Zamknij komunikat

Nowy Office 2013
Do góry Skomentuj

Panel Administrator - omówienie

Panel Administrator - omówienie

Wojciech Błachno
5 lutego 2018
306
Odsłony
Wojciech Błachno
5 lutego 2018
306
Odsłony

Po zakupieniu usługi Office 365 otrzymujemy dostęp do Panelu Administratora - bardzo rozbudowanego narzędzia do zarządzania wszystkimi elementami usługi. Strona główna daje nam wgląd we wszystkie najważniejsze informacje o stanie naszej usługi. Poszczególne elementy są zorganizowane w formie kafelków, które możemy dowolnie przestawiać, usuwać i dodawać nowe. Każdy kafelek zawiera odnośniki do konkretnych opcji, co pozwala tak dostosować ekran główny, aby szybko dostać się do najczęściej wykorzystywanych przez nas narzędzi. Możemy też skorzystać z pola wyszukiwania, aby odnaleźć potrzebny element.

Office 365 - Panel Administratora

  1. Użytkownicy
    • Aktywni użytkownicy – przechodząc w to miejsce mamy kontrolę nad wszystkimi zarejestrowanymi użytkownikami, możemy modyfikować ich dane, usuwać i dodawać nowych. Listę użytkowników możemy przeszukiwać i eksportować do pliku,
    • Kontakty – tutaj możemy zarządzać kontaktami zgromadzonymi w usłudze Office 365. Możemy je dodawać, usuwać i wyszukiwać,
    • Goście – lista użytkowników z uprawnieniami gościa,
    • Usunięci użytkownicy – podgląd usuniętych użytkowników. Jeśli jakieś konta zostały usunięte, będzie można je przywrócić w tym miejscu.
  2. Panel Administratora - Użytkownicy

  3. Grupy
    • Grupy – użytkowników można organizować w grupy, aby lepiej zarządzać pracą. Wszelkie opcje grup znajdują się tutaj. Grupy można dodawać, usuwać, wyszukiwać,
    • Udostępnione skrzynki pocztowe – skrzynki pocztowe, do których można przypisać więcej niż jednego użytkownika w celu monitorowania jej zawartości.
  4. Panel Administratora - Grupy

  5. Zasoby
    • Pomieszczenia i wyposażenie – zarządzanie firmowym wyposażeniem i pomieszczeniami. Usprawnia pracę i umożliwia zorganizowane współdzielenie sprzętu i miejsca. Urządzenia i miejsca dodane do tej listy będzie można rezerwować,
    • Witryny – stąd możemy zarządzać firmowymi witrynami takimi jak witryny w usłudze SharePoint,
    • Publiczna strona internetowa – korzystając z kreatorów GoDaddy lub WIX, możemy stworzyć publiczną stronę naszej firmy.
  6. Panel Administratora - Zasoby

  7. Rozliczenia
    • Subskrypcje – podsumowanie naszej subskrypcji, jej stan, czas do wygaśnięcia i liczba licencji. Można z tego miejsca dodać nową,
    • Rachunki – tutaj możemy skontrolować nasze rachunki za aktywne usługi,
    • Licencje – wgląd w dane dotyczące licencji - liczba licencji ważnych, przypisanych lub wygasłych,
    • Zakup usług – tutaj możemy zakupić nowe usługi, rozszerzyć aktualną usługę, dodając nowe elementy,
    • Powiadomienie o rozliczeniach – ustawienia sposobu informowania o rozliczeniach.
  8. Panel Administratora - Rozliczenia

  9. Pomoc techniczna
    • Nowe żądanie usługi – narzędzie do raportowania błędów i problemów. Umożliwia szczegółowe sprecyzowanie błędu w celu jego szybkiej identyfikacji i rozwiązania,
    • Wyświetl żądania usługi – wgląd w wysłane wcześniej żądania wraz z ich statusem.
  10. Panel Administratora - Pomoc techniczna

  11. Ustawienia
    • Usługi i dodatki – wybór szeregu dodatków rozszerzających funkcję usługi Office 365. Listę dodatków można rozszerzyć, dodając własny element (w formacie .xml) lub wprost ze Sklepu Microsoft,
    • Zabezpieczenia i prywatność – ustawienia dotyczące haseł użytkowników, ich ważności oraz udostępniania danych firmowych na zewnątrz,
    • Profil organizacji – podstawowe dane firmy, dane kontaktowe (w tym dane pomocy technicznej) oraz informacje o lokalizacji danych,
    • Relacje partnerów – certyfikowani partnerzy Microsoft, z którymi współpracujemy, będą wyświetlani w tym miejscu.
  12. Panel Administratora - Ustawienia

  13. Konfiguracja
    • Produkty – w tym miejscu możemy przejść do konfigurowania poszczególnych produktów wybranego przez nas pakietu Office 365. Możemy z tego miejsca przypisać licencje konkretnemu użytkownikowi oraz przeprowadzić migrację skrzynek pocztowych do Office 365,
    • Domeny – znajdziemy tutaj wszystkie domeny przypisane do naszej firmy, możemy dodać lub kupić nową domenę,
    • Migracja danych – narzędzie umożliwiające migrację danych z innych usług do Office 365.
  14. Panel Administratora - Konfiguracja

  15. Raporty
    • Użycie – informacje o wykorzystaniu usług w danym okresie czasu,
    • Zabezpieczenia i zgodność – przegląd i dopasowywanie reguł poczty.
  16. Panel Administratora - Raporty

  17. Kondycja
    • Kondycja usługi – podsumowanie stanu usług. Jakiekolwiek problemy będą widoczne w tym miejscu. Wyświetlimy tutaj również poszczególne zdarzenia i ostrzeżenia usług. Analiza tych danych pomaga w utrzymywaniu płynności i stabilności pracy,
    • Centrum wiadomości – najważniejsze wiadomości na temat stanu, aktualizacji i zmian wprowadzonych w usłudze Office 365.
  18. Panel Administratora - Kondycja

  19. Centra administracyjne – z tego miejsca możemy przejść do centrum zarządzania konkretną usługą.

Panel Administratora - Centra administracyjne

Jak widać, Panel Administratora w Office 365 jest bogaty w wiele opcji i pozwala skonfigurować usługę zgodnie z potrzebami naszej firmy. Daje możliwość sprawnego zrządzania usługą oraz monitorowania wszystkich działań - zarówno tych przewidywalnych jak również takich, które są nieoczekiwane. Zapewnia to bardzo wysoki poziom kontroli i bezpieczeństwa.

Zobacz również

Komentarze

Nie napisano jeszcze ani jednego komentarza. Twój może być pierwszy.

Dodaj swój komentarz

Zasady publikacji komentarzyZasady publikacji komentarzy

Redakcja CentrumXP.pl nie odpowiada za treść komentarzy publikowanych na stronach Portalu
i zastrzega sobie prawo do usuwania wypowiedzi, które:

  • zawierają słowa wulgarne, obraźliwe, prowokujące i inne naruszające dobre obyczaje;
  • są jedynie próbami reklamowania stron internetowych (spamowanie poprzez umieszczanie linków);
  • przyczyniają się do złamania prawa bądź warunków licencyjnych oprogramowania (cracki, seriale, torrenty itp.);
  • zawierają dane osobowe, teleadresowe, adresy mailowe lub numery GG;
  • merytorycznie nie wnoszą nic do dyskusji lub nie mają związku z tematem komentowanego newsa, artykułu bądź pliku.