UWAGA! Promocja dla firm - MICROSOFT OFFICE 365  na 12 miesiecy ZA DARMO! Tylko na CentrumXP.pl!
Wielka promocja Office 365 na CentrumXP.pl!
Do góry Skomentuj

Darmowe kopie Windows XP dla zniesmaczonych użytkowników Visty

Darmowe kopie Windows XP dla zniesmaczonych użytkowników Visty

Consumentenbond – holenderska organizacja konsumencka – mające na uwadze dobro tamtejszych klientów, uważa, iż najnowszy system operacyjny Microsoftu – Windows Vista – nie jest na tyle dopracowany, by mógł być instalowany na komputerach oferowanych przez sklepy.

Wspominana organizacja stworzyła specjalny serwis dostępny w Sieci, gdzie niezadowoleni konsumenci mogliby reklamować wszystkie niedociągnięcia, które nie spodobały im się w najnowszym środowisku operacyjnym koncernu z Redmond. Warto dodać, iż w pierwszym miesiącu funkcjonowania serwisu, pojawiło się tak około 5 tys. wpisów niezadowolonych klientów, którzy nabyli komputer z systemem operacyjnym Windows Vista. W zaistniałej sytuacji kierownictwo Consumentenbond wyszło z inicjatywą do władz Microsoftu, by Ci zaoferowali użytkownikom - których wymaganiom nie sprostała Vista - darmowe kopie Windows XP. Koncern jednak nie zgodził się na takie rozwiązanie.

Ponadto Consumentenbond zaleca by konsumenci domagali się instalacji na zakupionym sprzęcie systemu Windows XP.

Redakcja: Daniel Karcz Opublikowano: 16 października 2007, 22:14 Odsłon: 12 540 Kategoria: Windows Vista

Komentarze

Dobry pomysł :) ale micro nie zrobi nam miłej niespodzianki, kupuje dzisiaj lapka z vista na pokładzie [bleeehhh"> i niestety będę musiał postawić na tym nielegalnego xp-ka :/, a gdyby akcja Consumentenbond wypaliła cieszył bym się z legalnego xp-ka i nie okradał bym microsoftu.
LoBo, 17 października 2007, 10:58
@LoBo - Nie przejmuj się tym. Moim zdaniem nie okradasz M$. Kupując laptopa z tym zainstalowanym badziewiem zapłaciłeś za ten system. To M$ okrada i oszukuje ludzi wydając na rynek niedopracowany gniot i bierze za to kasę. To dopiero jest przekręt.
Debian user, 17 października 2007, 13:50
Mam ten sam problem. Kupiłem se fajnego lapka w USA (HP Turion x2 1,9MHZ, 2GB RAM, GeForce Go 7150M) z pieprzoną Vistą, która 1)uruchamia mi się 2 minuty 2)co chwilę pyta, czy aby na pewno uruchomić aplikację 3)przestawia mi rozdzielczość ekranu (a nic jeszcze takiego nie instalowałem, żeby mi się coś mogło namieszać). Tak więc kupiłem se już płytki czyste dziś i ściągnąłem piratka XP (choć wolałbym mieć możliwość wymiany Visty na XP legalnego) i zaraz zacznę instalować. Pozdrawiam posiadaczy XP-ków, a tym, którzy kupią w niedalekiej przyszłości komp z Vistą, radzę od razu zrobić kopię Visty (na wszelki wypadek), zrobić "format c:" i zainstalować starego, poczciwego XP-ka.
Mariano, 17 października 2007, 13:53
A ja się z Visty nie przesiądę na nic innego. Funkcjonalność i ułatwienia tego systemu są dla mnie ważniejsze niż niedociągnięcia, których tak naprawdę nie zauważam w codziennej pracy.
Waxi, 17 października 2007, 16:31
Hej. Maja racje. Swoja droga ciezko kupic w sklepie lapka bez tego gniota. Niech podpisza Beryla swoimi inicjalami, wszystkim bedzie zylo sie szybciej. :) O.
Omx, 17 października 2007, 20:33
Popieram inicjatywe holendrow.Sam zmienilem Viste na Xp, teraz tylko wrzucam czasami dysk zeby pobrac uaktualnienia.Niestety nic sie nnie zmienia. Service pack pewnie tez nic nie zmieni.
Konrad 64, 17 października 2007, 23:11
Dodajac wklejam log z eweresta.Moze ktos mi wytlumaczy czemu tam jest napisane VISTA BETA ??? Campo Valor Propiedades del Sistema Operativo Nombre del Sistema Operativo Microsoft Windows Vista Home Premium Idioma del Sistema Operativo Inglés (Estados Unidos) Tipo de núcleo del Sistema Operativo Multiprocessor Free (32-bit) Versión del Sistema Operativo 6.0.6000 (Vista Beta) Service Pack del Sistema Operativo - Fecha de instalación del Sistema Operativo 08/10/2007 Carpeta Raíz del Sistema Operativo C:\Windows Información sobre la licencia Propietario registrado Konrad Organización registrada Procesadores cubiertos por la licencia 1 Identificación del producto 89578-OEM-7304115-886 Clave del producto Sesión actual Nombre del sistema KONRAD1 Nombre de usuario Konrad Nombre de dominio Konrad1 Tiempo de funcionamiento 2948 seg (0 días, 0 horas, 49 min, 8 seg) Versión de los componentes Common Controls 6.16 Internet Explorer 7.0.6000.16546 Actualizaciones del Internet Explorer 0 Outlook Express - Windows Media Player 11.0.6000.6324 (vista_rtm.061101-2205) Windows Messenger - MSN Messenger - Internet Information Services (IIS) - Contexto .NET 3.0.6920.0 (vista_rtm_wcp.061020-1904) Novell Client - DirectX DirectX 10.0 OpenGL 6.0.6000.16386 (vista_rtm.061101-2205) ASPI - Funciones del Sistema Operativo Versión de depuración No Versión DBCS No Controladores del dominio No Seguridad No Red presente Sí Sesión remota No Modo Seguro No Procesador lento No Servicios de Terminal Sí
Konrad64, 18 października 2007, 02:15
RE: endi Moze to i prawda ze chodzi szybciej,tylko dzieki czemu? Popatrz sobie na zuzycie procka bo zamykanie "licznika" jest w Viscie normalne,a skok do 20-30% wystepuje nawet gdy nic nie robisz. A co zatym idzie to nawet tępak wie. Popatrz sobie na temperatury wystepjace pod tym systemem.
Konrad64, 18 października 2007, 18:53
Każdy kto miał do czynienia z Vistą ma inne zdanie na jej temat .W moim przypadku jest tak,a mianowicie .Posiadam płytę główną komputera firmy Intel z wyższej półki ale okazała się ona kapryśna na system Vista ultimate i aby system nie padał przynajmniej raz na dobę postanowiłem zainstalować wszystkie sterowniki powoli z długopisem w ręku i kartką papieru zapisując nazwy sterowników i programów .System instalowałem do 5 razy aż dobrałem wszystkie programy i sterowniki a niestety nie jestem informatykiem i nie zajmuje się na co dzień czymś takim bo pracuję w innej branży a w dziedzinie komputerów jestem samoukiem .Na dzień dzisiejszy aby zainstalować system,sterowniki i wszelkie programy to trzeba najpierw wszystko dobrze dobrać a po instalacji system jest bardzo stabilny i można robić wszystko .Czytając komentarze innych mogę powiedzieć że na ich zakupionych komputerach wszelkie sterowniki zostały zainstalowane z płyt dodanych do podzespołów i dlatego są zażenowani działaniem visty bo czasem trzeba zastąpić podane sterowniki innymi .Druga ważna sprawa to wiedza niektórych fachowców w sklepach bo niektórzy z nich nawet nie potrafią zademonstrować działania klawiatury bezprzewodowej z czym miałem okazje się spotkać więc pada pytanie ,w jaki sposób ma działać stabilnie system vista jeśli fachowiec w sklepie ma problem z czymś takim.Koledze złożono w sklepie komputer z systemem windows XP który po wrzuceniu gry (bez instalacji) padł system.Wniosek jest prosty,systemy padają bo fachowcy robią instalacje w pośpiechu i bez sprawdzenia stabilności systemu,takie jest moje zdanie.A system vista nie jest aż taki zły jak może się wydawać.
demonek, 19 października 2007, 19:26
Microsoft jest zbyt pazerny na takie rozwiązanie.
Navi93, 19 października 2007, 19:40
Vista to taki badziew, że chce mi się wywalić mojego kochanego kompa przez okno!!!! Te Windowsowe ciule powinni ludziom zwracać część kasy. Wszystko sie wiesza. Pyta sie czy ma włączyć aplikację, później jeszcze raz, a potem wyskakuje, że nie mam uprawnień-mimo iż jestem administratorem. HELP!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! Pomocy!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! Powiedzcie mi co mam zrobić! Błagam
Xram, 19 października 2007, 22:10
Zgadzam sie z wiekszością.Vista to pomyłka.M$ jest jak nasz rząd - NIETYKALNY.Zajmuje sie komputerami od dosyć juz dawna i mam swoje zdanie którego bede bronił.Przed kompami siadają co raz młodsi klienci a więc każdy nowy system z Redmnd powinien byc bardziej intuicyjny od poprzednika.Prawda jest taka że po 15 minutach pracy na Ultim"ie wpadam w depreche-poprostu dolina... Z doświadczenia wiem że jeśli ktoś chwali ten produkt, swoimi wymaganiami nie sięga daleko po za przeglądanie netu.Konfiguracja od strony admina, tego systemu pozostawia wiele do życzenia i tak jak testowałem kilka wersji Longhorma i kolejne wersje Visty beta tak caly czas sobie tlumaczyłem że to jeszcze nie jest ukończony system.Teraz po prostu odradzam go klientom a do bardziej upartych i tak wracam żeby przenieść im dane spowrotem na XP który im trzeba od nowa wklepać.Krótko mówiąc jest to POMYŁKA z REDMOD i chyba słaby punkt M$ bo najzwyczajniej w świecie nie daje sobie rady z zapotrzebowaniem rynku.
tomajpl, 20 października 2007, 03:42
@Xram - Nie wywalaj swojego kochanego kompa przez okno. Moja rada jest taka: Wróć do starego poczciwego WinXP (najlepiej Professional) lub przesiądź się na Debiana. W przypadku tego drugiego wszelkie kłopoty ze stabilnością i bezpieczeństwem systemu znikną. Ja na swoim kompie od 5 lat mam Debian GNU/Linux oraz WinXP Pro. Moim zdaniem jest to najbardziej optymalne rozwiązanie pozwalające w pełni wykorzystać możliwości komputera. Pozdrawiam.
Debian user, 20 października 2007, 15:35
Ludzie pogięło Was ? Może jeszcze Windows 3.11 zażądacie ? To dopiero był prosty system. Akurat dla takich lamerów. Vista jest super, niestety dużo rzeczy wybiegło do prozdu,ale popatrzecie a konstrukcję bibliotek, zwiazek z .netem itp. Nie ma odwrotu i MS ma tu w pelni raację, Aby sie ciagle nie pytał wystarczy to wyłaczyc w policach , poczytać helpy sobie prosze.
gsms, 21 października 2007, 09:55
Moje zdanie jest takie mam dwa twardziele na jednym na xp profesjonal 32 bit a na drugim też xp profesjonal64 bit en,i naprawdę jestem z tego zadowolony ponieważ wszystko mi chodzi jak ta lala.Nie będę zmienialtego stanu żeby zainstalować sobie VISTE i MIEć same problemy jak nie z sterownikami do karty dzwiękowej to z innymi pierdołami.Pozdrawiem wszystkich.
waldek68, 21 października 2007, 09:59
vista to straszne badziewie, bardzo dużo ludzi wraca na xp, na laptopach vista temperatury są bardzo wysokie, zdrecydowanie trzeba się wystrzegać visty, bo tylko są duże problemy
zgrzyt, 26 października 2007, 23:10
Zapewne większość z Was nigdy nie miała nawet do czynienia w Windowsem Vista. Czy Wy chcecie komuś zaimponować tymi opiniami ? To tak samo jakbym napisał "Wasza matka chu**** ssie" Nie wiem, nie sprawdzałem, a wypowiadam się na jej temat.
Jarek, 11 listopada 2007, 17:21
Nie popieram opinni innych. Win Vista jest stosunkowo lepszym systemem może zawiera błędy ale do czasu. Nie długo jak wypuszczą service paka to znikną wasze narzekania. Nie popieram microsofta że daje darmowe wersje xp. A pozatym jak kupiłeś to masz a nie jeszcze darmowe wersje chcecie. Ms Vista obsługuje nowy sprzęt np więcej niż 4gb Ramu, dochodzi do dx 10 geometry shader i inne kożyści.
TmRtm, 18 listopada 2007, 17:42
Vista jest wspaniała,śmiga net.I tylko net tu jest dopracowany.To nie jest system operacyjny w ktorym uruchamia się inne programy.Vista sama to może i stabilnie chodzi,ale jak mam skożystać z program typu Autoring to krew mnie zalewa i przywracam XP.Programy w viscie wymagają dwa razy lepszego procesora niż xp.
Gibon, 13 stycznia 2008, 21:31
aktualni usówam Viste z mojego kompa a to tylko dla tego że większość oprogramowania chodzącego pod XP poprostu staje się upierdliwe pod Vitą Atak swoją drogą z laptopa kupionego z vistą wcale nie tak łatwoją wywalić, okazuje sie że czeba nieżle się napocić
jaca, 12 lutego 2008, 19:28
jaki sens zwiekszac moc proca i ladowac system ktory pochlania cala nadwyzke...?Do tego ram...to dopiero zje...abez 2GB ani rusz.Mam cztery kompy : 3GB z vista, 3GB z XP, 1,9 Dual core z Vista i ....800Mgh z XP.Porownanie ?Wiekszosc robie na tych z XP bo z vista jako tako chodzi tylko dual core z 2GB ram. Na dzien dzisiejszy , jedyna przewaga visty to ...ladna szata graficzna.Oba kompy z vista formatuje co 2- 3 miesiace bo jak sie troche posiedzi na necie i zaladuje pare programow vista DIALA GORZEJ JAK W/W 800-KA!!!! z XP-kiem. Jak sie kompa uzywa jedynie do ogladania filmow to mozna chwalic viste ale o zadnej konkretnej pracy nie ma mowy, bo dostaje sie nerwicy. A do szanownego kolegi TmRtm 18 listopada 2007, 17:42 :czy slyszal o wydolnosci plyt glownych? Wiekszosc przyjmie max 2GB RAM !!!Wiecej i tak nie zostanie uzyte!!! Wiec raz jeszcze : Jaki sens tworzyc bardziej zaawansowany !!????system ktory pochlania cale zasoby bardziej zaawansowanego komputera dajac w efekcie gorsze rezultaty.W obecnej formie vista powinna byc darmowym i opcjonalnym programem testowym nie zas glownym i platnym systemem. Moze za pare lat bedzie lepiej bo teraz to niestety GNIOT.
alice13-65, 23 kwietnia 2008, 21:06
vista to prawdziwy gniot wiem co pisze bo mam ja od prawie roku i dupki nic konkretnego nie zrobili poza wzięciem kasy za oprogramowanie.powrot do XP podaje sie bo to nie na moje nerwy .

emil, 21 października 2008, 10:56
Windows XP był jednym z najlepszych systemów Microsoftu i na pewno taki gniot, jak Vista go tego tytułu nie pozbawi. Ten system jest nieudany, nie powinni go w ogóle zacząć sprzedawać, ale nie zapominajmy, że Micro$oft to koncern a nie organizacja dobroczynna, prace programistów pochłonęły trochę pieniędzy, a że wyszedł gniot, to nie ważne, ważne, żeby pieniądze były. Jakby Vista była dobrym systemem, to nie potrzebaby wycofywać XP ze sklepów, żeby się dobrze sprzedawała. I to jest dowód, że jest to przereklamowany gniot. Całkowicie zgadzam się z Consumentenbond. Bardzo dobrze też, że głupi numer Micro$oftu z DirectX 10 oraz 10.1 się nie udał. Niech żyje Windows XP !

Kanapka, 2 maja 2009, 17:39
?
io, 18 grudnia 2009, 18:06
Mam viste juz ponad rok i mam serdecznie dosyc zawieszek itp. itd. postanowilem wrocic do dobrego starego XP a viscie mowie glosne zdecydowane NIE!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! pozdrawiam:-)
Fikol171, 18 grudnia 2009, 18:09

Dodaj swój komentarz

Zasady publikacji komentarzyZasady publikacji komentarzy

Redakcja CentrumXP.pl nie odpowiada za treść komentarzy publikowanych na stronach Portalu
i zastrzega sobie prawo do usuwania wypowiedzi, które:

  • zawierają słowa wulgarne, obraźliwe, prowokujące i inne naruszające dobre obyczaje;
  • są jedynie próbami reklamowania stron internetowych (spamowanie poprzez umieszczanie linków);
  • przyczyniają się do złamania prawa bądź warunków licencyjnych oprogramowania (cracki, seriale, torrenty itp.);
  • zawierają dane osobowe, teleadresowe, adresy mailowe lub numery GG;
  • merytorycznie nie wnoszą nic do dyskusji lub nie mają związku z tematem komentowanego newsa, artykułu bądź pliku.

Autor:

Komentarz:

Dodaj komentarz