Zamknij komunikat

Nowy Office 2013
Do góry Skomentuj

Rodzaje obszarów pracy

Rodzaje obszarów pracy

Łukasz Klimkiewicz
23 listopada 2017
557
Odsłony
Łukasz Klimkiewicz
23 listopada 2017
557
Odsłony

Obszary pracy w witrynie zespołu programu SharePoint to wszelkiego rodzaju listy, biblioteki, kalendarze, tablice dyskusyjne, zbiory łączy, czy ankiety. W tym poradniku wymienimy najbardziej przydatne w SharePoint obszary pracy i krótko je scharakteryzujemy.

Biblioteka dokumentów – umożliwia przechowywanie wszystkich rodzajów dokumentów – programu Word, Excel, PowerPoint czy też plików tekstowych utworzonych na przykład w Notatniku. Biblioteka dokumentów posiada funkcje współtworzenia, przechowywania wersji i ewidencjonowania, co jest bardzo potrzebne do pracy nad dokumentami przez kilka osób. Biblioteka pozwala też synchronizować zawartość z komputerem lokalnym, co umożliwia dostęp do dokumentów w trybie offline.

Biblioteka obrazów – umożliwia przechowywanie wszelkiego rodzaju plików graficznych z możliwością ich podglądu.

Łącza – umożliwia przechowywanie odnośników do witryn sieci Web, tak aby każdy pracownik miał do nich dostęp.

Anonsy – umożliwia publikowanie ogłoszeń firmowych dotyczących ważnych wydarzeń.

Kontakty – umożliwia przechowywanie listy osób, na przykład klientów lub partnerów, z którymi współpracuje nasza firma. Listy kontaktów mogą być synchronizowane z programem pocztowym Microsoft Outlook lub innymi, które to umożliwiają. Dzięki temu lista będzie zawsze aktualna i każdy pracownik będzie miał dostęp do bazy adresów.

Kalendarz – miejsce, w którym możemy zapisywać terminy spotkań i innych wydarzeń. Informacje zapisane w kalendarzu można synchronizować z programem pocztowym Microsoft Outlook lub innym, w którym funkcja synchronizacji jest dostępna. Dzięki temu wydarzenia zapisane w kalendarzu będą zawsze aktualne i ogólnodostępne w firmie.

Tablica dyskusyjna – umożliwia prowadzenie rozmów w stylu list dyskusyjnych z początków istnienia Internetu.

Zadania – jeden z najważniejszych obszarów pracy w programie SharePoint. Umożliwia tworzenie wielopoziomowych list zadań, przypisywanie ich do pracowników, ustalenie priorytetów i śledzenie postępów realizacji.

Śledzenie problemów – obszar pracy wzorowany na liście zadań, w którym możliwe jest tworzenie listy problemów wymagających rozwiązania. Lista umożliwia przypisywanie osób do realizacji, nadawanie priorytetu i śledzenie stanu postępu.

Lista niestandardowa – obszar będący zwyczajną listą elementów i możliwością zaawansowanej konfiguracji kolumn pod kątem wymaganej przez funkcjonalności. Lista niestandardowa może pełnić funkcję listy zadań, listy problemów, listy kontaktów, sekcji ogłoszeń czy odnośników.

Ankieta – umożliwia tworzenie listy pytań, na które chcemy uzyskać odpowiedź pracowników. Obecność takiego obszaru w witrynie zespołu może pomóc w usprawnieniu pracy zespołu.

Aplikacja programu Access – obszar bardzo przydatny dla firm, które do pracy z bazami danych wykorzystują oprogramowanie Microsoft Access. Obszar ten jest elementem sieci Web programu Access, działającym w programie SharePoint, co pozwala pracować z danymi w przeglądarce internetowej.

Importuj arkusz kalkulacyjny – obszar pracy tworzący listę z duplikatami kolumn i danych z istniejącego arkusza kalkulacyjnego. Żeby utworzyć taki obszar wymagane jest importowanie pliku programu Microsoft Excel lub innego, obsługującego format XLS.

Zobacz również

Komentarze

Nie napisano jeszcze ani jednego komentarza. Twój może być pierwszy.

Dodaj swój komentarz

Zasady publikacji komentarzyZasady publikacji komentarzy

Redakcja CentrumXP.pl nie odpowiada za treść komentarzy publikowanych na stronach Portalu
i zastrzega sobie prawo do usuwania wypowiedzi, które:

  • zawierają słowa wulgarne, obraźliwe, prowokujące i inne naruszające dobre obyczaje;
  • są jedynie próbami reklamowania stron internetowych (spamowanie poprzez umieszczanie linków);
  • przyczyniają się do złamania prawa bądź warunków licencyjnych oprogramowania (cracki, seriale, torrenty itp.);
  • zawierają dane osobowe, teleadresowe, adresy mailowe lub numery GG;
  • merytorycznie nie wnoszą nic do dyskusji lub nie mają związku z tematem komentowanego newsa, artykułu bądź pliku.