Domyślnie włączony Yammer zastąpi w biznesie Facebooka?

Domyślnie włączony Yammer zastąpi w biznesie Facebooka?

Autor: Krzysztof Sulikowski

Opublikowano: 2/10/2016, 11:03 PM

Liczba odsłon: 5684

Yammer to sieć społecznościowa, używana do prywatnych kontaktów wewnątrz firm. Usługa została uruchomiona w 2008 r., a cztery lata później wykupił ją Microsoft za niebagatelną sumę 1,2 mld dolarów. Wówczas liczba jej użytkowników wynosiła 3 mln, a dwa lata później wzrosła do 8 mln. Yammer otrzymał wiele aktualizacji, które w kontekście komunikacji zespołowej miały zapewnić serwisowi większe możliwości niż poczta e-mail czy Facebook.

Wielu obserwatorów poczynań firmy z Redmond zastanawiało się, czy Yammer nadal leży w kręgu jej zainteresowań. Okazuje się, że jak najbardziej. Począwszy od 2 lutego tego roku, Microsoft rozpoczął włączanie usługi Yammer jako domyślnej dla komercyjnych subskrybentów Office 365.

Po udanym starcie konkurencyjnego Slack (z którym Microsoft zintegrował niedawno Skype dla Firm) i uruchomieniu serwisu Facebook at Work, Microsoft został niejako zmuszony, by włożyć w Yammera jeszcze więcej energii. Usługa z roku na rok staje się w coraz wyższym stopniu kompleksowym serwisem społecznościowym dla biznesu. Postawiono zwłaszcza na model dzielenia się pracą zespołową, a wiele kluczowych dla Yammera technologii zintegrowano z Office 365. W ubiegłym roku Microsoft zdecydował o dalszym rozwoju samodzielnego klienta Yammer, przy czym w harmonogramie odnotowano też integracę z Azure Active Directory i przeniesienie usługi do własnych centrów danych Microsoftu.

Yammer

Microsoft nadal zamierza połączyć Yammera z usługą Office 365 Groups. Gdy już tego dokona (planowana data to czerwiec 2016 r.), zamierza realizować międzyplatformowe czy wręcz międzypakietowe scenariusze, jak choćby połączenie konwersacji Yammer ze Skype, planowanie spotkań w kalendarzu Outlook, dostęp do plików w OneDrive i tworzenie zadań w usłudze Planner. Wszystko to z poziomu grup w Yammerze. Firma zapowiedziała też możliwość współpracy użytkowników Office Online nad danymi wewnątrz serwisu Yammer. Jak dotąd nie wiadomo, kiedy użytkownicy zewnętrzni będą mogli być zapraszani do grupowych zadań.

Jak ogłosił Microsoft, każdy użytkownik Office 365 z aktywną licencją Yammer zyska dostęp do serwisu klikając ikonę Uruchamianie aplikacji usługi Office 365 (app launcher) oraz możliwość rozpoczęcia rozmowy w serwisie z poziomu SharePoint, Office 365 Video Portal, a wkrótce też z Delve i Skype Broadcast. Użytkownicy, którzy nie chcą, by Yammer był domyślnie włączony, mogą tę funkcję wyłączyć.

Jak wykorzystać Copilot w codziennej pracy? Kurs w przedsprzedaży
Jak wykorzystać Copilot w codziennej pracy? Kurs w przedsprzedaży

Wydarzenia