UWAGA! Promocja dla firm - MICROSOFT OFFICE 365  na 12 miesiecy ZA DARMO! Tylko na CentrumXP.pl!
Wielka promocja Office 365 na CentrumXP.pl!
Do góry Skomentuj

Komputery z Linuksami są zwracane, z Windows - rzadko

Komputery z Linuksami są zwracane, z Windows - rzadko

Andy Tung, dyrektor sprzedaży w firmie MSI na rynek amerykański, w wywiadzie dla Laptop Magazine wyjawił, że statystycznie netbooki z Linuksem na pokładzie sa czterokrotnie częściej zwracane niż netbooki z zainstalowanym Windowsem XP.

"Jak wykazały nasze wewnętrzne badania, głównym tego powodem jest... Linux. Ludzie chcieliby płacić trzysta, czterysta dolarów, ale nie wiedzą, co otrzymają zanim nie otworzą pudełka. Bawią się Linuksem i zaczynają zdawać sobie sprawę z tego, że to nie jest to, do czego są przyzwyczajeni. Ludzie nie chcą spędzać czasu, żeby się go uczyć i dlatego wracają do sklepu, by zwrócić produkt." - powiedział Andy Tung. Prawdopodobnie z tego samego powodu na początku bieżącego roku sieć supermarketów Wal-Mart zrezygnowała ze sprzedaży tanich komputerów z preinstalowanym Linuksem.

Okazuje się, że klienci szukający cięcia kosztów, decydują się początkowo na tańsze rozwiązanie (Linux), a następnie orientują się, że system nie spełnia ich oczekiwań i zmuszeni są go zwrócić.

Redakcja: Adam Stępień Opublikowano: 11 października 2008, 10:07 Odsłon: 2 622 Kategoria: Open Source

Komentarze

tak to jest jak to na siłę chce się uszczęśliwić użytkownika Linuksem. Dziekuję za uwage.

and, 11 października 2008, 11:07
ludzie są po prostu zbyt leniwi i nie porafią wykorzystać linuksa, zresztą to ich sprawa
h141, 11 października 2008, 12:20
i bardzo dobrze. niech placa 400 zeta zeby wejsc na nasza-kupe.

rumcajson, 11 października 2008, 13:25
Ale po co utrudniać sobie życie korzystając z linuksa?
anonim, 11 października 2008, 13:49
Jak się chce, to można. Linux jest tak samo prosty jak Winda, tyłe że inny. (Chociaż KDE to można złapać w 5 sekund, gorzej z GNOME)
 
Linux nie boli!

Kape, 11 października 2008, 16:09
to używanie linuksa jest trudne? dla kogo?! na pewno nie dla mojej mamy, która o komputerach nie ma pojęcia.

hence, 11 października 2008, 19:53
To efekt beznadziejnego podejscia producenta, który chce wcisnąć sprzęt za wszelką cenę, bledny marketing robi tylko linuksowi szkodę. Linux musi być wyborem świadomym i wtedy się go nie porzuca. Poza tym widzialem sprzęt z zainstalowanym linuksem... ewidentnie indtallowal ktoś, kto go nie używa, na odczep się. Inny przykład to eee pc, z jakąś wersją z malym wsparciem userow, trudno modyfikowalmą. Łatwo się zrazić. Nic na siłe. Swoją drogą artukuł linuksiarzowi brzmi jak FUD, bo nie wiem ile sprzedali z win, ile z lin, ile zwrócono.Jeśli nawet nie zwrocono tylko 50%, a tylko 30% zostalo nie usuniętych na kupionym sprzęcie, to uznalbym to za niesamowity sukces. Nie porównujmy absorbcji windowsa wśród userów wcześniejszej wersji windowsa, do sprzedawania linuksa userom windowsa. Pozdrawiam oba obozy ;)

akapit, 11 października 2008, 20:10
@anonim - Widzisz, ja jako wieloletni i doświadczony użytkownik Linuksa myślę zupełnie odwrotnie. Po co utrudniać sobie życie używając Windowsa?

Kuba, 11 października 2008, 20:27
Jednak jako wieloletni user zarówno windowsa jak i linuksa muszę się oburzyć ostatnim zdaniem artykułu, komentarz nie profesjonalny. Dane podane w artykule nie pozwalają na wyciągnięcie takiego wniosku. Nie masz żadnej statystyki czlowieku, nieznana liczba jest cztery razy wieksza od nieznanej liczby. Myślę na tej podstawie że linux jest zbyt profesjonalny dla userów windowsa... skoro idziemy w takie tony, a nie chciałem tego.

akapit, 11 października 2008, 20:50
@akapit - tym razem ostatni akapit nie był komentarzem odautorskim, a wnioskiem, żeby nie napisać cytatem, wynikającym ze źródła.

Adam Stępień, 11 października 2008, 21:27
@Adam Stępień W takim razie wycofuję się rakiem i przepraszam, nie wyłapałem tego.  Nie wiem czy podzielasz zatem moje odczucie, bo albo autor źródłowy wie wiecej, zna dokładne dane, albo faktycznie to FUD. Pozdrawiam.

akapit, 11 października 2008, 21:34
ciekawe na co z godnie z tym tokiem myślenia przesiadają się ci co zwracają Visty

dociekliwy, 12 października 2008, 01:26
@dociekliwy - jeśli Twój nick oddaje Twój charakter, to swoją dociekliwość skieruj na prace badawcze nad polską gramatyką i ortografią. Co do Twojego pytania, to podpowiem Ci, zapewne "przesiadają" się na WindowsXP. Mam nadzieję, że zaspokoiłem Twoją ciekawość.
Dr Lazarus, 12 października 2008, 10:52
Linux jest fajnym zaawansowanym systemem ale wiekszość ludzi kupujących te laptopy to ludzie, dla których komputer to tak jak kmórka, dvd, mikrofala itp. Chca mieć coś prostego w użyciu, komfiguracji, bez wnikania co w środku siedzi. To dla niech kolejny gadżet. I fajnie przynajmniej ktoś kompy kupuje i jest za co rozwijac technologię. Problem z lunuxem jest taki, że do takiego lapsa nie podłączysz w prosty sposów komórki, smartfona, cyfrówki, kamery internetowej, i nie piszcie mi, że mówię, że się nie da. Wiem, że się da, ale do wielu urządzeń nie ma sterowników i prędko nie będzie, jeśli w ogóle. Ile z tych gadzetów co ludzie kupują ma stery do linuxa? W pudełku oczywiści a nie na forach pasjonatów. Poza tym to, że jest OO to nie wszystko, co maja powiedzieć ludzie wykorzystujący np programy brokerskie itp. Problemem jest brak wsparcia "wielkich" i nic na to nie poradzimy, EKONOMIA rządzi światem. Pozdro
Bromba, 12 października 2008, 12:55
@akapit
 
Ale mimo że tak długo jak piszezsz używasz linuxa to dalej chodziesz po typowoo windowsowskich stronach i zatruwasz życie....


OpenOffice ...OK

Mozilla....OK
 
Reszta... to trzeba sią przyzwyczaić....
 
Też używam linuxa (Ubuntu) ale żadko i się z tego cieszę.....

thomasg73, 12 października 2008, 23:31
Linuxiarze amatorzy: BZDURY GADACIE. Ja nie rozumiem takich glupich tekstow, ze Linux jest prosty w uzytkowaniu bo KDE/Gnome wygladaja jak Windows.............. Niech mu tylko takiemu kolesiowi linux sam nie wykryje karty sieciowej czy innego urzadzenia. Na jakims OS poczatkujacy latwiej zainstaluje sterowniki i skonfiguruje siec? ... Co z tego ze zwykle klikanie po ikonkach jest takie samo, skoro troszke bardziej zaawansowane rzeczy bez doskonalej znajomosci terminala, komend i struktury systemu sie nie obejdzie.

mgk, 12 października 2008, 23:36
@hence: A kogo twoja mama wola jak jej pod linuxem nie chce sie cos uruchomic, albo siec przestanie dzialac, czy inny problem? :)Bo chyba nie powiesz ze twoja mama samo sobie instalowala linuxa, sciagala moduly do urzadzen, kompilowala jadro, itp.

mgk, 12 października 2008, 23:40
@Kuba
To dpal mi ActiveSync dla mojego PocketPC na linuxie i zsynchronizuj ten Pocket z bazą Outlock-a

sCooBy^, 13 października 2008, 11:17
@ sCooBy^ - Czy mnie moje niemłode już oczy przypadkiem zawodzą, czy to ten słynny troll z portalu dobreprogramy.pl? Po durnej treści Twojego posta na 100% jestem pewny że to ten sam. Na DP byłeś systematycznie wyśmiewany za głupawe wypowiedzi. Tu też się popisałeś wyjątkowo durnym i nie trafionym przykładem ponieważ Pocket PC pracuje pod kontrolą MS Windows Mobile i tak się ma do Linuksa jak hulajnoga do krowy. Osobiście mam iPhone 3G firmy Aplle i tak na prawdę to ten Twój Pocket PC, ActiveSync oraz baza Outlocka są mi tak potrzebne jak panience dzidziuś.

Kuba, 13 października 2008, 14:37
@Kuba
Tak, to ten sam troll.

:), 13 października 2008, 17:39
Nie zwracajcie Linuksów, tymbardziej Windows.
kuba11736, 13 października 2008, 19:47
Fakt, przyklad z pocketPC byl niezbyt madry :) Linux dotad bedzie nisza, az producenci sprzetu a pozniej oprogramowania zaczna wydawac i dodawac na plytkach sterowniki do swoich plyt glownych i hardwearu. Co mi po nowym kompie jak DARMOWY linux nie znajdzie mi sterownikow do karty sieciowej i leze na calym froncie :/
 
Panowie od Uxow - wypracujcie standard sterownikow a producenci gier sami sie do was zglosza ;">

Duke, 13 października 2008, 20:33
Z tymi sterownikami to tak nie do konca... jak ktos korzysta z PCeta do grania to zazwyczaj jest albo gimbusem, ktoremu mama i tata kupili komputer by rozwijal swoje zdolnosci, albo gra czasem po pracy. 
Jak ktos chce grac to kupuje konsole.
A Linux i sterowniki... hmm sprobuj sobie zainstalowac Mandrive 2008 albo Ubuntu Intrepid beta, serce roscie patrzac na te czasy :) na Dellu Vostro wszystko dziala bez instalacji sterownikow nawet beznadziejny Broadcom.
Natomiast ten sam laptop + Vista to wedrowka ludow za sterownikami.
A w ogole http://kernelnewbies.org/Linux_2_6_27#head-8ef43d187b8ff45c6f6cd57f45c000ae9934be54 na temat sterownikow do kamer.
 
P.S wchodze na ten portal bo bardzo lubie FUD, a rzadko mozna znalezc tak dorodne okazy jak tutaj. Aha http://openoffice.org/ bierzcie poki gorace
 
 

domo, 14 października 2008, 00:56
No nie bardzo, Vista + laptop = pare plytek ze starami a w 90% przypadkow to i tak jest preinstalwoany system - odpalasz idziesz na film wracasz i jest juz postawiony.
 
Co do sterow - wieksze dystrybucje staraja sie wypuszczac wszystkie sterowniki ale poniewaz nie ma jednego standardu (niby powinien byc ale niby i nie) to juz przy mojej ostatniej probie zainstalowania OpenSolarisa na plycie Epoxa musialem sie posilkowac moim lapkiem ze znienawidzona przez wszystkich Vista.
 
Wg. mnie to jest glowny problem. Wiekszosc serwisantow komputerowch nie lubi jak cos jest na linuxie bo wtedy musza zadac drugie pytanie: na jakim, jak nie trafia maja zonka (troche malo profesjonalnie wyglada szukanie na google komend pod konkretna dystrybucje ;"> ) ;P

Duke, 14 października 2008, 03:32
@domo
"Jak ktos chce grac to kupuje konsole."

 
Daj se siana... A może ktoś chce sobie pograć w Crisis?? Albo inne gierki które nie są wydawane na konsole.
 
@Kuba
"Tu też się popisałeś wyjątkowo durnym i nie trafionym przykładem ponieważ Pocket PC pracuje pod kontrolą MS Windows Mobile i tak się ma do Linuksa jak hulajnoga do krowy. Osobiście mam iPhone 3G firmy Aplle"

 
Chłopie sam sobie udowadniasz że mając Linuxa musisz sobie nawet komureczkę dopasować do tego syfnego systemu, ja mając windows moge w pełni wykorzystywać 100% urządzeń mobilnych i innych na rynku.
 
Propo Iphone 3D:
Gratuluje zakupu syfu za 2 tyś jakim jest iPhone hehehehe. Za 1.5 tyś można mieć Samsung Omnia któy zgniata i połyka Iphona, nie wspominając już o HTC Touch HD ;) 
 

sCooBy^, 14 października 2008, 09:43
Powiem jaka jest sytuacja u mnie. Sprobowalem zainstalowac Ubuntu 7.10 pol roku temu. Wywalil sie na 94% instalacji. grub nie moze zalozyc boot loadera w mbr. Po pol roku sprobowalem wersje 8.04. to samo. Oczywiscie pomoc ze strony kolegow linuxowcow byla "a bo lama jestes", "bo plytka Ci sie zle wypalila", "bo sprzet masz badziewny". Szukalem wiele godzina na google. Okazuje sie ze mase ludzi mialo ten sam problem. Ale rozwiazania.... ciezko bylo znalesc. Okazuje sie ze bug byl zglaszany juz od wersji 5.cos. Nikt sie nim nie zajol... tak sa super bugi na linuxie poprawiane.... Bug jest w grubie i pojawia sie na niektorych komputerach gdy wybierzemy system plikow ext3. Musialem wybrac ext2

mgk, 14 października 2008, 10:27
No dobra. zainstalowal sie. Nie wykryl karty sieciowej (a mam zintegrowana Realtec na plycie Gigabyte), nie wykryl karty dzwiekowej (X-Fi audigy), grafike nie wykryl, ale sam umie sobie sciagnac z repozytorium, ale nie moge... bo nie mam sieci. Mozna na windows sciagnac moduly do linuxa w formie zrodel. Ale juz nie pamietam jak sie kompilowalo, konfigurowalo moduly pod linuxa. Mialem to na uczelni ale nie mam czasu sie tego na nowo uczyc. Mam prace i studia uzupelniajace. A na Linuxa trzeba miec czas by sie uczyc jak tam sie instaluje moduly, konfiguruje itp. Wszystko OK, ale wkurza mnie takie pierdolenie amatorow linuxa ktorzy twierdza ze to system dla kazdego bo jego mama go uzywa. A taki gostek co to mowi zwykle ma ubuntu ktore samo mu wszystko wykrylo a jakby mu nie wykryl przypadkiem karty sieciowej to bylby biedny i plakal bo bez netu pod linuxem to koniec. Sorry, za ton, ale odpowiedz za odpowiedz. Tak samo jak ktos ma klopot z linuxem - u mnie przy instalacji byl bug... w linuxie. Ale zaden pro linuxowiec CI nie pomoze, bo pro linuxowiec nie powie nigdy ze to wina linuxa, tylko usera (lamy), sprzetu, albo zle wypalonej plytki. Jak spoleczenstwo linuxiarzy nie zmadrzeje to ten system nie zdobedzie popularnosci.

mgk, 14 października 2008, 10:28
Sorry ze moja wypowiedz jest podzielona na 2 komentarze, ale serwer nie przyjol tak dlugiej jednej wypowiedzi.

mgk, 14 października 2008, 10:31
Nic nadzwyczajnego.. Gdyby ten osobnik przed oddaniem - włożył troche wysiłku w poznanie Linuxa, to przestałby marudzić.

Marucins, 14 października 2008, 11:43
To prawda, że Linuks nie wykrywa poprawnie sprzętu. Mógłbym zaakceptować to, że gry i zaawansowane programy nie dzialają (w domu mi to nie jest potrzebne) , ale nie mogę ścierpieć, że Ubuntu nie obsługuje poprawnnie sprzętu peryferyjnego typu skaner.

linux_user, 14 października 2008, 12:02
gdzies wyczytalem takie slowa : "linux jest zbyt pofesjonalny dla usera" yyy ?
sorry, ale czy istnieje na linuxa photoshop ? jakies profesjonalne programy do obróbki 3d ?
sorry, jeszcze sie z czyms takim na niego nie spotkalem..
linux jest ok. ale jak ktos ma komputer 2-3 letni, i chce od niego niewiadomo jakiej szybkosci..
sorry, ale nadeszła nowa era :P i jesli szkoda wam 2tys zlotych, na jakis dobry komputer raz na rok-2, to naprawde jestescie za bardzo oszczedni :P
 
Pozdro.

Christopher_smith, 14 października 2008, 12:08
@ sCooBy^ - Ty jak zwykle swoje (czyt. durne wypowiedzi). Wybacz, lecz nie będę się wdawał w dyskusje z kimś kto wszystko inne niż jego nazywa syfem. Syf to Ty masz ale w mózgu.
@mgk - Piszesz o bugach w Ubuntu. Oczywiście że są i będą - dlatego min. nie używam tej dystrybucji. Weź pod uwagę, że Ubuntu jest oparte na niestabilnej gałęzi Debiana (sid) i posiada za świeże pakiety które czasem powodują problemy. W Debianie gałąź niestabilna przechodzi w testową gdzie przez bardzo długi okres poddawana jest gruntownym testom a następnie pozbawiona wszelkich bugów i krytycznych dziur które miałyby wpływ na stabilność i bezpieczeństwo przechodzi w gałąź stabilną i oficjalną. Dlatego też Debian w wersji stabilnej posiada opinię systemu wyjątkowo stabilnego, bezpiecznego i wysokiej jakości. Na wersję stabilną trzeba długo czekać, lecz jest naprawdę dopracowana i przez 8 lat mojej pracy na nim z ręką na sercu to potwierdzam. Zgadzam się z Tobą, że Linuks nie jest dla zwykłego, przeciętnego usera i namawianie go na przesiadkę z Windowsa i wmawianie mu że to jest równie proste nie ma najmniejszego sensu. Efekt końcowy jest taki, że bez bezpośredniej pomocy kogoś na prawdę doświadczonego zrazi się on do tego systemu raz na zawsze. Mnie też denerwują takie komentarze pseudolinuksiarzy.


Kuba, 14 października 2008, 13:46
@Christopher_smith. Moj komputer ma pol roku, a nie dwa. Wlasnie ze starym sprzetem linux nie ma problemu. Za to z nowym bardzo czesto.
 
Co do Photoshopa. JASNE. Np Gimp. Po co akurat photoshop? Jest mase programow zastepczych wcale nie gorszych.
 
Po co koniecznie Nero? Sa darmowe LEPSZE programy.
 
Po co Winamp? Sa tez darmowe lepsze.
 
3D Studio: jest Blender i chyba Maya. A 3D Studio nie wiem. moze jest.
 
Ja nie uzywam Linuxa, ale tu akurat zgadzam sie z Linuxowcami. To nie to ze nie lubie linuxa czy cos. Jedynie nie moge zgodzic sie ze zdaniem, ze linux jest dla kazdego. Jest OK. Ale nie dla kazdego.

mgk, 14 października 2008, 13:47
@Kuba: ok. pelna zgoda. Moze niedlugo sprobuje Debiana.

mgk, 14 października 2008, 13:50
Używam Linuksa od ponad 2 już lat. Czy jestem zaawansowany? Nie, nie jestem. Czemu ludzie zwracają komputery do przeinstalowania systemu? Po prostu Linux nie nadaje się do podłączenia nowych gadżetów elektronicznych. Nie wspiera poprawnie sprzętu. Nie nadaje się do grania w różne topowe gry pisane w większości na Windowsa. Ja używam Ubuntu tylko dlatego, że jako jedyna dystrybucja miała paczki samoinstalujące się do modemu od TPSA. W innych, znanych w tym Debian trzeba wypisywać hieroglify, edytować pliki. Nie wiem dlaczego nie można się uporać z tym błahym problemem. Co za problem zrobić soft do uruchomienia modemów w najpopularniejszym chyba połączeniem z siecią www w Polsce.
@mgk - Ubuntu rzeczywiście jest z gałęzi niestabilnej Debiana. Ale jest w tym taki plus, że zawsze masz najnowsze wersje oprogramowania. Innymi słowy wychodzi nowy Firefox to na drugi dzień masz go u siebie.


linux_user, 14 października 2008, 14:41
@mgk - Wracając do Twojego problemu to przy instalacji powinieneś zmienić system plików z ext3 na reiserfs, ponieważ ext2 jest już stary i nie posiada min. księgowania. Jeżeli chodzi o kompatybilność Linuksa ze sprzętem to dobrym i sprawdzonym sposobem jest przed zakupem maszyny odpalić na niej Live CD najnowszego Knoppiksa i spokojnie przetestować sprzęt krok po kroku. Sprzedawcy na ogół zezwalają na taki test. Ja zawsze świadomie w ten sposób kupuję i nie mam z tym nigdy problemów. Mój laptop Dell Latitude w 100% dogaduje się z Debianem. To że na pokładzie zakupionej maszyny jest Windows , to jest to moim zdaniem tylko zaleta.
Linuksa instalujemy obok Windowsa (tzw.dualboot) i od tej chwili mamy wszechstronną maszynę o dużych możliwościach.
Sprzęt peryferyjny też kupuję tylko taki który współpracuje z Linuksem i po sprawie.
Firma HP (serwery ma na Debianie) w 2006r. postanowiła wspierać Linuksa na swoim sprzęcie i ja np. polecam drukarki tej firmy ze względu na sterownik ,,HPLIP,, (HP Linux Imaging and Printing) który obsługuje obecnie 1264 modele drukarek HP z tymi starymi włącznie.
(http://hplipopensource.com/hplip-web/supported_devices/index.html).


Kuba, 14 października 2008, 14:52
@mgk - Karty sieciowe bezprzewodowe oparte na chipsecie Atheros bez problemu dogadują się z Linuksem po zainstalowaniu pakietu ,,madwifi,, a najnowsze jądro będzie miało wbudowany na stałe modół do jej obsługi i nic nie trzeba będzie doinstalowywać. Długo mógłbym wymieniać kolejno kompatybilny sprzęt lecz na stronie centrumxp nie ma to najmniejszego sensu. @inux_user - Sądzę że masz skaner nie obsługiwany przez Linux. Wejdź na stronę www.easylin.pl może Ci to pomóc a jeśli nie to niestety musisz zmienić skaner na HP lub inny.

Kuba, 14 października 2008, 14:54
@Ludzie: OK, ale czy to sprzet sie robi pod system czy system pod sprzet? No zgoda ze niektorzy tworcy sprzetu robia bezsensu ze nie wydaja sterownikow(modulow) pod linuxa. A co do Live. To jak odpale ubuntu z plyty Live to siec... dziala. Jak zainstaluje ... to juz nie.

mgk, 14 października 2008, 15:13
Dokladnie jest tak, ze eth0 widzi, ale nie widzi hardware addres wiec nawet maca nie widzi. Polaczyc sie z routerem nie moge. Poprostu tak jakby widzial nie znana karte sieciowa. Nie wiem nie znam sie na linuxa wiec 100% pewnosci nie mam o co chodzi ale zakladam ze jak widzi urzadzenie a nie widzi maca to raczej sterowniki. Interfacu tez nie widzi. Dla kogos co sie zna moze to bedzie blachostka. Jakbym poczytal o linuxie, odswiezyl sobie wiedze jak sie tam co instaluje, komendy, pliki konfiguracyjne to moze i bym poradzil sobie. ale czas.....

mgk, 14 października 2008, 15:17
dobra fajnie przychodzisz z kompem do sklepu :)
K: chcę oddać kompa i mieć windowsa
S: poproszę 400pln i instaluje panu windows(po godzinie wychodzisz) 
sytuacja odwrotna
K: chcę oddać kompa i mieć linux-a
S: yyy tak się nieda proszę napisać pismo do ... (wysyłasz 43-emaila, 4 miesiące czekania w tym 2 miesiące bez komputera płacisz za przesyłk komputera do siedziby i spowrotem wynosi Cię to 399 pln i oddaja Ci kase za winde WOW masz 1 pln dla siebie nawet niestać Cię na browca) polecam poszukać w necie ile trwa wymiana windowsa na linuxa. potem sie dziwić ze wiara nie wymienia. bo się niechce i sprzedawcy to utrudniają (ja też nie oddawałem chociasz orginalny system działał umnie 2h (zmieniłem na 2k8serv :D ) pozdro :D

LamaIadar, 14 października 2008, 19:56
W artykule napisano, że zwracają kompy, i nie koniecznie w Polsce tylko pewnie w USA. Tam najwyraźniej można bez podania powodu. Po drugie, ci ludzie kupili kompa bo chcieli mieć po prostu fajny, i prosty gadżet, i tyle. Internet, mail, jakaś gierka, podłaczona komórka, kamera int., cyfrówka itp. I dla nich wszystko ma być proste, z pudełka, klik i działa. Nie chcą myśleć czy ten telefon, czy komórka będzie działa z systemem, g... ich to obchodzi. Nie działa, zepsute, albo jakieś gówniane, i wtedy to zwracają. Na tym to polega, płacą wymagaja. Mają pewnie 100 tys. innych ciekawych zajęć niż uczyć się co w kompie siedzi. Jesli firmy im to sprzedające chcą zarobić to muszą się postarać. Czy ci ludzie są jacyś gorsi, nie należy ich szanować? To dzieki takim zwyłym lamerom ten biznes się kręci, w przeciwnym wypadku nadal jedni by używami W 3.1, a pozostali pisali w vi. Nie obrażam uzywających vi, to ich wybór. To jest tylko biznes i polityka, nie ma nic wspólnego z tym co lepsze, taki świat. Pozdro.
Bromba, 14 października 2008, 21:09
Jedni kożystają z Idioten Camera bo prosty , a inni bawia się sprzetem nie dla amotorów bo chcą sobie ustawić zdjęcie po swojemu.Tak samo jest z windowsem i linuksem.Chcę mieć prosty system operacyjny nie wymagający myslenia wybieram windę.Zawsz naciskam OK lub Dalej  bo nie umiem czytać komunikatów systemu , a potem boli.
Linuks jes systemem skalowalnym i moge z nim zrobić co chcę , ustawic pod sprzęt i potrzeby.Jest bezpieczny i nie dla amatorów.
A windę uzywam do gier do tego się nadaje.
Pozdro dla odwiecznych wrogów.

LinWin, 15 października 2008, 16:55
Jedna zasada w życiu obowiązuje NIC NA SIŁĘ!!! też bym takie badziweie zwrócił, potrafię sie sam uszczęśliwić i wiem co mi najlepiej odpowiada:-)))
B-52, 18 października 2008, 06:20
Linux jest darmowy tylko dla kogoś, kogo czas nic nie kosztuje. Sam używałem Linuksa. Przestałem po tym, jak nie wpełni obsługiwał moją drukarkę (Lexmark E120), nie działa na nim soft do synchronizacji telefonów, nie ma oprogramowania do prowadzenia firmy, nie ma wielu sterowników, a jak już są to instalacja ichh droga przez mękę. Poza tym wiele rzeczy jest wspaniałe. Programy te, które już są to biją na głowę windowsowe Winampy, czy inne (Amarok). Nie każdy też może użyć Gimpa zamiast Photoshopa (gimp nie obsługuje cmyk). Generalnie wszystko sprowadza się do pierwszego zdania. Ja mam Windows bo używam go jako platformy dla wszystkich innych programów, a nie dla samego go posiadania.

Tarcamion, 18 października 2008, 10:36
Linux jest dla ludzi myślących, Linux jest dla ludzi pragnących przekraczać bariery hermetycznie zamkniętego kodu. Linux jest dla inżynierów technologii informacji. Linux jest bezpieczniejszy, stabilniejszy, bardziej elastyczny oraz Linux nie boi się konkurencji. W dobie porażającej mocy sprzętu nikt nikomu nie broni wirtualizować swoich zasobów. Instalować jedno w drugim uzywając obu na raz. Człowiek jest wolny i ma prawo wyboru.
 
[color=#1e1e1e; font-family: Tahoma; font-size: 12px; line-height: 18px">"OK, ale czy to sprzet sie robi pod system czy system pod sprzet?" <- Słuszne pytanie. Wg mnie to system robi sie pod sprzęt, dlaczego zatem producenci nie podają sterowników w formie kodu źródłowego, gotowego do skompilowania (np. w locie, w przypadku windowsowych luserów) na różnych systemach?[/color">
 
Chęć bogacenia się jest niesamowitym zapobiegaczem naturalnego procesu ewolucji.

P4, 20 października 2008, 11:21
Ja miałem XP,Viste obecnie na linux,jest szybszy wydzjniejszy pożera mniej pamięci ,najważniejsze może pracować na starszych maszynach bez problemowo.Polecam ,wymaga troche cierpliwości bo jest mało znany system.
Mietek, 25 października 2008, 11:07

Dodaj swój komentarz

Zasady publikacji komentarzyZasady publikacji komentarzy

Redakcja CentrumXP.pl nie odpowiada za treść komentarzy publikowanych na stronach Portalu
i zastrzega sobie prawo do usuwania wypowiedzi, które:

  • zawierają słowa wulgarne, obraźliwe, prowokujące i inne naruszające dobre obyczaje;
  • są jedynie próbami reklamowania stron internetowych (spamowanie poprzez umieszczanie linków);
  • przyczyniają się do złamania prawa bądź warunków licencyjnych oprogramowania (cracki, seriale, torrenty itp.);
  • zawierają dane osobowe, teleadresowe, adresy mailowe lub numery GG;
  • merytorycznie nie wnoszą nic do dyskusji lub nie mają związku z tematem komentowanego newsa, artykułu bądź pliku.

Autor:

Komentarz:

Dodaj komentarz