłownie!), nim przystąpimy do oglądania. Jeśli nasze łącze pozwala na oglądanie broadcastów w 1080p, system automatycznie wybierze tę rozdzielczość. Dość interesująca nowość dotyczy też wsparcia dla kamerek internetowych USB. Można je odtąd wykorzystać, by pokazać również siebie przy streamingach w Mixer lub do czatu wideo (1:1 lub grupowego) w Skype. Ostatnia nowość dotyczy GameDVR, który może teraz wykonywać zrzuty ekranu lub nagrywać klipy w jakości 4K/HDR na Xbox One X, a także zapisywać je bezpośrednio na zewnętrznym dysku twardym.