UWAGA! Promocja dla firm - MICROSOFT OFFICE 365  na 12 miesiecy ZA DARMO! Tylko na CentrumXP.pl!
Wielka promocja Office 365 na CentrumXP.pl!
Do góry Skomentuj

Światowe statystyki: coraz więcej Internautów z Vistą

Światowe statystyki: coraz więcej Internautów z Vistą

Najnowsze światowe wyniki wykorzystywanych systemów operacyjnych przez Internautów potwierdziły polskie badania, że niekwestionowanym liderem pozostaje Windows XP.

Serwis W3Counter opublikował raport datowany na 30.08.2007 r., z którego wynika, że 83,48% Internautów przegląda sieć, pracując pod kontrolą systemu Windows XP. Daleko w tyle pozostają Windows 2000, Mac OS X i Windows Vista z procentowym użyciem - odpowiednio - 3,94%, 3,73% i 3,46%. Na piątym miejscu plasują się ex aequo wszystkie razem wzięte dystrybucje linuksowe oraz Windows 98 (1,34%).

Dane te częściowo pokrywają się z tymi, które udostępnił ranking.pl, o czym pisaliśmy trzy dni temu. Windows Vista szybko i dobrze przyjmuje się na rynku, mimo że od premierey minęło tylko pół roku. Polacy jednakże mają z jednej strony większe zaufanie do Windows 98 - nr 2 w Polsce, a z drugiej - rzadko sięgają po system operacyjny komputera Macintosh.

Redakcja: Adam Stępień Opublikowano: 2 września 2007, 23:50 Odsłon: 2 822 Kategoria: Windows Vista

Komentarze

Bo wista to jak na razie siano brak sterowników do urządzeń system nowy niedopracowany po 2 latach może bedzie można sie przesiaść z XP ;-)
ProFlex, 3 września 2007, 00:33
Od premiery już trochę minęło coraz więcej nowych komputerów sprzedawanych z Vistą, coraz więcej chętnych użytowników z maszynami zdolnymi do wydajnej pracy pod vistą. Naturalna kolej rzeczy jeśli chodzi o systemy z rodziny Windows :).
Virek, 3 września 2007, 01:28
Użytkownicy są zmuszani do zakupu Visty wraz z nowymi komputerami!!! Stąd jest tak "dobra" sprzedaż. A prawda jest taka, że Vista przynajmniej na latopach z procesorami dwurdzeniowymi i nie tylko chodzi koszmarnie. Za rok zostaną wyprzedane ostatnie zapasy XP-ka i wtedy dopiero się okaże jak rewelacyjnie dużo użytkowników korzysta z Visty. To tak jakby twierdzić, że 98% populacji ludzkiej korzysta z tlenu atmosferycznego, a 2% nie korzysta z atmosferycznego bo są płetwonurkami i powietrze czerpią z butli :))) Pytanie - jaki wybór ma 98% jeśli nie ma żadnej alternatywy (bo linuxowe cuda nie moża nazwać alternatywą)
Olo, 3 września 2007, 11:18
Odinstaluj viste i zainstaluj co tam sobie chcesz. to sa dane zbierane bezposrednio z komputerow a nie z wynikow sprzedazy. jezeli nie pasuje ci vista kup komputer bez niej. nikt cie do niczego nie zmusza - mamy wolny rynek i mozesz sobie kupic co chcesz.
duke, 3 września 2007, 11:20
Miałem te same zarzuty do Visty co ProFlex, ale nie miałem Visty :). W końcu musiałem kupić nowego laptka i nabyłem go z Vistą. Teraz jestem zachwycony, wszystko śmiga. Fakt musiałem trochę czasu spędzić nad ustawieniami, aktualizacjami i optymalizacją. Ale połączenie Visty i MSOffice 2007 na wydajnej maszynie to sam miód.
midar, 3 września 2007, 11:30
zgadzam się z Tobą midar :)
Adam, 3 września 2007, 13:12
Nie bede wypisywal o linux-ie. Proponuje aby wszyscy milosnicy Visty choc raz usiedli przed MAC-iem. Duzo by pisac o systemach, ktory lepszy, ktory gorszy. Prawda jest po srodku, jednak proponuje aby przyjrzec sie MAC poniewaz zobaczycie na wlasnie oczy na czym Vista byla wzorowana i co wazniejsze gdzie jej jeszcze daleko ;-).
Kol, 3 września 2007, 14:26
@Kol - pisaliśmy o tym ;-) http://www.centrumxp.pl/Aktualnosci/3411,Vista_a_Mac_mówi_o_tym_sam_Gates.aspx
Adam Stępień, 3 września 2007, 15:24
Jak widzę, mój niepochlebny komentarz stąd zniknął. Powtórzę więc ponownie. Sprzedaż Visty wzrosła tylko dlatego, że jest ona sprzedawana na siłę niczego nie świadomym użykownikom. Ten system chodzi koszmarnie na laptopach zarówno z procesorami Core Duo jaki i celeronami niezależnie od ilości zainstalowanej pamięci. Radzę się mocno zastanowić przed zakupem Visty. System jest niezoptymalizowany, męczący w działaniu a najbardzie w nim denerwuje bardzo wolne odświeżanie okien. Jeśli ktoś będzie miał do wyboru XP i Vistę, to niech w ciemno bierze XP-ka. Zaoszczędzi sobie mnóstwo nerwów!
olo, 3 września 2007, 16:54
olo to znikaj ponownie. XP którego tak wychwalasz też tak zdobywał popularność. A nie wszyscy użytkownicy to głupawe zwierzątka które nie wiedzą co im się daje ze sprzętem. To tylko kwestia gustu. Już widzę jak za 3 lata w podobnym komentarzu będzie "bierzcie viste jest naprawdę dobra! Windows (seven?) to szajs jest niedopracowany i zżera pamięć"
Virek, 3 września 2007, 17:54
Ci, co wzięli udział w tych "badaniach" zapewne na czas nie powyłączali szpiegomatów w Viście i stąd te statystyki ha ha !!
rozpierducha, 3 września 2007, 19:46
@olo - nie goraczkuj sie, nie usuwamy niewygodnych nam komentarzy ;-). Nu musisz dublowac swoich komentarzy. Pierwszy widnieje jako trzeci, jakbys nie zauwazyl.
Adam Stępień, 3 września 2007, 19:56
@Adam trzymam w sumię waszą stronę aczkolwiek z tym usuwaniem to nie kłam, nie kłam
muka, 3 września 2007, 20:50
@muka - nie kłamię. Usuwamy komentarze, które zawierają idiotyczne bądź wulgarne treści, jak np. "S$@dolił mi się komputer" albo "Linux rulezz".
Adam Stępień, 3 września 2007, 23:46
Ten ostatni to naprawde idiotyczny :D
Duke, 4 września 2007, 09:17
Dobra napisze dla niekumatych - post powyzej to jest ŻART.
Duke, 4 września 2007, 09:18
Do Adam Stępień: Szacunek dla Ciebie. Post nie zniknął, ale na stronie być może jest jakiś błąd bo w pierwszej chwili po wejściu news nie widać wogóle komenatrzy z wyjątkiem dwóch pierwszych. Tak się dzieje za każdym razem, na różnych przeglądarkach. Stąd mój replay :)
Olo, 4 września 2007, 13:26
Wracając do tematu. Mam laptopa 1GB pamięci + Vista x64. Po włączeniu systemu miernik pokazuje, że pamięć jest zajęta w 80%. Nie wiem dokładnie co w tej pamięci się znajduje, ale mam nadzieję, że w Vista pamięć jest wykorzystywana podobnie jak w systemie Linux. Moim zdaniem w XP pamięć się marnuje. Podczas normalnej pracy tylko ułamek RAMu jest zapełniony. Resztę można by w pożyteczny sposób wykorzystać.
lilo, 4 września 2007, 14:17
IMO Vista jest o wiele bardziej popularna niż w statystykach. W niektórych portalach wyświetlane są dane o użytkowniku. Przeglądarka, system itd. I zauważyłem, że wielu ludzi ma Vistę i Firefoxa. Sprzedawanie systemów z Vistą nie jest wystarczającą odpowiedzią. Widziałem wiele komputerów sprzedawanych z Linuxem. Vista narazie nie jest idealna, potrzebny jest Service Pack, wtedy to dopiero zacznie się bum!
Kwarc, 4 września 2007, 16:57
No moją strone to odwiedza tylko 0.19% użytkowników Visty :P no ale z czasem zmieni się to ;) I zgodze się, że bum zacznie się wraz z pojawieniem się SP 1 dla Visty ;) Gdyż, nawet bez sensu kupować Viste, a potem ściągać SP, jeśli można odrazu kupić z zainstalowaną ;) Oczywiście, jak ktoś MUSI wcześniej, no to musi ;) ale ci co nie muszą to se czekają (chyba) ;)
Artur, 4 września 2007, 18:24
Artur, podaj link do Twojej strony :
muka, 4 września 2007, 22:50
ech, no, wiesz, eee, wiesz, eee, lepiej nie :P gdyż popełniłem najgorszy i najcięższy grzech webmajstera (jeśli w ogóle moge tak siebie nazwać) :/ Strona nie jest aktualizowana od dwóch lat :/ ale teraz znowu robie po długiej przerwie jedynie w html za pomocą... notatnika :) ech... a tak w ogóle to poco ci adres ? :">
Artur, 4 września 2007, 23:17
ktos slyszal jak zlikwidowac badz zastapic swoim obrazkiem ten denerwujacy czarny ekran przy starcie Visty? jak dla mnie jest to troche powazne niedociagniecie szczegolnie dla ludzikow ze slabym kompem :P
Duke, 5 września 2007, 09:55
ktos slyszal jak zlikwidowac badz zastapic swoim obrazkiem ten denerwujacy czarny ekran przy starcie Visty? jak dla mnie jest to troche powazne niedociagniecie szczegolnie dla ludzikow ze slabym kompem :P
Duke, 5 września 2007, 09:55
XP pozostaje liderem, bo jest dobrym, stabilnym systemem. Dwa serwis paki załatały większość niedociągnięć. Oprogramowanie ładnie na nim działa np. nowy office.
dyzio, 5 września 2007, 14:49
dyzio@ i jestem pewien że z vistą i jej następcami będzie podobnie ;).
Virek, 5 września 2007, 15:23
ja zgadzam sie z olo znam wielu ludzi którzy idą po prostu do sklepu kupuja laptopa i dotaja na nim viste całkiem nie świadomie a potem dlaczego to tak wolno chodzi tak samo podniecacie sie wynikami visty ale przeciez 90 % nie wie co to wogóle jest poprostu dostaja z komputerem i myślą ze tak musi być nie znają alternatywy ze moze byc lepiej .inux jest poprostu za mało reklamowany zeby stac sie popularniejszym
chriss, 6 września 2007, 21:56
Już lepiej jak dostaną Vistę z laptopem niż Linuksa. Np. początkujący użytkownik komputera dostaje linuksa i nie wie jak w nim się poruszać. Z tego co widziałem, to można wybrać system do komputera przed zakupem.
Krzysztof W., 7 września 2007, 15:23
Zgadzam się. Lepiej żeby użytkownik, który sam nie potrafi dokonać wyboru dostawał Vistę niż losową dystrybucję linuxa. Przynajmniej nie zdziwi się, że nie może odpalić żadnej gry korzystającej z directx albo wiodących aplikacji. Chociaż osobiście uważam, że wystarczający do uzyskania pełnej satysfakcji jest wciąż xp.
dyzio, 7 września 2007, 16:22
tak znam ludzi u ktorych wista + laptop = predkość pracy -100% dziala tak wolno ze wrecz nie mozlwa jest na nim normalna praca a co do linuksa to uważam ze gdyby bło ubuntu użytkownik dał by sobie radę w obsłudze bez problemu
chriss, 7 września 2007, 17:32
chriss - też myślę, że użytkownik nawet początkujący jak dobrze trafi ze sprzętem to sobie da radę z Linuksem. Tylko co z tego! Napisz stary po co mi komputer z dystrybucją linuksową, jak oprócz przeglądania internetu, napisania prostego dokumentu, którego i tak nikt nie wyświetli bez OO. Napisz po co mi ten linuks jak do pracy w sieci hurtowni w całej Polsce i nie tylko, wykorzystywane są systemy i oprogramowanie MS! Napisz mi po co mi linuks jak jego funkcjonalność ograniczy się do czterech ścian mojego domu. Kiedyś zapomniałem się i zrobiłem schemat w QCad. zamiast go wydrukować dałem go na płytkę CD i ucieszony zaniosłem do pracy. Zebrałem grono współpracowników, odpaliłem płytę i .... . No właśnie, powrót do domu, druk dokumentu, z powrotem do pracy. Projekt się spodobał i poproszono mnie o wersję elektroniczną. Co miałem powiedzieć, że owszem jak zainstalujecie Ubuntu??? Jak kupicie obok AutoCada też QCada??? Napisz proszę Ciebie, po co ten Linuks? Po to, że można się pochwalić przed kolegami ze szkoły? Że jest w modzie kontestacja wśród młodzieży? Napisz do czego mi w firmie będzie potrzebny linuks?
gość, 8 września 2007, 12:57
no zgadzam się moim pragnieniem jest używać produktów M$ i żeby cały świat ich używał i nie było alternatywy . mowilem o wolności wyboru i żeby więcej ludzi wiedziało że wcale nie muszą używać produktów M$ jak chcesz używać M$ Windows proszę bardzo ale każdy powinien zostać poinformowany że istnieje alternatywa (darmowa i wolna ) A pozatym mówiłem o użytkownikach domowych Linuks ci nie pasuje to ok nie używaj ale dużo ludzi pracuje na nim i jest bardzo zadowolonych
chriss, 8 września 2007, 17:24
Wiele pracuje na Windzie i jest zadowolonych.
Duke, 9 września 2007, 16:24
Panowie, wojna i to dodatkowo bezsensowna między Windowsem a Linuxem chyba nigdy się nie skończy :"> więc, bym prosił, żeby nie zaczynać znowu tego...
Artur, 10 września 2007, 21:53
Artur, masz rację, tylko o czym mamy pisać? Nie ma jak dobra wojenka Windows vs Linux Pozdrawiam serdecznie wszystkich czytelników i redakcję
Włodek, 10 września 2007, 22:30
Artur, wszystko zepsułeś, trzeba zacząć od nowa: Vista rządzi! czekam na ogień zwrotny
fake, 11 września 2007, 18:43
ooo tego się nie spodziewałem :D ok, to się dołańczam do grona Windows ;)
Artur, 11 września 2007, 21:15
ok to ja zakladam obóz ograniczonych umysłowo bosz
chriss, 12 września 2007, 21:18
Oddaj komputer i siebie Microsoftowi - zainstaluj Vistę Przecież to jest rozbój, że Windows Media Player chodzi cały czas w tle nieproszony i łączy mi się z internetem na starcie i kiedy wkładam dyski zewnętrzne, nie można tego wyłączyć, tylko firewall. Dzisiaj chciał mi się połączyć na starcie z nsf.bellona.pl. Co to jest do jasnej anielki?
zbulwersowany, 17 września 2007, 12:17

Dodaj swój komentarz

Zasady publikacji komentarzyZasady publikacji komentarzy

Redakcja CentrumXP.pl nie odpowiada za treść komentarzy publikowanych na stronach Portalu
i zastrzega sobie prawo do usuwania wypowiedzi, które:

  • zawierają słowa wulgarne, obraźliwe, prowokujące i inne naruszające dobre obyczaje;
  • są jedynie próbami reklamowania stron internetowych (spamowanie poprzez umieszczanie linków);
  • przyczyniają się do złamania prawa bądź warunków licencyjnych oprogramowania (cracki, seriale, torrenty itp.);
  • zawierają dane osobowe, teleadresowe, adresy mailowe lub numery GG;
  • merytorycznie nie wnoszą nic do dyskusji lub nie mają związku z tematem komentowanego newsa, artykułu bądź pliku.

Autor:

Komentarz:

Dodaj komentarz