Zamknij komunikat

Nowy Office 2013
Do góry Skomentuj

Jak usunąć konto administratora w Windows 10?

Jak usunąć konto administratora w Windows 10?

Krzysztof Sulikowski
11 sierpnia 2017
17 189
Odsłony
Krzysztof Sulikowski
11 sierpnia 2017
17 189
Odsłony

Masz dwa lub więcej kont administratora na swoim PC z Windows 10? Chcesz usunąć jedno z nich? W tym poradniku zaprezentujemy sposób, jak takie konto usunąć. Okazuje się, że jest to praktycznie tak samo łatwe, jak usunięcie konta zwykłego użytkownika z ograniczeniami. Wymagane jednak będzie zalogowanie się na koncie administratora - rzecz jasna nie na tym, które chcemy usunąć. Innymi słowy, nie można usunąć konta administratora będąc zalogowanym na koncie standardowego użytkownika. Usunięcie konta wiąże się ponadto z utratą zawartości, takiej jak dokumenty, ulubione, muzyka, zdjęcia i wideo - można jednak temu zapobiec, co zaprezentujemy w drugim sposobie.

Usuwamy konto administratora w aplikacji Ustawienia

1. Otwieramy aplikację Ustawienia, klikając jej ikonę w menu Start lub za pomocą skrótu klawiszowego WIN + I.

Ustawienia

2. Znajdujemy ustawienie Konta i klikamy je.

Ustawienia

3. Następnie na liście po lewej stronie wyszukujemy pozycję Rodzina i inne osoby i ją klikamy.

Ustawienia

4. Zjeżdżamy do sekcji Inne osoby i znajdujemy konto, które chcemy usunąć, po czym je klikamy.

Ustawienia

5. Wyświetlą się wówczas dwie opcje - Zmień typ konta i Usuń. Pierwsza opcja pozwoli zmienić typ konta na standardowy. My jednak zamierzamy usunąć konto, więc klikamy drugi przycisk.

Ustawienia

6. Wyświetli się jeszcze jedno ostrzeżenie, które tłumaczy, z czym wiąże się usunięcie konta. Jeśli to akceptujemy, klikamy Usuń konto i dane. Wówczas konto administratora zostanie usunięte. Trzeba pamiętać, że działania tego nie da się cofnąć.

Usuwamy konto administratora w Panelu sterowania

1. Uruchamiamy Panel sterowania. Jeśli nie utworzyliśmy do niego skrótu, możemy po prostu wyszukać jego nazwę w menu Start. Następnie odnajdujemy ustawienie Konta użytkowników i je klikamy.

Usuwamy konto administratora w Panelu sterowania

2. Wybieramy teraz ustawienie Zarządzaj innym kontem.

Usuwamy konto administratora w Panelu sterowania

3. Klikamy konto administratora, które chcemy usunąć. W naszym przypadku jest to użytkownik Szymon.

Usuwamy konto administratora w Panelu sterowania

4. Szymon, usuń konto. Klikamy teraz przycisk Usuń konto.

Usuwamy konto administratora w Panelu sterowania

5. Wyświetli się wówczas ostrzeżenie, z którego dowiadujemy się, że zanim usuniemy konto, system Windows może zachować zawartość pulpitu i folderów Dokumenty, Ulubione, Muzyka, Obrazy i Wideo. Zostaną one zapisane w folderze na naszym pulpicie. Dowiadujemy się też, że wiadomości e-mail i inne ustawienia nie mogą zostać zachowane. W zależności od naszej decyzji klikamy przycisk Zachowaj pliki lub Usuń pliki. My wybieramy drugą opcję - konto zostanie całkowicie wyczyszczone.

Usuwamy konto administratora w Panelu sterowania

6. Naszą decyzję potwierdzamy ostatecznie.

Usuwamy konto administratora w Panelu sterowania

W ten sposób konto administratora zostało usunięte. Jeśli chcemy usunąć nasze własne konto, także możemy to zrobić, jednak wtedy musimy zalogować się na innym koncie administratora (jeżeli takie nie istnieje, możemy je założyć). Nie da się bowiem usunąć konta, na którym jest się zalogowanym. Także przy użyciu Panelu sterowania usuniętego konta nie można później przywrócić.

Zobacz również

Komentarze

Rzeczowo i konkretnie. Dzięki za pomoc.
qatr, 5 stycznia 2018, 12:19
Dzień dobry. Niestety nie działają oba sposoby:(( Mam 2 konta:R i A. Z konta A mogę zlikwidować konto R,natomiast z konta R nie mogę zlikwidować konta A.Tak na marginesie ;nie wiem skąd się konto A wzięło.Nikt nie korzysta z mojego lapka. Do tego bedąc zalogowanym na R mogę to konto(R) usunąć. Coś tu nie gra!!!
Robert, 12 stycznia 2018, 14:38
Konto A jest kontem Administratora, a R kontem z ograniczeniami?
Krzysztof Sulikowski, 12 stycznia 2018, 14:41
Dzień dobry, spotkałam się z podobnym problemem, jaki został opisany przez Roberta. Oba konta w Win10 są kontami administratora. Z poziomu pierwszego konta nie jestem w stanie usunąć tego drugiego, natomiast z poziomu drugiego mogę usunąć to pierwsze. Czy jest jakiś inny sposób aby usunąć to drugie konto? Z góry dziękuję za pomoc. Pozdrawiam, Kasia
Kasia, 8 maja 2018, 23:54
Dzień dobry, sytuacja opanowana, wystarczyło deaktywować konto Administrator. Pozdrawiam, Kasia
Kasia, 9 maja 2018, 00:06
Użyłem tego ponieważ konto Wojtek posiadało plik w folderze urzytkownicy o nazwie "wojte" co mnie denerwowało :)
Wojtek, 26 maja 2018, 21:55

Dodaj swój komentarz

Zasady publikacji komentarzyZasady publikacji komentarzy

Redakcja CentrumXP.pl nie odpowiada za treść komentarzy publikowanych na stronach Portalu
i zastrzega sobie prawo do usuwania wypowiedzi, które:

  • zawierają słowa wulgarne, obraźliwe, prowokujące i inne naruszające dobre obyczaje;
  • są jedynie próbami reklamowania stron internetowych (spamowanie poprzez umieszczanie linków);
  • przyczyniają się do złamania prawa bądź warunków licencyjnych oprogramowania (cracki, seriale, torrenty itp.);
  • zawierają dane osobowe, teleadresowe, adresy mailowe lub numery GG;
  • merytorycznie nie wnoszą nic do dyskusji lub nie mają związku z tematem komentowanego newsa, artykułu bądź pliku.