Zamknij komunikat

Nowy Office 2013 Dla Firm
Do góry Skomentuj

Czyszczenie rejestru

Czyszczenie rejestru

Autor: Paweł Wujczyk Opublikowano: 17 czerwca 2006 Odsłon: 301 632

Jak już wiemy każdy program wprowadza swoje dane do Rejestru systemu. Kiedy później odinstalowywujemy go powinien swoje wpisy usunąć. Zdarza się jednak dość często, że programy pozostawiają w rejestrze klucze, które nie służą do niczego. Pozycje te natomiast spowalniają nasz system ponieważ Windows musi analizować wiele kluczy, które nie oznaczają nic. Dlatego też powstały programy, które czyszczą rejestr ze "śmieci" Jednym z nich jest RegCleaner. Jest to aplikacja darmowa.

Po prostej instalacji uruchamiamy program. Na początku musimy zaakceptować umowę. Oczywiście zgadzamy się. Główne okno programu podzielone jest na osiem kategorii, którymi możemy w prosty sposób zarządzać. Bez problemu np. wybieramy kategorię Startup List a następnie zaznaczamy elementy i kasujemy te pozycje, których nie chcemy uruchamiać wraz ze startem systemu.

Czyszczenie rejestru

Aby dokonać czyszczenia rejestru wybieramy kolejno Tools, Registry cleanup a następnie wybraną przez nas opcję z podmenu. Najlepiej wybrać Do them all, która spowoduje najgłębsze przejrzenie naszego rejestru. W wyniku tych operacji program zacznie przeglądać klucze i wartości.

Następnie wyświetli wynik swojej pracy. Teraz powinniśmy usunąć znalezione klucze. Wybieramy z menu Select pozycję All a następnie klikamy w przycisk Remove Selected umieszczony w prawym dolnym rogu ekranu.

Pamiętajmy jednak, że program może pomylić się w pracy i wybrać zły klucz. Dlatego też warto zrobić kopię zapasową całego rejestru przed uruchomieniem aplikacji.

Zobacz również

Komentarze

jakie sa inne funkcje programu?? co mozna tu porobic w rejestrze?
jacek, 17 czerwca 2006, 14:11
Jedno uzupełnienie ,a chyba i ułatwienie - w programie mozan wybrać m.in. polski język:
Options - language - select language i w oknie, które się otworzy kliknąć na polish.rlg.
Dzięki temu użytkownicy mający mniejszą wprawę w posługiwaniu się obcymi językami uzyskają od razu informacje co do tego jakie , poza operacjami omówionymi w tekście, opcje program jeszcze udostępnia.
 
 
PS.
Program domylsnie towrzy kopię kluczy, które podlegają czyszczeniu.

Rebe, 17 czerwca 2006, 14:52
świetny programik,można ustawić z jaka dokładnościa ma czyścic rejestr,wybra c sposób czyszczenia,doskonale daje sobie rade z wyłaczaniem programów z autostartu,można łatwo usunąc wpisy z nieuzywanych komend shella,odinstalowanych programów itp.Polecam prosty w obsłudze.
trafic, 17 czerwca 2006, 21:02
Program świetny ale czasami nie w 100% pozostawia niektóre wpisy. Wtedy najlepszym sposobem jest na własną rękę. Jak mawiają jeżeli chcesz byś pewny wykonanej pracy zrób to sam. Jednakże polecam dla początkujących.
feniks0, 17 czerwca 2006, 21:46
Mialem okazję testować, ale uważam, że lepszy jest WinASO Registry Optimizer. Wychwytuje sporo więcej.
REGer, 20 czerwca 2006, 22:43
Jeszcze jedno uzupełnienie - jeżeli teksty tego typu mają byc, z założenia, dla poczatkujących, to bezpieczniej będzie uzywać ostatniej darmowej wersji jv16. Różnica polega na "kolorowaniu" wpisów uznanych za błedne i dzięki temu pozwala - zamiast zdać się na przypadek przy zaznaczaniu - doglębniej rozpoznać, które wpisy jak są ocenianie już w fazie wybierania ich przez program.
Rebe, 21 czerwca 2006, 06:52
do bani
zidan, 23 lipca 2006, 13:23
Co do bani. Sam jestes do bani, tak jak Zidan. Program robi to co do niego należy. Nie psuje systemu. 10 pkt.
Mental, 14 sierpnia 2006, 18:57
trzeba zachowac kopie bezpieczenstwa u mnie np wywala on rejestry sterownikow drukarki i sa z nia problemy :/
lolek, 19 sierpnia 2006, 11:36
gdzie ten program scongnoc
artur, 18 czerwca 2007, 17:43
ściągniesz nawet z tej stronki klikając na słowo RegCleaner pogrubione i w niebieskim kolorze. Program OK robi to co ma robić!!!
yac, 20 czerwca 2007, 01:42
NIE CZAJĘ!!!!!!Głupe to jakieś
kosta, 15 sierpnia 2007, 15:05
Jest super tylko małe niedociągnięcie autorów, NIE DZIALA NA PROCESORACH DWURDZENIOWYCH ;/
sub0, 6 września 2007, 23:17
działa działa
lelo , 13 września 2007, 00:02
lelo nie wprowadzaj ludzi w błąd. Nie działa na dwurdzeniowych (sprawdzone na C2D).
solti, 28 września 2007, 10:37
solti nie wprowadzaj ludzi w błąd! Działa na procesorach dwurdzeniowych, też sprawdzone na C2D 6400 na WinXP x64
v4n, 20 października 2007, 10:12
Program mi się podoba. Gdy miałem kiedyś program RegistryShower to usunął mi takie wpisy, że musiałem później instalować od nowa sterowniki do drukarki. A RegCleaner zrobił to co należy. Usunął naprawde niepotrzebne wpisy. Autorom za stworzenie cuda daje 6+ :)
bigman, 6 listopada 2007, 20:12
Dziala na prockach dwurdzeniowych (przynajmniej mi)
Pawcio, 17 listopada 2007, 00:15
maly i dobry programik dla maniakow polecam duza nowsza wersjie jv16 power tools
kas, 26 listopada 2007, 20:34
dobry program ale nie polecam nowym uzytkownikom
sławek, 1 grudnia 2007, 09:09
zastnowcie sie co piszecie... co ma c2d do tego czy dziala czy nie? Chyba czynnikiem wplywajacym na to czy soft sie uruchamia jest architektura systemu. Wiec v4n jezeli masz x64 to bardzo prawdopodobne, ze nie chodzi, a jezeli ktos ma x32 - bez problemu... osobscie programu nie uzywalem, ale polecam WinASO Registry Cleaner.
dzon3r, 15 grudnia 2007, 00:30
a u mnie nie działa na czterordzeniowym quadzie :(
baq, 17 grudnia 2007, 17:08
program dobry w miare nie ma zagrozenuia wysypania systemu, robi swoje w miare szybko! polecam chociaz szukam czegos lepszego
ja1, 30 grudnia 2007, 11:01
u mnie na quadzie i win xp 32bit tez nie dziala :(
levak, 9 stycznia 2008, 20:59
ok dziala, trzeba tylko pokombinowac: prawym klawiszem na regcleanr.exe/wlasciwosci/zgodnosc/ i tam uruchomic w trybie zgodnosci z win98/me
levak, 9 stycznia 2008, 21:24
Mi na Centrino Duo, WinXP, raz działał a raz nie, dopiero w trybie zgodności z Win2000 jest ok (w trybie zgodności z 98/Me wiesza się).
sunmar, 3 lutego 2008, 19:09
jak zrobić kopie zapasową rejestru?
gość, 6 lutego 2008, 18:02
albo inaczej jak do cholerki zamienić rejest zpowrotem ?
gość, 6 lutego 2008, 18:03
Hejka - potrzebuje pomocy. Przed resetem systemu pare dni temu wypialem dwa dyski na eide a sata zostaly bo na nich mam system. Po przeinstalowaniu windy i podpieciu tych dwoch pozostalych dyskow nie widzi ich a nawet nie widzi cd. Wiem ze gdzies w rejestrach to sie ustawialo ale nie pamietam gdzie a mam to zapiasane wlasnie na tych niewidocznych dyskach. Wie ktos gdzie to moze byc? Dzieki za pomoc.
Gosciu, 9 lutego 2008, 11:33
Witam .mam problem Odinstalowałem program muzyczny do robienia muzyki MAGIX Music Maker 14 i Wyczyściłem RegCleanerem rejestr ale zostało w opcji programy jakiś wpis,którego RegCleaner nie chciał usunąć no to zrobiłem przywracanie systemu i cofnąłen o tydzień Teraz chciałem ponownie zainstalować MAGIX Music Maker 14 i program się zainstalował ale po próbie otwarcia menu sampli wyskakuje komynikat z wykszyknikiem i praktycznie nic nie mogę zrobić.Może coś zostało po pierwszej instalacji gdzieś w rejestrze?
Vadii, 10 lutego 2008, 20:51
PROGRAMIK JEST SUPER ROBI CO DO NIEGO NALEZY
MALLY, 20 lutego 2008, 22:20
u mnie nie dziala procesor dwu rdzeniowy
Baca , 1 marca 2008, 18:10
sorki działa tylko nie da się uruchomić z skrótu na pulpicie
Baca, 1 marca 2008, 18:15
do bani to knot gnot i dziatoswo. ludzie kturzy mają pecety muszą robić takie rzeczy jak czyszczenie rejstrów i inne głupie czynnosci, kupcie sobie maczki i będziecie mieć spokój.
lolo równy kolo, 3 marca 2008, 20:49
Maczku, a Ty kup sobie słownik języka polskiego! składnia i ortografia na poziomie ośmiolatka.
Kuz!, 7 marca 2008, 00:15
Zapomniałem dodać, program jest dobry, optymalny i działa bez problemu na Vista x64 Premium 4 rdzeniowy zegar.
Kuz!, 7 marca 2008, 00:17
Moze byc ten program, ale znam go juz od dawna i byl nawet w jakiejs gazecie...
Jk, 12 marca 2008, 16:11
Używam RegCleanera - jest OK. Jednak przeleciałem po rejestrze programem RegCure i byłem zdumiony ilością błędów, jakie wyszukał. RegCleaner znalazł 6 RegCure 930! Były to puste klucze, nieistniejące pliki i odnośniki. Sprawdźcie ten program, można go ściągnąć z netu. Wersja demo usuwa tylko jeden błąd ale pokazuje możliwości programu.
pinxit, 19 marca 2008, 08:15
program jest w miare dobry , polecam
Boon , 20 marca 2008, 19:58
dla mnie ten reg cleaner to kicz,najlepszy do tego jest Tuneup
El Diablos, 21 marca 2008, 13:40
jak usunac recznie z rejestru niepotszebne pierdoły niechce instalowac zadnych progrmów chce zrobic to recznie. prosze o szybko odp pls! najlepiej na mela: jonolot.karol.krasnosielc@interia.pl
zielony, 2 kwietnia 2008, 19:34
Program nie chodzi, mam Viste...
Iwona, 4 kwietnia 2008, 19:47
Użyłem RegCleaner w wersji angielskiej, rozpędziłem się i wyczyściłem sobie cały rejestr i nie działają mi żadne programy (ikony na pulpicie zamieniły się w kwadraciki z rozszerzeniem .lnk ) Jak je odzyskać ?
załamany, 11 kwietnia 2008, 19:02
przeinstaluj najlepiej system, chyba ze masz kopie zapasowa to ja przywroc
foks, 10 maja 2008, 18:54
Jak nie chce ruszyć na dwurdzeniowych należy we właściwościach regleaner.exe ustawić "uruchom w 256 kolorach"
Krzych, 11 maja 2008, 16:32
NIE DZIALA DA WSZYSTKICH KOMPACH , ALE OGOLNIE PROGRAMIK JEST BARDZO DOBRY
KAS1981, 19 maja 2008, 18:30
DLATYCH CO NIE MOGA ODPALIC POLECAM: TweakNow RegCleaner TEZ DARMOWY I LATWIEJSZY W OBSLUDZE DLA TYCH OPORNIEJSZYCH KOMPUTEROWCOW:)
KAS1981, 19 maja 2008, 18:33
Krzych ma rację. Jeśli we właściwościach regcleaner.exe ustawimy uruchom w 256 kolorach to wszystko jest ok. tylko nie panikować jeśli później na czas uruchomienia programu zmieni nam się wygląd pulpitu ;)
Kabi, 21 maja 2008, 09:35
Zielony => Uruchom -> "regedit"
qqrq, 15 czerwca 2008, 08:04
program zostawia pliki.Poza tym używałem programu pocztowego Incredi mail i po prostu czyszcząc rejestr wywalał mi pliki i deinstalował program.Jako podręczny,jest OK.Jeżeli chcesz wywalić konkretnie pliki a wiecie o czym gadam(trial) to jest kiepski.Pozdrawiam
www.gw-investment.com, 17 czerwca 2008, 17:42
Po przeczytaniu tych wszystkich postow ,mam taki mentlik że dalej niewiem jak oczyścic i którym programem /system, Xp,32,/procesorc2d/ Chcę "zklinować" wszystko po Nero, Winapie,Fotoshopie, i paru innych trialach Dzięki za konkretną podpowiedź.
Bedantoni, 10 lipca 2008, 02:20
u mnie na dwurdzeniowym również nie działa, niestety...
murderotic, 16 lipca 2008, 03:46
Po pierwsze ustawiamy żeby uruchamiał sie w 256 kolorach a pózniej ctrl+alt+del i przechodzimy do procesów, szukamy regcleanera i z prawokliku wybieramy ustaw koligacje i zaznaczamy jeden CPU. DZIAŁA !!!!! PS. dla tych co maja wiecej niz dwa rdzenie
emek, 23 września 2008, 16:56
ja mam procesor pentium D i jakos wszystko działa

Kamilo, 2 listopada 2008, 16:24
co wy gadacie, c2d vista 64 wszystko dziala
 

kudlaty, 7 listopada 2008, 21:45
Dell XPS M1530 Core Duo 2.4 -program śmiga na obu systemach i XP i VISTA. Polecam również Visy Registry Cleaner

Boston, 26 grudnia 2008, 00:24
Na czterordzeniowkach nie działa mam 4x2.8
:P..., 27 grudnia 2008, 20:30
Jezeli nie potrafisz nie instaluj programu, bo wytniesz co nie trzeba.
pol, 9 stycznia 2009, 13:46
czy jak zrobie co powyzej to on usunie cały rejestr

m, 12 stycznia 2009, 21:14
Tak usunie caly rejestr wraz z Toba Twoimi organami Wszystkim!
Totalne Wipe!

n, 22 stycznia 2009, 00:45
--Error report----- Error message: Cannot create file C:\Program Files\RegCleaner\Backups\2009.01.27.02.23.49.4348.reg --Addition information----- RegCleaner version = RegCleaner 4.3, Build: 780 Idler.Enabled = True Section = Registry Cleanup System mode = Normal Cleanup mode = All NT Mode = True Win2k Mode = True Administrator = True Debug mode = False Sorry co to jest?????
Laik, 27 stycznia 2009, 13:26
program dość dobry-osobiście używam go wspólnie z CCleaner i co zostawi jesden wyczści drugi.Niestety pewne rzecz trzeba usuwać ręcznie

jan, 11 kwietnia 2009, 20:46
Mi nie działa na 4 rdzeniówce. Szkoda.

luki, 19 kwietnia 2009, 06:53
Panie i Panowie. program ten jest tak stary jak winda, różnica polega jak juz co nie którzy koledzy napisali na głębokości skanowania rejestru. I jest to dużą prawdą, że program przy maksymalnych ustawieniach potrafi całkowicie odinstalować drukarki (HP, Canon). ale obecnie jest to najbardziej intuicyjny czyściciel rejestru. i za darmoche.
DarekT, 19 kwietnia 2009, 08:52
Nawet dobry program :) usunął mi 42 wpisy które znalazł(błędne mam nadzieję)
MarcinS, 25 kwietnia 2009, 19:36
Aha a dla twórców za samo stworzenie programu 6++
MarcinS, 25 kwietnia 2009, 19:38
ja mam Phenom 9850 Black Edition i umnie też nie lata straszny chłam

jankes, 7 maja 2009, 18:49
a czy po takiej czystce komp szybciej dziala? I czy laik taki jak ja moze sie bawic z takim programem, czy bede wiedziala jakie klucze usunac a jakie nie ? prosze pomozcie
ASia, 28 maja 2009, 21:45
A czy ktoś z was zauważył jakieś przyśpieszenie pracy, lub poprawę pracy windows po wyczyszczeniu rejestu? Bo ja osobiście nie zauważyłem przyśpieszenia po czysczeniu.

pa0l0, 1 czerwca 2009, 14:57
czy Intel Celeorn D jest jedno czy dwu rzdzeniowy?????????????????????????????????????

niewiadomek, 10 sierpnia 2009, 11:45
"czy Intel Celeorn D jest jedno czy dwu rzdzeniowy?????????????????????????????????????" Jednordzeniowy oczywiście.
miszczu, 21 sierpnia 2009, 10:21
Czy program całkowicie czyści rejestry bez żadnych wpadek itp że np coś zostanie niechcianego ?
Jan, 12 grudnia 2009, 20:58
Czyści łagodnie nie przerywając snu.
Kwikam, 27 grudnia 2009, 02:12
dobry program i tyle!!!
imczan!, 14 lutego 2010, 19:57
Najwazniejsze ze co?!....Ze za free!!!
imczan!, 14 lutego 2010, 20:01
Działa na procesorach dwu i cztero-rdzeniowych, system 32 bit XP
r, 15 kwietnia 2010, 11:35
Po zainstalowaniu RegCleanera ikona RegCleaner exe jest nie aktywna i programu nie mogę otworzyć. Nie pokazuje się również disclamer który trzeba akceptować. Kilkakrotnie program reinstalowałem bez skutku. Co za przyczyna? Pozdrawiam
woytek, 23 lipca 2010, 07:40
RegCleaner nie działa pod windows 7, nie usuwa wpisow, wyskakuja bledy.
Admin, 13 listopada 2010, 00:15
w trybie zgodnosci ustawic wystarczy
:P, 28 grudnia 2010, 14:02
dla mnie bomba  
mateo, 16 lutego 2011, 22:10
Witam. Bardzo proszę o informację czy jeżeli korzystam z programu w wersji trial 30 dniowej - skończy mi się czas działania programu - usunę program z kompa - wyczyszcze rejestr to czy bede mógł zainstalować ten sam program w trialu i nadal bede miał do wykorzystania 30 dni ? Z góry dziękuje za informacje Pozdrawiam
Jaro, 9 marca 2011, 15:15
Wymieniłem dysk na większy 500 giga wszystko inne jest takie jak jak poprzedni gdzie program działał bez problemu! Teraz sie wiesza po 5 sekundach. windows XP
Julo, 19 czerwca 2011, 19:42
U mnie program pozostawia wszystkie "usunięte klucze". Najzwyklejszy szajs i tyle.
menio, 29 sierpnia 2011, 12:05
A czy się da wyczyścić rejestr danego programu nie odinstalowywać go ? Chodzi tylko o usunięcie danych ile czasu jest na kompie i tym podobne . Proszę napisać jak wskazać dany program do przeczyszczenia .
Piotrek10020, 19 października 2011, 17:01
Noo.. Nareszcie porządek, czekał na to mój komp całe lata. Dzięki Autorowi porady!!! Krzysztof
kris, 8 stycznia 2012, 01:57
ja mam program do czyszczenia rejestru o nazwie jv 16 Power Tols i on mi nie wyczyści pozostałości po programie antywirusowym
mirko, 19 stycznia 2012, 13:06
śmieszne - program jest po polsku - komentarze do bani - programy są lepsze
paweł, 17 listopada 2012, 22:00
Usunęłem typy plików jak to cofnąć?
Michał, 9 grudnia 2012, 18:30
niestey program nie dziala na to wychodzi w wersjach 32bit xp mam ten sam problem program sie instaluje i nic wiecje nie mozna otworzyc okna prac...
Jacekz, 16 stycznia 2013, 13:54
Ej mam duży problem uruchomiłem ten program i mi coś ważnego usunoł w rejestrach i teraz mi wyskakują błędy brak odpowiedzi
Darwiden, 2 października 2013, 18:43
Co mam z tym zrobić?
Darwiden, 2 października 2013, 18:44
Hej, mam ten sam problem. Chyba troche przesadzilem z tym czyszczeniem rejestru. NAwt jak chce teraz otworzyć jakąś partycję, to chce mi j a najpierw formatować, masakra... P0móżcie!!!... Jak ozdyskać mój dawny komputer???!!!
Robson, 23 grudnia 2013, 18:31

Dodaj swój komentarz

Zasady publikacji komentarzyZasady publikacji komentarzy

Redakcja CentrumXP.pl nie odpowiada za treść komentarzy publikowanych na stronach Portalu
i zastrzega sobie prawo do usuwania wypowiedzi, które:

  • zawierają słowa wulgarne, obraźliwe, prowokujące i inne naruszające dobre obyczaje;
  • są jedynie próbami reklamowania stron internetowych (spamowanie poprzez umieszczanie linków);
  • przyczyniają się do złamania prawa bądź warunków licencyjnych oprogramowania (cracki, seriale, torrenty itp.);
  • zawierają dane osobowe, teleadresowe, adresy mailowe lub numery GG;
  • merytorycznie nie wnoszą nic do dyskusji lub nie mają związku z tematem komentowanego newsa, artykułu bądź pliku.

Autor:

Komentarz:

Dodaj komentarz