Dynamics 365 będzie współpracować z Adobe Experience Manager

Dynamics 365 będzie współpracować z Adobe Experience Manager

Autor: Krzysztof Sulikowski

Opublikowano: 11/4/2017, 7:19 PM

Liczba odsłon: 1689

Współpraca Microsoftu z Adobe na polu rozwiązań marketingowych, sprzedażowych i chmurowych zaczęła przybierać realne kształty na początku tego roku. Pierwszy zestaw wspólnych rozwiązań zadebiutował w marcu, a następnie współpracę rozszerzono we wrześniu. Teraz obie firmy ogłosiły, że ułatwiają udostępnianie danych między przeglądarkowym narzędziem marketingowym Adobe Experience Manager i Dynamics 365, narzędziem CRM od Microsoft.

Taka integracja oznacza dla sprzedawców, że zyskają podgląd ostatnich aktywności sprzedażowych i interakcji z klientem ze strony internetowej firmy bezpośrednio w widoku klienta. Z perspektywy klienta oznacza to z kolei, że jeśli znajdujemy się na stronie internetowej i wypełniamy formularz, by dołączyć do usługi lub dokonać zakupu, Adobe może pobrać nasze dane klienta, takie jak imię i nazwisko, adres i numer telefonu z rekordu CRM, i wypełnić większość informacji automatycznie. Zwiększa to prawdopodobieństwo dokończenia transakcji i według producentów jest po prostu wygodniejsze.

Adobe Experience Manager i Dynamics 365

Dave Welch z Microsoft Solutions w Adobe uważa, że integracja przyczyni się do uczynienia osób na zakupach rzeczywiście kupującymi. Innymi słowy, im bardziej spersonalizowany proces zakupów, tym doświadczenie wydaje się bardziej zintegrowane z klientem. Dina Apostolou z Microsoft Business Applications Group podkreśla z kolei, że istotne jest, by dać sprzedawcom pełniejsze dane, które pozwolą lepiej zrozumieć klienta. Im więcej informacji można uzyskać w widoku pojedynczego klienta w Dynamics 365, tym lepiej można zrozumieć jego potrzeby i osiągnąć lepszą sprzedaż. Obie firmy udostępniały już wcześniej API, które pozwalały klientom dokonać tego rodzaju integracji na własną rękę, jednak dzięki nowej umowie współdzielenie danych między platformami staje się dużo łatwiejsze i wymaga tylko prostej konfiguracji.

Do tej pory sprzedaż i marketing traktowane były z osobna jako działy, które muszą ze sobą współpracować, choć w dobie rozwiązań cyfrowych często pojawiały się na tych polach problemy z komunikacją. Adobe Experience Manager i Dynamics 365 po prostu połączą informacje marketingowe i sprzedażowe na poziomie danych, co przynajmniej z założenia ułatwi pracę i poprawi wyniki w obu wspomnianych działach.

Jak wykorzystać Copilot w codziennej pracy? Kurs w przedsprzedaży
Jak wykorzystać Copilot w codziennej pracy? Kurs w przedsprzedaży

Wydarzenia