Facebook zaczął sprzedawać subskrypcje wideo. Ma to sens?

Facebook zaczął sprzedawać subskrypcje wideo. Ma to sens?

Autor: Krzysztof Sulikowski

Opublikowano: 8/8/2019, 8:07 PM

Liczba odsłon: 721

Facebook ma spore ambicje, by zostać liczącą się platformą wideo, również z ukierunkowaniem na użytkowników premium. Facebook Watch jeszcze dość nieśmiało próbuje naśladować YouTube'a, ale jego twórcy wprowadzają coraz to nowe mechanizmy. Ostatnim z nich są płatne subskrypcje, sprzedawane bezpośrednio użytkownikom.

Konkurencja z YouTubem na czele zostawia w zasadzie niewiele miejsca dla nowych graczy, dlatego Facebook próbuje zagarnąć pewną niszę, a stanowią ją treści na wyłączność. W tym roku firma nawiązała partnerstwa z wydawcami i twórcami, przez które na platformę Facebook Watch Originals trafi więcej ekskluzywnych materiałów, co według założeń ma przyciągnąć użytkowników. Póki co nie ma ich zbyt wielu (zarówno użytkowników, ale też wydawców). W okresie pilotażowym Facebook będzie wyświetlał materiały BBC, BritBox, College Humor, MotorTred i TasteMade Plus. Firma planuje też współpracę z kilkoma stacjami telewizyjnymi.

Testujemy subskrypcje wideo na Facebooku, zaczynając z ograniczonym układem partnerów. Jesteśmy podekscytowani, sprowadzając więcej ulubionych programów i wideo na Facebooka, gdzie subskrybenci mogą cieszyć się zawartością wspólnie z innymi fanami. Będziemy nasłuchiwać feedbacku naszej społeczności.
– Facebook

Program testowy będzie dostępny tylko w USA, a użytkownicy będą płacić Facebookowi bezpośrednio za treści. Na wzór Apple i Google firma będzie pobierała niewielką gażę, a reszta trafi do wydawców. Testy mają ruszyć w najbliższych tygodniach.

Jak wykorzystać Copilot w codziennej pracy? Kurs w przedsprzedaży
Jak wykorzystać Copilot w codziennej pracy? Kurs w przedsprzedaży

Wydarzenia