Deweloperzy mogą teraz umieścić natywne sloty reklam w swoich aplikacjach

Deweloperzy mogą teraz umieścić natywne sloty reklam w swoich aplikacjach

Autor: Amadeusz Labuda

Opublikowano: 6/7/2017, 2:20 PM

Liczba odsłon: 1933

Nie od dziś wiadomo, że kołem zamachowym marketingu są reklamy. Stają się one coraz bardziej wszechobecne w każdym praktycznie aspekcie naszego życia. Oznacza to, że siłą rzeczy znaleźć możemy je również w aplikacjach, których używamy na co dzień, zwłaszcza jeśli są one darmowe. Niestety, rozlokowanie banerów w wielu programach jest dosyć losowe, na dodatek nietrudno o sytuację, w której przysłaniają one kluczowe informacje podawane przez program. Na szczęście wygląda na to, że Microsoft znalazł dobry sposób, by poradzić sobie z tym problemem.

Natywny slot reklam, bo o nim mowa, umożliwia deweloperom sprecyzowanie pozycji reklamy. Ponadto, dowolnie mogą oni ingerować w jej zawartość, czyli elementy takie jak tytuł, obrazek, logo, opis itp. Niesie to za sobą szereg rozlicznych korzyści: nie dość bowiem, że w ten sposób klarowność właściwej aplikacji jest pewna, to dodatkowo reklamy tego typu są o wiele lepiej odbierane przez użytkowników (według raportów przedstawionych przez Microsoft aż pięciokrotnie). Wykorzystanie natywnego slotu reklam wymaga od twórców skorzystania z narzędzia Microsoft Advertising SDK (10.0.4), zaś same aplikacje go posiadające, rzecz jasna przeznaczone są wyłącznie na Sklep Windows.

Czy natywne sloty to przyszłość reklam?

Największym wyzwaniem stojącym obecnie przed deweloperami aplikacji jest znalezienie złotego środka, umożliwiającego czerpanie zysku z reklam, nie irytując przy tym zbytnio użytkowników. Wygląda na to, że natywny slot reklam pomoże im w tym celu, co z kolei daje nadzieję na przyszłość pozbawioną reklam zasłaniających cały monitor.

Jak wykorzystać Copilot w codziennej pracy? Kurs w przedsprzedaży
Jak wykorzystać Copilot w codziennej pracy? Kurs w przedsprzedaży

Wydarzenia