Facebook ma spore ambicje, by zostać liczącą się platformą wideo, również z ukierunkowaniem na użytkowników premium. Facebook Watch jeszcze dość nieśmiało próbuje naśladować YouTube'a, ale jego twórcy wprowadzają coraz to nowe mechanizmy. Ostatnim z nich są płatne subskrypcje, sprzedawane bezpośrednio użytkownikom.
Konkurencja z YouTubem na czele zostawia w zasadzie niewiele miejsca dla nowych graczy, dlatego Facebook próbuje zagarnąć pewną niszę, a stanowią ją treści na wyłączność. W tym roku firma nawiązała partnerstwa z wydawcami i twórcami, przez które na platformę Facebook Watch Originals trafi więcej ekskluzywnych materiałów, co według założeń ma przyciągnąć użytkowników. Póki co nie ma ich zbyt wielu (zarówno użytkowników, ale też wydawców). W okresie pilotażowym Facebook będzie wyświetlał materiały BBC, BritBox, College Humor, MotorTred i TasteMade Plus. Firma planuje też współpracę z kilkoma stacjami telewizyjnymi.
Testujemy subskrypcje wideo na Facebooku, zaczynając z ograniczonym układem partnerów. Jesteśmy podekscytowani, sprowadzając więcej ulubionych programów i wideo na Facebooka, gdzie subskrybenci mogą cieszyć się zawartością wspólnie z innymi fanami. Będziemy nasłuchiwać feedbacku naszej społeczności.
Program testowy będzie dostępny tylko w USA, a użytkownicy będą płacić Facebookowi bezpośrednio za treści. Na wzór Apple i Google firma będzie pobierała niewielką gażę, a reszta trafi do wydawców. Testy mają ruszyć w najbliższych tygodniach.