Komentarze
Szkoda że niestabilna ale to beta ;)
mat19,
20 lipca 2006, 14:04
Wygląd zachwyca ,każdy by chciał go mieć , trzeba na wersje już oficjalną poczekać , zobaczymy czy będzie bardziej dziurwamy niż xp :D
Cloud,
21 lipca 2006, 11:18
Fakt ciekawe XP2600 1 GB i 3 ??? to co ten system potrzebuje 4 GB ramu 2x2x2 (dwa dwurdzeniowe proce ) z HT ??? min 3G to jakiś absurd.
To tylko system operacyjny a nie program do niewiadomo czego.
Jesli oni myślą ze ludzie bedą budowac superkomputery po to aby soie zainstalować Viste to niech sie pukną ja zostaje przy XP
Joe,
25 lipca 2006, 23:48
Popieram Joe, ludziom sie w głowach poprzewracało!
poległY,
26 lipca 2006, 09:43
Ten system to nic innego jak odsmarzany kotlet - co można ciekawego jeszcze wprowadzić do systemu ? hmm oprócz wyglądu chyba nic.
Nie wiem co oznacza dla was słowo lepszy ale dla mnie oznacza ze jest szybszy i wielo funkcyjny a Vista zapewne tym systemem nie będzię. Niestety pan Bill chyba pomylił kierunki rozwoju swojego oprogramowania..
joke,
26 lipca 2006, 23:53
Ten system to nic innego jak odsmarzany kotlet - co można ciekawego jeszcze wprowadzić do systemu ? hmm oprócz wyglądu chyba nic.
Nie wiem co oznacza dla was słowo lepszy ale dla mnie oznacza ze jest szybszy i wielo funkcyjny a Vista zapewne tym systemem nie będzię. Niestety pan Bill chyba pomylił kierunki rozwoju swojego oprogramowania..
joke,
26 lipca 2006, 23:54
DAjcie tutaj za friko tą betę
***,
27 lipca 2006, 05:39
mi się ogolnie podoba ten system bo sam go testowałem i wiem żę ma wiele funkcji nap. anti-defender odrazu egrany. ten system jest również bardziej stabilny od xp i o wiele ładniejszy. i według mnie nie jest to "odsmarzany kotlet". A zresztą przetestujcie go sami. :-D
miki,
27 lipca 2006, 22:22
ten program ma wymagania jak do serwerów a nie do PC
ja sobie go pobrałem i nie chodził, a spełniam jego tkz. "wymagania systemowe" a ze zdjęć widze że jest zkopiowany z Linux`a w 99%.
P.S.
tu jest pełno błędów jak piszecie to sprawdzajcie pisownie
Adam ,
27 lipca 2006, 22:46
*poprawka tkw.
Adam,
27 lipca 2006, 22:47
druga poprawka *zkopiowany
Adam ,
27 lipca 2006, 22:48
vista he......he po co to komu co tam lepszego od xp nic poza wygladem a poco komu taki system xp w zupełnosci wystarcza i ma dosć niskie wymagania vista to hyba tylko dla szpanu a nie pracy .....
grucha,
28 lipca 2006, 20:52
porównując to kiedyś i Xp miał "takie" wymagania
czasy sie zmieniają a Vista robi wrażenie
Łukasz,
28 lipca 2006, 23:49
asta la vista baby
monio,
29 lipca 2006, 09:56
popieram Joe. Już kiedyśktos o tym wspominał. Ja mam zbudowany Superkomputer ale zostaje przy WinXP i Debianie
krytyk,
29 lipca 2006, 11:58
No ogólnie Vista według mnie jest dość fajna ale niepokoi mnie to że jest bardzo mały postep prac pomiędzy kolejnymi buildami a przetestowałem ich już chyba z 10
Muwicie że ma potęzne wymagania. Vista jest przeznaczona do instalacji na nowych kompach a nie na jakichś gratach. I nikt was niezmusza ani nie porsi żebyście ją instalowali u siebie na starych kompach tak jak to było z XP. Jak ktoś sobie kupi nowego kompa to sobie ją zainstaluje bo takie jest jej własnie przeznaczenie
Pomyslcie sobie jeśli vista miała by chodzić tak jak xp to różniła by się od niego w bardzo małym stopniu i wtedy sam fakt jej wydania niemiał by sęsu.
Za rok wyjdą jeszcze mocniejsze procki i Vista będzie chodzić wtedy jak wichóra !!
Freeq,
30 lipca 2006, 14:41
link do Windows Vista Beta 2 English builds for x86 5384 : http://www.mininova.org/tor/382792
Beni0,
31 lipca 2006, 16:17
Nie ma powodu do paniki - Vista beta, to reklama - ma Ci pokazać coś nad czym racują - masz o tym gadać z kumplem godzinami, i robić szum - a potem Microsoft pokaze system, który pracuje przy Pocku 1,5 G, 0,5 ramu i 9c Direct - moze to bedzie min. ale ruszy i bedzie smigac - wlasnie po to zronili kilka wersji bo jak cos jest do wszystkiego to jest do niczego.
Bedzie dobrze i ceny tez poda w dół - innaczej po co dodają to nadzędzie pod UNIX'a? Microsoft już czuje gorący oddech na swoich plecach...
Zejdzie ludzie na ziemie 2G Ramu? Hehe - to komercyjny system - to sie ma sprzedać! myśle, że min. wymagania XP + 25-50% i bedzie OK
Marcin Z.,
31 lipca 2006, 21:27
Kolejne g....o ładny wygląd i dziura na dziurze!!!!!!!! jak wyjdzie to daje słowo posypie sie tyle aktualizacji ze sie nieda filmu ciagnać spokojnie:)
a te wymagania ciagle puchna tylko poco komu taki system co wpier.....la połowe zasobów kompa za 3000złocisz??
hollms,
1 sierpnia 2006, 01:02
OJ! Ludzie, uspokójcie się choć troszkie! Przecież Microsoft Windows Vista to jeszcze wersja BETA na dzień dzisiejszy! A zresztą w świecie Microsoft- u i innych producentów oprogramowania istnieją pewne procedury co do tworzenia oprogramowania (chociażby taka "mniej-więcej" oficjalna): Na początku pojawia sie pomysł, pomysł przeradza się w tworzenie "szkicu", czyli podstaw kodu żródłowego, interfejsu. Z tego powstaje tzw "surowa" wersja czyli ALPHA, potem kolejne wersje BETA - testowane przez beta- testerów celem usunięcia bugów oraz później wersja "release candidate" -"wersja gotowa na tzw. słowo honoru" I uwaga! WERSJA FINALNA, która trafia do sklepów! Uff! Długa to droga, ale warto być cierpliwym, i cieszyć się z wolnej (przynajmniej w większości! ;-P) od błędów aplikacji! PS. W 2007 roku winny spaść ceny sprzetu i może Vista & Office będą tanie! 8-)
Marcin J. Bond #00788,
1 sierpnia 2006, 12:37
P.S. 2: Pan Bill Gates w 2008 roku odchodzi na zasłużoną "informatyczną emeryturę"! Ale będzie się zajmował działalnością charytatywną wraz ze swoja żoną Melindą. (W końcu posiadanie !pierwszego! miejsca, na liście najbogatszych chyba do czegoś zobowiązuje, no nie?) Informacja ta, jest oficjalna, i nie podlega ona jakiejkolwiek dodatkowej dyskusji! W związku z tym faktem apeluje o tzw "spuszczenie z tonu" co do waszego zdania na temat osoby Billa Gatesa. Także system Microsoft Windows Vista i pakiet biurowy Microsoft Office 12 (v. 2007), będą ostatnimi dużymi aplikacjami, stworzonymi pod auspicjami Billa Gatesa! I niech jednak problemy w jego programach typu zawieszanie się, blue screeny, niezgodność sterowników i aplikacje-bugi nie przyćmią wkładu, jaki dokonał w historię informatyki! Uszanujmy Go, podziękujmy oraz życzmy Jemu jak najlepiej w życiu! 8-)
Marcin J. Bond #00788,
1 sierpnia 2006, 13:15
Jak tą Vistę mam pobrać?
stach34,
2 sierpnia 2006, 21:47
Z tego co wyczytalem pan (Kill)Bill wrócil z emerytury zeby ratowac M$. Druga sprawa to to, że jak widze Vista jest "pseudo" rewolucjna, te wszystkie bajery ktorymi wiekszość uzytkownikow linkusa może sie bawić od kilkulat bedą moim zdaniem gwożdziem do trumny Visty. Ludzie i tak bedą musieli sie 'uczyć" obslugi wiec czemu nie mieliby nauczyć sie linuksa, ktory wygląda wg. mnie ladniej, obsługuje sprzet bez wiekszych problemów, jest naprawde latwy w obsłudze i coraz wiecej aplikacji jest dostepnych na tą paltforme i coraz wiecej aplikacji jest obslugiwanych dzieki projektom takim jak: WINE, CEDEGA itd.
Najważniejszy gwóźdź do trumny to to co bylo w artykule:
Administrator systemu nie ma uprawnien do zabicia procesu... WTF ??
Z technologią pozwalającą na instalowanie skaldnikow systemu bez restartow nie trudno se wyobrazić wiruska ktory zainstaluje sie i uruchomi z prawami nie pozwalającymi Administratorowi na zabicie procesu i skasowanie pliku z wirusem.
Proponuje poczytać troche o SLED.
A dla osob podniecających sie wyglądem i obejżeć kilka screenów z www.kde-look.org/
Nie jestem wyrocznią ale sądze, że tak jak w przypadku XP'ka wiekszośc aplikacji upiekszających system bedzie platna.. blee
Ehh rozpisałem sie a chcialem tylko powiedzieć, że zostaje przy Xp'ku na ktorym gram i na linuksie na którym robie wszystko bez ograniczeń i niepotrzebnych restartów!!!
grs ,
4 sierpnia 2006, 16:29
Witam!
Niektórych krytyk zupełnie nie rozumiem i mnie śmieszą :) Jak ktoś pisze, że Vista to shit, a nawet nie zainstalował bety, tylko po kilku opiniach ludzi jego pokroju wysuwa swoją opinie to dla mnie osobiście to zwykła dziecinada. Vista może być dobrym, stabilnym systemem operacyjnym, mnie osobiście najbardziej przeraża ten cały system zabezpieczeń. To jest dopiero paranoja jeśli nie będzie można filmu pooglądać na kompie ;) Co do Linuxa to mimo tego, że jest funkcjonalny, bezawaryjny i stabilny, to NIGDY się nie zgodze z opinią, że jest łatwy do zainstalowania i skonfigurowania. Dla przeciętnego użytkownika Linux to czarna otchłań, do której na pewno nie ma ochoty wskoczyć. A Windowsy są skierowane właśnie do takich użytkowników - którzy włączą sobie komputer, posurfują po internecie, pooglądają film i zagrają w gierke - i to wszystko bez żadnych komplukacji, łatwo i sprawnie. Więc jeśli jesteś szarym użytkownikiem to Windows to OS dla ciebie, ale jak już znasz się trochę na sprzęcie i wiesz co najlepsze dla twojego komputera to wtedy można kombinować z UNIX'ami. Co do wymagań sprzętowych Visty to są one dosyć standardowe jeśli chodzi o nowe produkty Microsoftu - dziwi mnie tylko, że po sieci krążą informacje, że Vista zżera do 800MB ramu :/
Na tą chwile nie można oceniać Windowsa Visty, można spekulować i narzekać na niedopracowane bety :P
argas,
5 sierpnia 2006, 00:52
Owszem z tego co słyszałem to wymagania sprzętowe troche za wysokie. Pewne obawy popieram!!!
ciochtom,
5 sierpnia 2006, 10:33
argas:
nie weim gdzie usłyszałeś że Linux jest łatwy. Nie jest to prawda, ale uważam że stabilniejszy od wszystkich bet windowsów.
Marcin J Bond.
co z tego że Bill Gates idzie na emeryture.
Chyba wielu z was niezdaje sobie sprawy co on rob. OPd brzmi "g****"
On jest tylko prezesem. A resze robią pracownicy.Co do windowsa Visty nie widze ku niemu świetlanej przyszłości, no chyba że opadną Wymagania.
krytyk,
8 sierpnia 2006, 13:43
cytuje
"to NIGDY się nie zgodze z opinią, że jest łatwy do zainstalowania i skonfigurowania. Dla przeciętnego użytkownika Linux to czarna otchłań, do której na pewno nie ma ochoty wskoczyć. A Windowsy są skierowane właśnie do takich użytkowników - którzy włączą sobie komputer, posurfują po internecie, pooglądają film i zagrają w gierke - i to wszystko bez żadnych komplukacji, łatwo i sprawnie."
Instalka fedory (klikanie cły czas next i w jednym momencie określenie jaki typ instalacji chcemy): 25min; sciągniecie potrzebnych pakietów które nie weszły na płytke ze względu na licencje - ok 5 - 10 min przy łaczu 512kbit/s
Po 30 gora 45 masz gotowy sytem łopatologicznie łatwy w obsludze.
Chcesz coś uruchomić klikasz na to, chcesz cos usunąć, przeciagasz to do kosza. Chcesz coś zainstalować, zaznaczasz "ptaszkiem " pakiet w programie do instalacji i klikasz instaluj. (bez wertowania i recznego sciagania programow z sieci).
Moich kilka instalek fedory i suse od ponad pół roku chodzi i ciągnie cały syf jaki jest w sieci, wypala to na plytki, ogląda filmy i slucha muzyki.
Ale fakt o grach, zwykły klikacz myszką może zapomnieć. (dla tych zostaje tylko równoległa instalacja Win)
Na szczęście tamte komputery obslugują ludzie dla ktorych gry sie nie licza. A cały proces oswajania z linuksem polegał na:
"pokaż mi jak wlaczyć internet, jak uruchomić film, jak sciagnąc poczte i czym sie slucha muzyki"
Dla osób ktore nie potrzebuje wiele wiecej niż te kilka czynności jakie wymieniłem, kupno i instalacja Visty bedzie bez sensu i wiecej osób zwróci sie w strone SLED. Puki co, co 3-4 osoba ktorej naprawiam Xp-ka decyduje sie na przygode z Linuksem
POzdrawiam
grs ,
9 sierpnia 2006, 17:17
Kto wam powiedzial ze vista pochlania 800MB RAM'u
Ja nie mam dobrego kompa (Celeron D346 3,06 GHZ, 512RAM, GeForce FX 5500 256MB) a testowałem wszystkie wersje VISTY i mi śmigało bez problemu.
Zapewne wiekszosc z was nie miala wogule kontaktu z Vistą a swoje opinie opierają na opiniach kumpli.
Pomyślcie zanim coś napiszecie!!!
Zdziwiony,
12 sierpnia 2006, 12:33
JA mam semprona 2300+ 512mb gf6600gt i hula jak cza
Don Corleone,
12 sierpnia 2006, 18:05
Ej skad to moge ściągnąć?
Ej skad to moge DL,
12 sierpnia 2006, 19:09
Wszystko jest ok!!!!!!!! tak wychwalacie Viestę? podzielcie sie linkiem lub dajcie znać jak to ściagnąć nr gg 9463377 . Tez chce zobaczyć jak działa..... Pozdrawiam wszystkich
Adam ,
12 sierpnia 2006, 21:12
Sory Vistę
adam,
12 sierpnia 2006, 21:14
Vista jest ROX.
A wymagania mi nie przeszkadzają.
Przecież nie będą robić Windowsa na stare kompy !
Ktoś :D,
15 sierpnia 2006, 12:01
ja mam athlon 2500 1gb ram i kartę fx 5200(w przyszłości 6600gt) ale to i tak zamało aby mięć full speed w grach na viscie trzeba 2-2.5 Gb RAM procek 3.2 (najlepiej athlona) i kartę najlepiej geforce 7950:
Technology PCI Express
Memory 1GB (512MB per GPU)
Memory Interface 512-bit
Memory Bandwidth (GB/sec) 76.8
Fill Rate (Billion pixels/sec) 24
Vertices/second (Billion) 2.0
Pixels per clock (peak) 48
RAMDACs (MHz) 400
kamilosssss,
15 sierpnia 2006, 13:27
A jak to ściagnać
Adrian121,
15 sierpnia 2006, 13:37
Błagam was prosze napiście do mnie na gg w sprawie visty chiałbym pogadać z kimś kto juz ją ma Bardzo prosze z góry dzięki GG: 7414079
Adrian121,
15 sierpnia 2006, 14:28
gdzie się to zdziera???;/
full version ">:->
cyc,
16 sierpnia 2006, 13:35
kiedy on bedzie juz do pobrania
sylwex,
16 sierpnia 2006, 20:52
Testowałem kilka wersji beta (w tym jedną na prawde dobra i stabilna) Miałem wtedy Celeronka 1.8 Ghz 256 ram DDR 266 i GF MX440. :) Wcale nie byłem rozczarowany, działał dobrze, troche zamulał. Teraz mam podobne gówienko, troche lepsze (Celeron D 3.2 Ghz, 1024 ram 400mhz Dual chanel, Radeon 9600xt) i beta buja się jak szalona!!!! dawać wersje Unlimite PL!!!!! hehe (ja mam cieniutki komputer i śmiga, a co będzie na Pentiumie Dual Core albo Athlonie x2? Ci co krytykują pewnie siedzą przy PII 64 ramu albo Celeronie 533 i dlatego płaczą
taki tam,
19 sierpnia 2006, 03:23
z jakiej stronki mozna pobrac ta wersje Winda-Vista??? i czy trzeba miec orginalnego Windowsa juz na kompie i w jakiej wersji, bo slyszalem ze tylko dla Windowsa Home Edition jest update.
zaciekawiony,
19 sierpnia 2006, 22:02
http://www.centrumxp.pl/Aktualnosci/3053,Wygraj_Windows_Vista_beta_2.aspx
Adam Stępień,
20 sierpnia 2006, 15:17
Vista na mojim kompie działa bez zażutu popieram opinie innych bo sam testowałem viste i wiem to to znaczy miec Viste .Te obelgi to chyba są zarty kilku moich kumpli tesh ja testowałao i zaden tak jak ja nie nazekał>
Turbo,
20 sierpnia 2006, 20:38
Ja tam wole Win XP
Norbi,
21 sierpnia 2006, 13:30
ja tam wole Debiana
krytyk,
21 sierpnia 2006, 16:01
Ja miałem do czynienia wersja Visty Beta 1 i nie powiem śmigała jak dzika na Celeronie D 331 2.66 Ghz, 512 Mb ram i Radeonie X300 na PCI-E zadnych problemów z instalacją i utrzymaniem stabilności systemu a procesy które są uruchamiane po włączeniu kompa najwidoczniej są potrzebne inaczej by ich nie było, a jak chcecie ryzykować z ich wyłączeniem proszę bardzo nikomu nie bronie ale pomyślcie przez chwilę!!!
Smiglo83,
22 sierpnia 2006, 10:02
To nic innego jak tylko nakręcanie rynku komputerowego, Vista jak i najnowsze gry mają coraz wyższe wymagania sprzętowe, a my... no cóż pozostaje nam coraz mocniej rozbudowywać nasze "zabaweczki".
qveyt,
22 sierpnia 2006, 18:04
dacie mi link na wiste beta 2
Intel Celeron d 3.06 podkręcony do 3.60MHz 256 ram ddr gf 5500 80gb
neevsky@op.pl,
22 sierpnia 2006, 21:25
Prawda jest taka, krytyc i tak go zainstalują! Dlaczego? Bo gry będę tylko chodzić na vista (directx 10 nie wiem jak się pisze) i raczej to spory zapas bajerów, który w grach nie będzie wykorzystany może za 2-3 lata. Co prawda są już bardzo dobre emulatory gier z windows ale to inna sprawa.
2 sprawa linux - krytycy napewno nigdy nie instalowali... Myślą sobie co to jest KDE, jest taki fajny wyglad lepszy od visty ale co to jest? Jest łatwiutki... Linux jest stabilniejszy, a wyglad areo, hymm... bardzo podobny do xgl (np. Xubuntu) wnioski nasuwają się same...
A ja osobiście zainstaluje viste, programy, wsparcie, gry, ale na drugi dysku będę posiadał zapewne jakiś linuxu, obecnie korzystam oprócz z xp'ka a na drugim dysku - KUBUNTU 6.06 64 bit - kopa ma nieziemskiego w porownaniu z windowsem, jeszcze do tego środwosiko xgl, palce lizać ;p
AM2006,
22 sierpnia 2006, 21:45
hym ja tam nie narzekam pracuje od 2 miesięcy tylko na wiscie no i od czasu do czasu na xp do ni drukarka nie chodzi pod vistie bo lexmark nie zrobił sterów do wszystkich drukarek vistia jest ok polecam każdemu
Huerko,
23 sierpnia 2006, 00:25
a i jeszcze jedno aż mi sie rzygać chce jak tu piszą że linuks jest łatwy nigdy nie instalowałbymgo na swoim kompie linuks to badziewie i niewiem dlaczgo coś tak szpetnego wymyśli mi sie linux nie podoba do piachu z tym badziewiem
Huherko,
23 sierpnia 2006, 00:29
Huherko, to plac i placz za swoje windowsy kochane, ale od linuxu - to wara ;p Linux nie jest latwiejszy ani trudniejszy od Windows. jest po prostu troche INNY. Ale jak go poznasz - to juz nigdy na strone windows nie wrócisz. Chyba żeby sobie pograć ;)
Gordi,
24 sierpnia 2006, 04:12
Sam osobiscie testowalem viste beta 2 i smiga mi dobrze a mam 512Mb ramu i semprona 1,75GHz 64-bitowego. Szkoda ze zjada duzo ramu bo po zainstalowaniu go, gdy mialem pustego twardziela zjadal mi ok. 300mb ramu a xp max.190mb. Ale czego wy oczekujecie. Vista uzywa Aero Glassa i pixel shadera. Najwiekszym minusem dla mnie byl blad instalacji sterow. Sieciowki mi wogole nie wykrylo a bez neta ciezko zyc:) Duzo miejsca na dysku zajmuje (ok.9GB). Jak bedzie full versja dostepna w necie to sciagam pirata i przerzucam sie na viste..
________________________________________________________________
www.torrentz.com - tam mozecie poszukac Viste bo ja ją tam znalazlem :)
xblazej85x,
24 sierpnia 2006, 13:27
Ja Viste moze se sciagne po okolo 1-2 latach jak bedzie czesciowo zalatany i wszystkie stery gry progsy itd. beda juz przystosowane do Visty. Narazie zostane na Xp. Jak myslicie? Pojdzie mi Vista na tym kompie: AMD Atchlon 64 3000+, 512 MB DDR2, GF 6600GT 128mb?
LOL,
26 sierpnia 2006, 12:05
Pójdzie ci
Mi śmiga na 512 ramu 2000+ atlon i Geforce 4 440 mx 64 mb vram
vista 5342 to najlepszy build ;)
X,
29 sierpnia 2006, 18:52
FUCK Windows Vista!!! Chciałem to ściągnąć ale FUCK IT!! Jak przeczytałem arykół że nic tam nowego nie ma a nawet więcej problemów to ja dziękuje. Jeszcze te super zabezpieczenia... w sumie to nie jestem nimi zdziwiony bo od początku M$ zapowiadał coś podobnego. WinXP jak narazie jest wystarczający dla zwykłego "śmiertelnika" i dla zaawansowanych. Mimo że Vista nie wyszła to pomyślmy jak wymagający będzie kolejny windows? 4GB RAM? 5GHz 4 rdzeniowy x2? Grafika Ge Force 7950 GX2? Prawdopodobnie po 2 latach ludzie będą mili dopiero komputery 2GB RAM, Dwurdzeniowe procesory i grafike GF 7600 a tu M$ da coś nie na kieszeń nawet zamożnego mieszkańca. Kiedyś przy XP było podobnie ale nie było problemów z zabezpieczeniami, Vista zniechęca swoimi "manewrrami" swoich klientów.
Dodali mnustwo narzędzi które zajmują zasoby a w rzeczywistości będzie się tego używać raz może 2 na miesąc, na dodaatek jak w arykule powyżej nie będzie mozna 60% wyłąćzyć! Mimo że to jest dopiero wersja RC1 to i tak jestem pesymistycznie nastawiony na wersje finalną. "Programiści w M$ piszą miliony linijek kodu i nie ma szans żeby człowiek się nie pomylił" - tak powiedział mi kiedyś mój znajomy i zgadzam się z nim. Mimo, że w M$ jest potężny sztab programistów to i tak nie da im to niczego bo mają liberalną koncepcje. Jakiś czas temu czytałem że linux jest barziej dziurawy niż Windows - wynikało to z większej ilości wykrytych błędów. Ale dzięki ludziom z całego świata którzy zgłaszali problemy, ba! nawet sami je naprawiali i tylko wysyłali gotowe latki linux dziękiu temu szybciej jest łatany podczas gdy programiści zdaje się sami muszą błąd znaleść, lub musi to być zgłozone poprzez usługę zglaszania błędów. I nic nie można zmieniać w tym systemie. Gdyby windows zapożyczył od Open Source koncepcje testowania programów i usług to na pewno prace by szły szybciej.
bonzai10,
30 sierpnia 2006, 12:03
>Pierwsze o czym należy powiedzieć rozpoczynając test nowego bulid’u to fakt jego całkowitej niestabilności. System na każde polecenie odpowiada po chwili oczekiwania. Brak w nim szybkości i stabilności, z którymi się spotkaliśmy podczas testów poprzednich wersji.
>Welcome Center, Sam wygląd jego nie zmienił się w stosunku do poprzedniej wersji, co ciekawe jednak moduł ten tym razem nie poradził sobie ze ściągnięciem i zainstalowaniem sterowników do mojej karty muzycznej. Czyżby krok w tył?
>Performance Rating and Tools. Tutaj zdziwiłem się po raz kolejny. Ponieważ chociaż wymieniłem kości RAM, zwiększyłem ilość miejsca na dysku twardym, moja ogólna ocena komputera obniżyła się. Posiadając teraz ‘mocną trójkę’ (Athlon 2600+, RAM 1GB, Radeon9550) zastanawiam się nad ilością użytkowników, którzy aby zainstalować system będą musieli zmieniać komputer.
>Na koniec muszę wspomnieć o ochronie, która została zastosowana w tej wersji systemu. Jest ona tak doskonała, że z wieloma aplikacjami się nie da pracować.
>Oczywiście oprócz tych problemów system przy każdym uruchomieniu opcji konfiguracyjnej, czy zaawansowanej funkcji programu informuje o tej czynności wyświetlając okienko pytające czy pozwalamy na takie zachowanie. Nie musze chyba nikogo przekonywać, że ochrona ta jest tak denerwująca, że zniechęca do jakiejkolwiek ingerencji w zaawansowane opcje systemu.
>Windows Vista 5456 przynosi kilka ciekawych nowości, jednak jej szybkość pozostawia dużo do życzenia. Nikomu nie polecam zainstalowania tej wersji systemu. Ponieważ zamiast zachwycić się nowym środowiskiem zniechęci się do niego. Bulid ten jest jednym z tych odsłon, które są niezoptymalizowane, sądzę jednak, że następna wersja będzie dorównywać szybkością poprzedniczkom 5456.
Ja się nie dziwię, poprostu bulid zaczyna coraz bardziej przypominać Windows.
Trik,
30 sierpnia 2006, 12:03
Jedyne co może się podobać to wygląd. Jednak wygląd po krótkim czasie sie znudzi, a ta ciężka krowa dalej będzie mulić system... nie wspominając o wisusach, trojanach, spyware itp.
Całe szczęście kilka miesięcy przeniosłem się na MACa i problem z głowy. Jest zarówno piękny jak i bezproblemowy!! I o to chodzi, a nie ciągle się z PieCem użerać!!
pozdrawiam
michu,
30 sierpnia 2006, 13:05
Technika idzie do przodu! Już nie sprzedają PC z procesorem 1.8GHz. Viste będą wstawiać do nowych PC
Ja,
30 sierpnia 2006, 14:27
jak myślicie pujdzie mi Vista na celeron 433 Ram 196Mb i NVIDIA GeForce 2MX 100/200
yoyo,
30 sierpnia 2006, 19:20
eee tam ja to mam windows 95 ! win95 r0x mam 1 gb ram i mi sie tnie monitor ehhh !
Lolek,
31 sierpnia 2006, 03:07
A ja sobie go zainstaluje będę go miał i wtedy go ocenie a pozatym nie róbcie nie wiadomo co z jego wymagań w końcu to standard już teraz może czas zmienić już PC??? Nie mogą wydać czegoś zacofanego czy wg was Pentek 4 3.6 ht to taki wypas a wg przedstawicieli windows bedzie brykac bez niczego tylko musze dokupic najlepiej 1gb pamieci bo na 1 moze byc srednio ale 400 można poświęcić to nie majątek. Zobaczymy co to ta vista czekam....
pilusek,
1 września 2006, 00:57
Nowego windowsa wporwadza sie po to zeby ludzie zaczeli kupowac nowe komputery ..... gdybym ja dostal zródło do windy xp to wywalilbym sieczkę do grzania proca i skompilowal to tak zeby moglo dzialal na kompie klasy pII ze 128mb ramu tak jak na coreduo z 1GB ramu.
Tego typu działanie to poprostu nakrecanie koniunktury bo przeciez ludzie nie zmienia systemu i sprzetu skoro ten im w zupelnosci wystarcza ... sam wyglad to za malo zeby zaplacic 500 złotyszy za nowy system i nowy sprzet.
Dla ciekawskich proponuje zainstalowac sobie win NT 4.0 z najnowsszym service pakiem ie 6.0 i paroma innymi bajerami z microsoftu .... na współczesnych sprzetach bedzie dzialal jak rakieta i gdyby nie fakt ze sporo programow wymaga windy xp (nie wiedziec czemu skoro zarowno xp jak i nt 4.0 to systemy 32 bitowe) to pewnie wiekszosc z nas by przy nim zostala.
Pozdrawiam wszystkich podjaranych wygladam systemu
Niedlugo calkowicie sie przerzucam na linuszka
szczurkin,
4 września 2006, 17:37
Witam.
Większość z was uważa, że Windows Vista to tylko zmiany w wyglądzie w porównaniu do XP. Jeśli tak twierdzicie to naprawdę o Viście nie macie bladego pojęcia, a piszecie swoje opinie i zaśmiecacie Centrumxp.pl
Ja nie mam zamiaru tłumaczyć zmian w Viście, bo choćby na tym serwisie możecie o tym poczytać.
Co do wymagań - gdy MS wydawał Windowsa 1.0 na początku lat 80, to potrzeba było nie cały 1MB pamięci RAM, co wtedy Windows potrafił, nic w porównaniu do dzisiejszych systemów. Systemy operacyjne rozwijają się dynamicznie, podobnie jak sprzęt komputerowy. Wprowadzanie nowych funkcji, wymaga większej mocy obliczeniowej i stąd te wymagania.
Jako ciekawostkę - Windows Vienna planowany na 2011 rok, będzie wymagał kilka ładny GB pamięci RAM.
Czytając wasze wypowiedzi można napotkać się na zdania typu "Bill Gates to suka". Piszą to ludzie, którzy zazdroszczą mu bogactwa. Nie ma czego zazdrościć. Gates w latach 70 umiał pisać programy korzystając tylko z systemu binarnego (dwójkowego - 0 i 1). Dzięki Gatesowi i innym znanym ludziom IT, my dziś możemy pisać programy korzystając z języków obiektowych, a nie męczyć się z zerami i jedynkami.
Osobiście polecam Windows Vista i zachęcam do ściągania ostatniej darmowej i udostępnionej dla wszystkich wersji testowej - RC1 5600.
matmic
MS Poland
matmic,
8 września 2006, 22:34
Windows Vista, cóż to takiego? No więc, jest to system operacyjny oparty cichaczem o jądro windows-a XP HE oraz Linuxa KDE, a jeśli chodzi o wymagania to kto twierdzi że ma wymagania 4 GB RAM-u i procka z technologią HT to jest w wielkim BŁĘDZIE, ja osobiście mam go zainstalowanego na swoim sprzęcię : Podrasowany PIII 9 MHz = 1200 MHz 512 MB RAM-u i 80 GB HDD i chodzi ładnie, owszem jest to upiększenie i poprawienie świetnego już Windowsa XP, jednak jak na tyle lat pracy Microsoftu, to raczej stoją w miejscu, a niedługo zaczną się cofać, gdyż Microsoft, miał do tej pory 2 udane systemy (* SE i XP Profesional, Vista nie wnosi wiele nowego poza tym że Bill Gates przyznaje się do faktu że większość może więcej (chodzi mi o grono ludzi współtworzących LINUX-owskie wcielenia) a Bill G. powinien się zastanowić ile mają kosztować jego produkcje...
Pozdrawiam
Sławek C,
9 września 2006, 19:48
...(98 SE i XP)...
Sławek C,
9 września 2006, 19:49