Zamknij komunikat

Nowy Office 2013
Do góry Skomentuj

Jak ustawić nieobecność?

Jak ustawić nieobecność?

Autor: Damian Więcławek Opublikowano: 10 kwietnia 2017 Odsłon: 731

Może zdarzyć się tak, że wyjeżdżamy gdzieś na dłuższy okres i dostęp do internetu może być mocno ograniczony. Nie zawsze jesteśmy w stanie poinformować wszystkich o naszej nieobecności. Co w takim przypadku zrobić? W tej poradzie pokażemy konfigurację automatycznych odpowiedzi w celu poinformowania wszystkich osób piszących na naszego maila o naszym wyjeździe.

  1. W programie Outlook 2016 operację tworzenia automatycznych odpowiedzi zaczynamy od utworzenia nowej wiadomości, klikając przycisk Nowa wiadomość e-mail, znajdujący się na zakładce Narzędzia główne w sekcji Nowy.
  2. W treści wiadomości wpisujemy informację dotyczącą naszego wyjazdu bądź innej przyczyny naszej nieobecności.
  3. Następnie zapisujemy wiadomość jako szablon wiadomości. Przechodzimy na zakładkę Plik, a następnie Zapisz jako.
  4. jak ustawić nieobecność

  5. Z listy Zapisz jako typ wybieramy Szablon Outlook i klikamy Zapisz. Oczywiście miejsce zapisu jest dowolne.
  6. OK. Szablon został zapisany. Teraz wykorzystamy utworzony szablon do utworzenia reguły automatycznej odpowiedzi. Zamykamy okno nowej wiadomości i przechodzimy na zakładkę Narzędzia główne.
  7. Z sekcji Przenoszenie rozwijamy listę Reguły i klikamy Zarządzaj regułami i alertami.
  8. jak ustawić opcję autoodpowiedzi

  9. W oknie dialogowym Reguły i alerty, w zakładce Reguły wiadomości e-mail klikamy Nowa reguła.
  10. jak ustawić odpowiedź automatyczną

  11. W obszarze Rozpocznij od pustej reguły klikamy Zastosuj regułę do odbieranych wiadomości i klikamy przycisk Dalej.
  12. jak ustawić odpowiedź na nieobecność

  13. Teraz wystarczy wybrać dowolne kryteria, jednak nie trzeba tego robić. Oznaczać to będzie, że każdy warunek zostanie spełniony. Klikamy Dalej.
  14. ustawienie nieobecności

  15. Zgadza się. Wyskoczył komunikat informujący nas, że reguła zostanie zastosowana do wszystkich wiadomości odebranych. Klikamy Tak.
  16. ustawienie odpowiedzi automatycznej

  17. Następnie wybieramy czynność, jaka ma zostać wykonana, gdy nadejdzie wiadomość. W obszarze Krok 1: wybierz akcję zaznaczamy odpowiedz na nią, wykorzystując szablon [wybierz szablon].
  18. Teraz w Krok 2: edytuj opis reguły (kliknij podkreśloną wartość) klikamy pozycję [wybierz szablon].
  19. jak wybrać szablon odpowiedzi

  20. W oknie Wybierz szablon odpowiedzi w polu Szukaj w wybierz pozycję Szablony użytkownika w systemie plików.
  21. szukanie szablonu odpowiedzi

  22. Teraz, w zależności od tego, gdzie został zapisany szablon, odnajdujemy go i klikamy przycisk Otwórz. Za pomocą przycisku Przeglądaj możemy wejść w przeglądanie folderów w celu wyszukania określonego pliku.
  23. jak wyszukać szablon odpowiedzi

  24. Klikamy Dalej.
  25. jak ustawić wyjątki autoodpowiedzi

  26. W kolejnym oknie wybieramy wyjątki, czyli sytuacje, w których reguła autoodpowiedzi nie będzie wykonywana. Klikamy Dalej.
  27. jak zapisać autoodpowiedź

  28. Ostatni etap to kończenie konfiguracji. Nadajemy tutaj nazwę reguły, jej opcje czy opis. Konfigurację kończymy, klikając Zakończ.

To wszystko. Nieobecność ustawiona. Należy pamiętać o wyłączeniu reguły, gdy odpowiedzi automatyczne nie będą już potrzebne.

Zobacz również

Komentarze

Nie napisano jeszcze ani jednego komentarza. Twój może być pierwszy.

Dodaj swój komentarz

Zasady publikacji komentarzyZasady publikacji komentarzy

Redakcja CentrumXP.pl nie odpowiada za treść komentarzy publikowanych na stronach Portalu
i zastrzega sobie prawo do usuwania wypowiedzi, które:

  • zawierają słowa wulgarne, obraźliwe, prowokujące i inne naruszające dobre obyczaje;
  • są jedynie próbami reklamowania stron internetowych (spamowanie poprzez umieszczanie linków);
  • przyczyniają się do złamania prawa bądź warunków licencyjnych oprogramowania (cracki, seriale, torrenty itp.);
  • zawierają dane osobowe, teleadresowe, adresy mailowe lub numery GG;
  • merytorycznie nie wnoszą nic do dyskusji lub nie mają związku z tematem komentowanego newsa, artykułu bądź pliku.