Komentarze
Jestem w szoku. Vista rlz!!!
Andrew®,
22 czerwca 2007, 19:13
Nie dziwie sie, ten system jest na prawdę dopracowany.
Dumny posiadacz Visty.,
22 czerwca 2007, 19:53
Te wyniki są zgoła przekłamane. Miejcie na uwadze to, iż na przykład kod źródłowy Ubuntu jest otwarty, i każdy może znaleźć w nim lukę - a społeczność open source jest w tym względzie aktywna, gdyż dba o swój dobry wizerunek.
Dużo wykrytych luk wcale nie oznacza, że produkt jest bezpieczny... Vista może być sobie najbezpieczniejszym systemem, ale i tak z niego nie skorzystam (jak my kochamy DRM...)
NortonEX,
22 czerwca 2007, 20:48
Moim skromnym zdaniem to każdy kto korzysta z XP powinien zrobić przesiadke na Viste. Z czasem XP i tak wyginie a po co korzystać z czegoś co już nie jest bezpieczne? Zasada jest prosta: najnowsze=najlepsze. Może i Vista ma kilka problemów np brak wielu sterowników ale z czasem to już nie będzie problem. A że tak powiem te jakże zacne, żółte kolumny mówią same za siebie :P
Andrew®,
22 czerwca 2007, 21:11
Jestem użytkownikiem Visty Ultimate i muszę powiedzieć, iż jestem naprawdę zadowolony z tego systemu. Zakupię tylko nieco więcej ramu i najmniejszych zastrzeżeń nie bede miał. Jak dotąd, po korzystaniu z systemu od dnia premiery nie miałem z nim żadnego żadniusieńkiego problemu. Wszystko wykrył bez kłopotów, sam w mig skonfigurowałem to co trzeba i jazdaaaaaaaaaaaa :D
Michał,
22 czerwca 2007, 22:37
Andrew, ja z chęcią bym chciał się przenieść na Viste, no ale z braku odpowiednich środków finansowych oraz dobrego sprzętu zostaje na poczciwym XP ;)
Artur,
22 czerwca 2007, 22:53
"Miejcie na uwadze to, iż na przykład kod źródłowy Ubuntu jest otwarty, i każdy może znaleźć w nim lukę - a społeczność open source jest w tym względzie aktywna, gdyż dba o swój dobry wizerunek."
Ojej to jak jest kod ukryty to sie nie da wykryc luki? To jak je dotychczas w XP znajdowano?
"Dużo wykrytych luk wcale nie oznacza, że produkt jest bezpieczny... "
No to zes se strzelil gola... zgodnie z Twoja dedukcja => Ubuntu ma wiecej wykrytych luk (30) wiec nie oznacza to ze jest bezpieczny... czyli? Ubuntu jest niebiezpieczny! :D
Brawo doszedles do tego w koncu gratuluje :D
ktos,
23 czerwca 2007, 00:00
Ja mam Mandrive - też najnowszą wersję. Nawet nie mam programu antyvirusowego. Vista nie dorasta do pięt systemom linuksowym. Taka prawda. Zresztą powiedzcie windowsiaki sami: Dlaczego serwery microsoftowe stoją na linuksach, a wam każa urzywać visty ?
cvvc,
23 czerwca 2007, 10:30
Do CVVC
Widziałeś, byłeś ?. Czy tylko słyszałeś plotki? Ten slogan jest powtarzany do znudzenia i tak naprawdę nic z niego nie wynika.
Dr Lazarus,
23 czerwca 2007, 10:47
@cvvc: nie kompromituj się dziecko. Wszystkie serwery stoją na Windowsie z czego te witryny głównej już na server 2008 beta 3.
krakers,
23 czerwca 2007, 12:55
nie jestem w szoku bo wiem ze vista jest najlepszy. Info do wszystkich anty visty jezeli nie lubicie tego systemu to po co wchodzicie na te linki ktore o nim mowia a jezeli juz na nich jestescie to chociaz raz przyznajcie racje ze jest to najlepiej dopracowany system. Kiedys byly usterki ale microsoft nie jest glupi(przepraszam za wyrazenie) i umie wykryc swoje bledy oraz je naprawic.
Robert,
23 czerwca 2007, 18:25
Ale tu fanatyków :D. Ja mam mieszane uczucia do visty i ciągle się wstrzymuję z aktualizację mojego xpeka. Nie wiem na co czekam ;) z jednej strony sprawdzone i porządnie już załatane xp z innej kuszący linuks a z jeszcze innej vista nowa bezpieczna lśniąca ale i wymagająca. Komputera użytam głównie do rozrywki a vista ma swoją cenę wydajnosci. 1Gb ramu to jest taka ilość której pozazdrościć nie można cała reszta GF7600, 64 bitowy procesor i inne pierdoły w pełni spełniają wymagania tego systemu. Ale jaki cel w tym żeby zaspokoić wymagania samego systemu?
Virek,
23 czerwca 2007, 18:42
Opłacony i bzdurny artykuł, nie uwzględnia sie w nim spyware, adware, wirusow, trojanow i innego badziewia ktore aktualnie jest duza bolaczka systemow M$. Dziury/bledy wykryte w systemach operacyjnych maja tez swoje kwalifikacje typu krytyczna, istotna, malo istotna etc. W systemach typu M$ generalnie kazda wykryta usterka jest typu krytycznego czyli umozliwiajaca napastnikowi przejecie calkowitej kontroli nad maszyna badz dostepu do danych. W systemach linuksowych krytyczna dziura w jadrze, a wiec majaca znaczenie dla setek tysiecy serwerow na calym swiecie jest sporadyczna. Luki mniej znaczace np umozliwiajace wlamanie "od wewnatrz systemu" np z uzyciem exploita maja racje bytu tam gdzie uzytkownik ma mozliwosc uruchamiania swoich programow z poziomu np shella. Czas reakcji srodowiska open source jest blyskawiczny, aktualizacje wychodza momentalnie natomiast M$ udaje jakby o niczym nie wiedzial i ociezale po dlugim czasie wypuszcza (badz nie) stosowna aktualizacje.
Druga sprawa tyczy sie wykrywania dziur. Linuks i systemy o otwartym kodzie latwo "przeswietlic" pod katem niedorobek i chwala im za to, natomiast dziury w produktach rodem z M$ sa najczesciej odkrywane przypadkowo w najmniej oczekiwanych sytuacjach lub za pomoca inzynierii odwrotnej.
Co sie tyczy samego jadra systemu Linuks to mozna miec na uwadze to, ze najwieksza ilosc luk znajduje sie w aktualnej rozwijanej galezi.
Kernele o zamknietym rozwoju, uznane za stabilne i bezpieczne takie jak np. seria 2.4.x mozna z powodzeniem stosowac w najbardziej "wystawionych na obstrzal" zastosowaniach.
WSMAdmin,
23 czerwca 2007, 20:46
Kolejny bzdurny i przekłamany raport tego Pana. Jeff Jones jest od lat powiązany z Microsoftem i te jego raporty zawsze reklamują produkty tej firmy a poniżają konkurencję. @WSMAdmin - popieram w pełni Twój komentarz. Nic dodać, nic ująć.
Marco,
23 czerwca 2007, 21:26
W ciągu najbliższych paru lat nie ma co się przesiadać na viste, chyba że nie macie co robić z kasą
DAwid,
23 czerwca 2007, 22:09
Zacznę od tego iż Vista jest jeszcze mało popularna. Większość win user-row dalej "biega" na XP. Gdy Vista osiągnie, a może, jeśli osiągnie taką samą popularność to sytuacja prawdopodobnie się odwróci. Wirusy, spy itd. itp. Zobaczymy jak będzie wyglądał ten raport za jakiś czas. Oczywiście kiedy zostanie przeprowadzone badanie przez niezależne "ciało", bez sponsoringu i ideologii. Ah i jeszcze jedno ... DRM hahahahahah..... Aby nie było nieporozumień, używam win oraz linux-a.
Kolgrim,
23 czerwca 2007, 22:12
"Nowe systemy produkują nowe błędy." - tutaj prawa Murphy"ego w pełni są zgodne z rzeczywistością.
hunterek,
24 czerwca 2007, 10:25
moze ci ktorzy maja nowsze komputery moga sie przesiadac o Windows wyżej.
ja uzywam starego komputera i na pewno sie nie przesiąde.
A kasy mi szkoda na nowy komp i winde.
Do gier kmputera nie używam. A z XPkiem na razie nie mialem zadnych problemów
pozdrawiam
broda,
24 czerwca 2007, 11:44
Nawet jeśli pominąć powiązanie twórcę o raportu trzeba zauważyć, że Vista jest znacznie krócej od XP na rynku dzięki czemu można wysunąć jasny wniosek: dajmy czasy, a usterki i dziury się znajdą --> kilka miesięcy i znajdą się ludzie, którzy te "nadzwyczajne" bezbłędności obejdą.
Porost,
24 czerwca 2007, 13:04
Vista Vista Vista... jejku wszędzie o niej głośno a tak naprawdę to jest g...
bezpieczny system heh przekonamy sie za roczek
System który o najmniejszą pierdołę pyta się czy jesteś pewien że chcesz to zrobić. Vista to taki Me umrze szybiej niż się narodził znacznie szybciej M$ miał tyle czasu a pokolorował XPka
Eter,
24 czerwca 2007, 19:50
Jakże żałosne są niektóre Wasze komentarze. "Vista Vista Vista... jejku wszędzie o niej głośno a tak naprawdę to jest g..." - miałeś ?? Sprawdzałeś ?? "System który o najmniejszą pierdołę pyta się czy jesteś pewien że chcesz to zrobić." - I taki właśnie powinien być system. Może jest to troszkę dręczące, ale przynajmniej wpływa na duże bezpieczeństwo systemu. Co do Twojej opinii, jestem pewien że zarówno Ty jak i większość społeczności tego serwisu używa właśnie nie innego tylko windowsowego środowiska.
MVP,
25 czerwca 2007, 00:05
Miałem i sprawdziłem więc nie mów co jest żałosne a co nie.
Tak używam XPka i nie mam narazie planów sie przenosić nie mam wyboru.
" I taki właśnie powinien być system." he he tak powinien wyglądać system który uważa użytkownika za idiotę który napewno rozwali nowe cacuszko. Vista miała być przełomem nowa generacja... dobre
Eter,
25 czerwca 2007, 09:06
Ja może dodam coś od siebie. Windows Me to może była wpadka ale Vista jest dobrym systemem a jeżeli ktoś uważa że tak nie jest to się nie zna na tym. Dużo "lam" boi się tego instalować tak samo jak linuxa dlatego jeżeli czegoś nie znają to to atakują. Najpierw sprawdźcie ten system, poznajcie go z każdej strony a potem piszcie coś na ten temat. Ja do Visty nic nie mam bo uważam, że jest to jak narazie najlepszy system MS dla domowych użytkowników. A lamy nie mają tu czego szukać.
Andrew®,
25 czerwca 2007, 10:19
@ Andrew®
"Zasada jest prosta: najnowsze=najlepsze"
Bez komentarza
@ Andrew®
"Vista jest dobrym systemem a jeżeli ktoś uważa że tak nie jest to się nie zna na tym"
Bez komentarza
r2,
25 czerwca 2007, 13:24
Andrew® "lam"
ja bym lamą nazwał kogoś kto tylko dlatego że coś się świeci nazywa dobrym
A porównywanie linuxa do Visty he he dobre
Strach przed instalacją he he
nieco zmienione menu Start nie powoduje jakiegoś strachu przed zmianami
chodzi właśnie o mizerność tych zmian. I jeśli masz zamiar nazywac mnie lamą to daj jakieś przykłady mojego lamerstwa.
Eter,
25 czerwca 2007, 14:46
może przestańcie się tak wyniszczać nawzajem, aero to ładne świecidełko, ale zapominacie o tym że aero to nie tylko rzezroczystość i światełka, ale również całkowicie inna technologia tworzenia tego obrazu który ogólnie nazywamy okienkami. pozatym aero ZAWSZE MOŻNA wyłączyć jak komuś nie pasuje. co do UAC to sądzę że to krok w dobrą stronę ale jednak troche słabo wykonane rozwiązanie. Wygląd, mi się podoba. DRM? ściągam z neta program i mogę z plików DRM usuwać, w czym problem? albo po prostu nie kupuje plików chronionych DRMem... nowe programy, lepsza organizacja okienek, nowe funkce i technologie [readyboost bitlocker,uac aero"> sądzę że vista jest o wiele lepsza niż xp, tlyko po prsotu musi jeszcze dorosnąć, tak samo wszyscy żygalina xp że ma duże wymagania, a dzisiaj się śmieje jeżeli ktoś ma kompa na któym nie pójdzie XP.
soda2,
25 czerwca 2007, 15:48
@Eter - nie zamierzam nikogo obrażać ale jeżeli ktoś uważa że Vista suxx to ma odpowiedź kim dla mnie jest.
Andrew®,
25 czerwca 2007, 17:37
Andrew® a jeśli powiem że Linux OSX XP niepotrzebne skreślić to sux to już nie będę lamą
Wiesz co myślę że za kilka lat 2009??? jak M$ wypuści nową windę to będziesz mówił jaka to Vista to złom a Vienna taka cacy i świeci się na nowe kolorki...
Jasne Vista to nowy system ale ja jestem do niego zniechęcony i raczej nie przejdę na niego (chyba że zostanę przymuszony na co się nie zapowiada) te sztuczne nowości.
Nie chcę nikogo obrażać, ani walczyć o ideały wolności i braterstwa ale uważam V za system który nic nie wnosi i jeśli za to uznajesz mnie za lamera przykro mi ale nie zmienię zdajnia tylko żeby cię uszczęśliwić
Eter,
25 czerwca 2007, 21:19
@Eter - nie zamierzam Cię obrażać. A to jakiego OS używasz to jest twoja prywatna sprawa i ja to szanuję.
Andrew®,
25 czerwca 2007, 22:43
Wiecie co - zrobił się tu mały syf. Każdy ma inne zdanie. Może zakończmy to tak: są gusta i guściki a o tym się nie dyskutuje. Pozdrawiam.
Andrew®,
25 czerwca 2007, 22:55
andrew, wydaje mi się że tu nie chodzi o nasze gusta i guściki, tylko o ogół świata TI. dlatego warto o tym rozmawiać, a moim zdaniem wcale nie ma sztucznych nowości w V. co prawda jak na taki odstęp czasu od xp to mogli więcej zrobić, ale z drugiej strony mają zbyt wielu klientów i nie mogą tak z wersji na wersje nagle zrobić totalnie czegoś innego. dużo V ma zapieprzone od MAC OSa i to jest niepodważalne, ale zawsze tak było. a moim zdaniem vista jest o wiele lepsza niż xp, i mów co chcesz, ale porównując xp professional z v ultimate to xp po prostu wysiada, mówię tutaj chociaz o zarządzaniu pamięcią RAM w viście a we wszystkich starych windowsach. w V wszystko chodzi i uruchamia się szybko i płynnie [tak, i to przy GIGABAJCIE RAM, NIE PRZY CZTERECH!!"> moim zdaniem poszli w dobrą stronę, ale muszą jeszcze pare rzeczy przemyśleć, vienna będzie już bardziej dopieszczona na 100%. poza tym pracownicy MS mówili że niewykluczone że w SP1 dla V będzie dodane pare nowości a propo funkcjonalności, zobaczymy czy nas zakoczą.
soda2,
26 czerwca 2007, 03:06
Andrew® zgoda ja też nie miałem w planie Cię obrażać
Jednak M$ miał dużo czasu na nowy sytem i nie wykorzystał tego...
soda2 microsoft musi kiedyś zrezygnować z kompatybilności wstecznej, już od jakiegoś czasu windows się zatrzymal myślę że w historii Win były dwie hmm poważne zmiany przejście z 3,11 na W95 i wprowadzenie NT do domów poprzez 2000 reszta to odcinanie kuponów...
I co najgorsze nie widać chęci do rozwoju tylko wprowadzanie upośledzonych "standardów"
Dlaczego tak piszę chociaż sam mam produkt M$ dlatego że jak wielu nie mam wyboru...
Eter,
26 czerwca 2007, 09:26
Andrew® największym laikiem w tej dziedzinie to ty właśnie jesteś. Wydaje się Tobie że osoby krytykujące viste to w większości ludzie, którzy od niedawna mają kompy i nie potrafią sobie wgrać systemu? Z twoich opinii wynika to jednoznacznie! Bzdury gadasz chłopcze i świadczy to właśnie o twoim braku wiedzy. Charakter pracy ją wykonuje wymusza na mnie korzystanie z nowych środowisk, ale Vista nie należy do dobrych systemów. Ta publikacja to jedna wielka ściema, zwykły chwyt marketingowy. Przejedź się kolego na kilka konferencji poświęconych bezpieczeństwu, a oczka się Tobie otworzą. Wiesz że większość tych "cudownych" mechanizmów ochrony można przenieść z Visty do XP? Tylko po co. Microsoft zrobił krok w dobrym kierunku, ale Vista nie jest tak rewelacyjna jak ją opisują. To jest tylko środowisko pracy, które zostało zaśmiecone niepotrzebnymi wodotryskami. System powinien zajmowac jak najmniej pamięci ram a tutaj potrzeba jej minimum 1 GB żeby jako tako to chodziło... Ogranicza on wydajność komputerów, więc żeby użytkownik tego nie widział to piszą, że należy wgrywać ten system tylko na nowe komputery. Parodia. Linux bije te wszystkie windy, a to że wykryto mało błędów w viscie nie oznacza że ich nie ma, bo jak już ktoś zauważył unixowe systemy maja zwykle kod otwarty więc więc łatwiej i szybciej się luki znajduje/likwiduje.
Admin,
26 czerwca 2007, 12:05
zapomniałem dodać... WSMAdmin w pełni się z tobą zgadzam. Raport to fikcja. I twoje sprostowanie najlepiej to odzwierciedla, miałem napisać o tym samym ale zbulwersowały mnie komentarze pewnego usera...
Admin,
26 czerwca 2007, 12:14
raport to fikcja, zgodzę się, wodotryski, ładne, aczykolwiek pamięciożerne, dlatego też można je wyłączyć, zaś co do wstecznej kompatybilności, to nie wiem czy zauważyłeś, ale co nieco się dzieje w niej, nie wszystko co działało na 98 działa na xp i nie wszystko co na xp działa na viscie, ale wiemdo czego zmierzasz. Jesy tylko jeden powód dlaczego microsoft nie zrezygnuje z kompatybilności, po prostu im się to nie opłaca, user zwykł chce tylko żeby gry działały i programy, teraz to działa to po co mu sie pchać na nowe? poza tym, gdyby nie był kompatybilny to nie miałby oprogramowania na początku żadnego, w ten sposób linux mógły umocnić swoją pozycję na rynku,a microsoftowi się to nie uśmiecha. linux ok, gdyby nie to że muszę poświęcić 6 godzin na konfigurowaniu karty dźwiękowej, nie wspomnę o grafice i drukarce 0.o
soda2,
28 czerwca 2007, 16:16
soda2 zgadzam się z Tobą w 100 % jednak M$ nie będzie miał wyboru inne systemy prześcigną go tak dalece że stanie się bezużyteczny tak myślę... Jest jeszcze 2 rozwiązanie M$ padnie a jego miejsce zajmie inna firma (słowo armgedon chyba dobrze oddawało by to co działo by się podczaj walki o schedę po Microsofcie) "linux ok, gdyby nie to że muszę poświęcić 6 godzin na konfigurowaniu karty dźwiękowej, nie wspomnę o grafice i drukarce 0.o" to prawda jednak myślę że nie jest to wina Linuxa ale producentów zewnętrznego softu i sterowników którzy raczej olewają Linuxa... (przykład: próba zrozumienia instrukcji instalacji Neostrady pod linuxem dołączonej do płyty instalacyjnej dla człowieka który dopiero uczy się tego systemu...)
Vista prawdopodobnie czy tego chcę czy nie zajmie miejsce XP co nie oznacza że jest to system dobry
Eter,
28 czerwca 2007, 20:50
Taaaaa..... ekspert się znalazł. LOL. Nie ma najwidoczniej pojęcia o podstawach statystyki. Trzeba porównać że windows jest miejszy/większy, a linux jest miejszy/większy, po za tym liczby luk nie mają większego znaczenia, liczą się wielkości luk. jestem przekonany, że 90% luk w linuksach to duperele
Radex,
29 czerwca 2007, 08:56
mialam Viste panowie z nowym moim laptopikiem, i nie minął tydzien zle sie dzialo. po miesiącu dlllugiego czekania na otwarcie folderu, zawieszania, ciąglych idiotycznych pytań czy zezwalac na otworzenie czegos czy nie jesli o ty otwierasz to dawaj. masakra
i wrocilam do dawnego xp. ale jeszcze mecze sie ze sterownikami bo Vista miala inne duperele ktore mi do xp niebardzo. no bo to logiczne. ale teraz czytam Was i sobie na przemian mysle czy dobrze zrobilam czy zle. ale nie wroce do wisty tylko dlatego ze karta dzwiakowa mi nie dziala. nie znalam sie zabardzo glupota nie boli na systemie tym decydując sie na niego. a teraz mam pirackie xp, na fabrycznie zgrabej viscie. i niech tak bedzie. amen
kasiek,
29 lipca 2007, 11:08