Koniec spekulacji: Microsoft o SP 1 dla Windows Vista
Microsoft zwrócił się z prośbą do popularnego serwisu bink.nu, traktującego o technologiach i produktach firmy Microsoft, o poinformowanie wszystkich zainteresowanych o aktualnym statucie dodatku Service Pack dla Windows Vista.
Oświadczenie brzmi następująco: "Będzie Service Pack dla Windows Vista i oczekujemy, że wersja beta pojawi się w bieżącym roku. Dodatki Service Pack są częścią naszego tradycyjnego cyklu życia oprogramowania, są czymś, co Microsoft stosuje względem wszystkich swoich produktów jako część zaangażowania w ciągłe udoskonalanie produktów. Przygotowywanie wczesnych kompilacji beta jest normalną praktyką, która pozwala nam uwzględniać opinie klientów i ulepszać ogólną jakość produktów. Service Packi to tylko jeden przykład pracy, jaką wkładamy, by ciągle ulepszać odczucia użytkowników Windows. Zapewniamy także usprawnienia systemu Windows poprzez mechanizm Window Update, który jest doskonałym kanałem dostarczania naszym klientom najważniejszych uaktualnień, gdy tylko się pojawią. Odkąd odbyła się premiera Windows Vista, współpracujemy z partnerami, by zwiększyć ilość urządzeń i aplikacji, które będą kompatybilne z nowym systemem. Już teraz jest dostępnych ponad 2,1 miliona sterowników i przeszło 2 tysiące aplikacji, oznaczonych logo współpracy z Windows Vista. Uważamy, że klienci mają dziś wspaniałe wrażenia, korzystając z systemu".
Jedyne wydanie, jakie się pojawiło, to wersja beta, do której dostęp ma bardzo malutka grupka wybranych zaawansowanych użytkowników. Publiczna wersja beta nie będzie wydawana ani w tym tygodniu, ani w przyszłym, ani w lipcu, ani w najbliższej przyszłości.
Redakcja:
Adam Stępień
Opublikowano:
19 lipca 2007, 12:25
Odsłon:
2 658
Kategoria:
Windows Vista
Komentarze
Szkoda, że nie będzie publicznej bety...
Serpher,
19 lipca 2007, 14:20
myślałem że to będzie publiczna beta ale dla mnie to i to nie robi różnicy bo dopiero składam kasę na Viste.
matrix012356789,
19 lipca 2007, 14:29
Kilkadziesiąt lat temu, moc obliczeniowa dwóch Commodore 64 starczyła, by wysłać człowieka na księżyc - dziś potrzeba PIV 3 GHz i 2 GB RAM by odpalić Vistę - coś poszło nie tak?
czytelnik,
20 lipca 2007, 09:14
grafika... :) Wiesz, również lenistwo programistów :p A NASA w tantach czasach (no i jak dzisiaj) miała ograniczenia finansowe i musiała pisać jak najlepsze algorytmy żeby to pobierało jak najmniej prądów, żeby nie było żadnych niespodzianek, żeby tam naprawiało niektórze rzeczy samodzielnie itd., spójrz na PS2, jaka tam jest pamięć czy procesor, a jaka grafika :)
Artur,
20 lipca 2007, 10:10
a po drugie by odpalić Viste wystarczy 1,9 Ghz oraz 1 GB RAM :p (wiem, bo sprawdziłem na brata komputerze :p)
Artur,
20 lipca 2007, 10:11
Artur - skąd ty takie wartości pamięci wziąłeś ??? - Żeby zainstalowąć Vistę wystarczy posiadać 373MB, poniżej tej granicy instalator wyświetli że wymagane minimum to 512.... natomiast po zainstalowaniu systemu do uruchomienia wystarczy mu (zależnie od dokładnej konfiguracji sprzętowej) ok 221MB !!! - 1GB to jak chcesz mieć luksusy... :)
Andrzej.K,
20 lipca 2007, 14:22
Testowałem Vistę na swoim komputerze (Pentium III 800Mhz, 512 MB RAM, ATI Radeon 9550) - system chodził znacznie wydajniej z włączonym areo, niż z wyłączonym.
Kamil,
21 lipca 2007, 22:58
Niebardzo.. tyle RAM to musisz miec zeby się odpalil a zeby wydajnie pracowac to musisz posiadac powyzej 512. Sam system z odpalonymi podstawowymi usługami zajmuje okolo 500MB wiec wszystko powyzej tego jest juz gitara. Nie zapomnij ze przecietna gra zajmuje w pamieci okolo 300MB wiec wychodzi jakby nie patrzec okolo 800MB do wydajnej pracy.
Duke,
22 lipca 2007, 11:43
Duke: Coś ci się chyba pomyliło... "Gra" i "Praca" to nie idzie w parze... ;)
Andrzej.K,
23 lipca 2007, 13:55
Adobe Dreamweaver tez zajmuje okolo 300... lepiej ;>
Duke,
23 lipca 2007, 14:30
@Duke
Tak tak, system chodził wydajniej - bez aero widać było, jak rysuje poszczególne kontrolki w oknach, a z włączonym aero nawet w miarę płynnie przesuwał okna ;)
Kamil,
24 lipca 2007, 06:12
Mozliwe ze takie miales wrazenie, gdyz wszystkie efekty w areo MOGĄ być wczesniej renderowane aby uniknać wlasnie jakichs tam cięć. Ale faktycznie, ja mam tylko 1 GB a tez nie zauwazylem deastyczego skoku mocy jak wylaczylem areo.
Duke,
24 lipca 2007, 08:35
No ladnie wy łatacie tą viste i łatacie martwicie się pamięcią ram a ja używam linuksa nie musz einstalować sp bo szybko wychodzi nowa wersja (to dotyczy praktycznie każdej dystrybucji)
poprawki pojawiaja sie odrazu a pozatym kde moze osiagnac wyglada prawie identyczny co vista zurzywajac mniej o wilee mniej pamieci a koszt calego oprogramowania 1 zł *
*cena za plyte dvd
pozdrawiam
chriss,
25 lipca 2007, 12:47
do chriss: To jeszcze odpal mi na tym linuksie photoshopa (nie gimpa, ani żadne inne tego typu badziewie, testowałem i nikt mi nie wmówi, że to jest tak albo prawie tak dobre jak PS), dreamweavera, corela i illustratora. No? Do pracy, powtarzam: pracy, potrzebne są min. 1-2 GB ram, więc vista mnie zupełnie pod tym względem nie razi, tym bardziej, że dysponuje tą pamięcią znacznie lepiej, niż XP. Każdy używa systemu, jaki potrzebuje i nie każdego rajcuje przekompilowywanie jądra i bezustanne grzebanie w pakietach. Dla mnie wyjściem jest Windows albo MacOs i żaden linuksiarz mnie do swojego systemu nie przekona. Jesteście czasami jak radykalni muzułmanie.
wj,
25 lipca 2007, 16:06
Można pod linuksem odpalić wymienione przez Ciebie programy :P WINE i do dzieła.
ja,
25 lipca 2007, 18:19
UUUUUUUUUUUHHHHHHHH jak ja nienawidze takich zagorzałych windziarzy z klapkami na oczach jak wj. W pełni zgadzam się z chrissem. Ja mam Debiana i Win XP na kompie i żyję, korzystam z jednego i z drugiego. nara
ja,
25 lipca 2007, 18:22
No jezeli jestes dzieckiem komercji wj to sie nie dziwie i jak masz komputer jak mazenie i nic nie chcesz robic ze swoim systemem to rozumiem . a pozatym nie trzeba grzebac w pakietach jak ktos nie chce wszystko sie samo zrobi a zreszta kazda dystrybucja ma wlasna spolecznosc ktora pomoze (przynajmiej ja za kazdym razem dostane pomoc )A nie chce mi sie bawic w windowsa dziurawego jak sito a co do mac os a moze widziales filmik porównujący ggo do visty i co wyszlo VISTA JEST STRASZNIE ZERŻNIĘTA nie lubie takiej postawy jaką przyjmuje microsoft : OD INNYCH UKRADNIEMY A DRUGICH OSKARZYMY O KRADZIESZ .tyle na moj temat moje dystrybucje to fedora i ubuntu wiec blisko do debiana pozdrowienia
chriss,
26 lipca 2007, 11:40
Na chwilę obecną system vista to to jeden wielki niewypał programistów z Redmont. Działa tak, jak pralka mojej teściowej.... Brak sterowników, programów i gier kompatybilnych z najmłodszym dzieckiem microsoftu, a traci na tym nabywca-liczy się tylko pieniądz.... potencjalnym klientom odradzam zakup visty-poczekajcie do nowego roku.
PS Były użytkownik sys.vista hm32
Perennitas,
18 sierpnia 2007, 21:22
Do ludzi sprzeczających sie o wymagania visty. Ktos tu napisal ze wystarczy 512 MB RAM"u aby chodzila. Jest taka sprawa(moze o tym niewiecie) ze im wiecej posiadamy RAMU w kapie,tym wiecej system zarezerwuje dla siebie. iedawno kupowalem kompa itroszke w niego zainwestowalem. Kupowalem go z mysla o viscie dlatego posiadam 4gb ramu.Co prawda narazie pracuje na xp i JUZ SAMO XP po zainstalowaniu wszystkich programikuw,sterownikuw i różnych dupereli po starcie systemu zajmuje mi niespelna 400MB w ramie (komputer niejest zle skonfigurowany,wiem bo wczesniej mialem identyczny zestaw programów na starym kompe ktory posiadal zawrotna ilosc 192MB ramu i wtedy po stracie system odrazu zabieral troszeczke ponad 100MB RAM"u).Sprawdzalem u siebie Viste Ultimate 64 (moze 32bit zeczywiscie zajmuje mniej w ramie) i po zainstalowaniu golutki system zajmowal po starcie 970MB. Pewnie po zainstalowniu wszystkich sterownikuw i róznych glupot wykorzystywal by i 1,5GB!A wiec wniosek jest taki ze te systemy operacyjne same dostosowuje swoje "panoszenie" sie w ramie w zaleznosci od ilosci jaka posiadamy...Pozdrawiam wszystkich:)
goly840,
19 sierpnia 2007, 11:23
I tu kolego masz racje.Ja mam 2GB ramu i mnie na starcie po wgraniu nowego systemu na lapa z plytki recovery zajmuje okolo 700MB,po uruchomieniu kilku aplikacji i(nie pamietam juz dokladnie)cos jeszcze chcialem wlaczyc-po prostu wyskoczyl mi komunikat ze za malo mam pamieci i mam cos wylaczyc zeby to drugie uruchomic.Zenujace,ale prawda.
luki,
20 grudnia 2007, 20:07