Facebook pracuje nad urządzeniem streamującym połączonym z TV

Facebook pracuje nad urządzeniem streamującym połączonym z TV

Autor: Krzysztof Sulikowski

Opublikowano: 7/31/2019, 8:40 PM

Liczba odsłon: 948

Jeśli postawienie na środku salonu kamery połączonej z mikrofonem i podpięcie tego zestawu do sieci Facebooka nie do końca było spełnieniem Waszych marzeń, to gigant social media przygotuje dla Was coś extra. W zeszłym roku firma wypuściła urządzenia Portal, skupione na możliwościach wideokonferencyjnych. Teraz pracuje nad ich rozwinięciem, które cechować będzie sprzężenie z telewizorami, wsparcie dla popularnych platform streamingowych i obsługa AR. Jak konkretnie to ma działać?

Facebook Portal oferuje dwie zaawansowane funkcje, takie jak Smart Camera, która automatycznie podąża za osobami znajdującymi się w jej zasięgu i przybliża na nie obraz, i Smart Sound, która redukuje hałas w tle i wzmacnia głos rozmówcy niezależnie od miejsca, w którym się znajduje. Poprzez aktualizacje oprogramowania Facebook dodał do oferty obsługę aplikacji Amazon Prime Video, WhatsApp i nie tylko. Obsługiwanych aplikacji będzie najprawdopodobniej więcej, ale już w zupełnie nowym urządzeniu, idącym w trochę innym kierunku.

Z nowego raportu wynika, że firma pracuje nad urządzeniem streamingowym o nazwie roboczej Catalina. Ma ono zawierać funkcje kamery rodem z istniejących Portali, ale będzie pozbawione ekranu. Jego rolę przejmie TV w salonie użytkownika, a dodatkowo do urządzenia będzie dołączany pilot. W pewnym sensie ma to nawet swoje zalety. W końcu po co kolejny ekranik, jeśli już posiadamy wysokiej jakości TV? Tak przecież działają stacjonarne konsole do gier, a Portal też jest urządzeniem wyraźnie stacjonarnym. Na tym jednak nie kończy się jego przeznaczenie.

Urządzenie ma też pełnić swego rodzaju rolę centrum rozrywki. Facebook prowadzi rozmowy z Netfliksem, Disneyem, Hulu, HBO i Amazonem, których rezultatem ma być wprowadzenie ich aplikacji na urządzenie streamujące. Do tego dochodzi jeszcze trzecia funkcjonalność, chyba najbardziej tajemnicza. Chodzi tu o wsparcie dla AR, dzięki któremu użytkownicy będą mogli wchodzić w interakcje z wirtualnymi obiektami w trakcie połączeń wideo. Nie wiadomo jednak, w jaki sposób zostanie to rozwiązane.