UWAGA! Promocja dla firm - MICROSOFT OFFICE 365  na 12 miesiecy ZA DARMO! Tylko na CentrumXP.pl!
Wielka promocja Office 365 na CentrumXP.pl!
Do góry Skomentuj

Co piąty Windows nielegalny

Co piąty Windows nielegalny

Z najnowszych analiz przeprowadzonych przez koncern Microsoft wynika, że jeden na pięć zainstalowanych systemów operacyjnych Windows jest nielegalną kopią.

Statystyki prowadzone przez koncern Microsoft wskazują, że 22,3 procent komputerów z zainstalowanym systemem operacyjnym Windows posiada oprogramowanie nielegalnie. Wprowadzony w lipcu 2005 roku program ochronny Windows Genuine Advantage przyczynił się do sporządzenia dokładnych badań legalności oprogramowania a także, co było głównym celem jego wprowadzenia, skłonił wielu użytkowników do wykupienia licencji.

Aplikacja Windows Genuine Advantage sprawdza legalność zainstalowanego systemu Windows i w przypadku wykrycia nielegalnej kopii, znacząco ogranicza funkcjonalność systemu. Według informacji źródła zbliżonego do firmy Microsoft, wprowadzenie programu Windows Genuine Advantage spowodowało legalizację 512 mln kopii.

Redakcja: Adam Stępień Opublikowano: 28 stycznia 2007 Odsłon: 6 190 Kategoria: Legalność

Komentarze

A z moich analiz wynika, że nie 25% a dokładnie 22 i 3/10 komputera na 100 działa pod nielegalnym Windowsem. Ciekawi mnie tylko jak oni złożyli 3/10 komputera ;D
Bobi, 29 stycznia 2007, 01:14
A mi sie wydaje ze nie przeprowadzili badan w Polscce, wtedy wynik byl by odwrotny, to 1 na pięć jest legalny ;P
LoBo, 29 stycznia 2007, 08:39
hehe mi sie wydaje ze 1 na 10 komputerow ma legalne oprogramowanie.Dlatego bo programy sa zadrogie i ludzie wola wydac 400zl np na ramy niz kupic orginalnego windowsa.
blantbest, 29 stycznia 2007, 11:04
Office 2007 PRO kosztuje 1000 zł lol Nic dziwnego że każdy ściąga ;)
adamuss2, 29 stycznia 2007, 11:30
buhehe jestem ciekaw ile w Chinach czy Rosji jest legalnych kopii windy 5%?10% na 100% wszystkich windowsow w kraju?:)ale niech jeszcze podniosą ceny to napewno więcej ludzi kupi oryginały
MK, 29 stycznia 2007, 11:47
Te dane mogą mieć sens, bo napisano przecież, że chodzi o osoby którym zainstalował się WGA. Ci, którzy wiedzieli jak temu zapobiedz nie zostali uwzględnieni w statystykach.
Bobi, 29 stycznia 2007, 12:52
"Ci, którzy wiedzieli jak temu zapobiedz nie zostali uwzględnieni w statystykach." a te statystki to sobie mozesz. ludzie nie byli legalni i przechodzili, a ci co byli oblewali, i co? haha
helmut, 29 stycznia 2007, 15:42
Do Bobi. Nie 3/10 komputera tylko 22,3 % a to co innego. Liczyć się nauczcie. Jak masz pirata to znaczy, że kradniesz - a ja złodziejstwa nie popieram. To tak jak ty bys stworzył system w który zainwestowałeś kupe kasy i jakiś maniak by to nielegalnie rozsyłał. Ciekawe czy byś był zadowolony. Cena Windowsa nie jest zła ale Ofiice to troche kosztuje. Jednak są inne darmowe aplikacje które są darmowe ale ten kto je zrobił bazował na Microsofcie. Pozdrawiam uczciwych.
Robert, 29 stycznia 2007, 16:24
helmut, były i takie sytuacje, ale co z tego? Jest ich marginalnie niewiele, w granicach błędu statystycznego Robert, pozdrawiam imiennika z początku. Widzę, że nie załapałeś ironii, ale cóż, nie każdy musi. Trzeba najpierw odpowiednich "umiejętności" nabyć. Z tym piratem to chyba źle trafiłeś, o ile w ogóle strzelałeś w moją stronę.
Bobi, 29 stycznia 2007, 17:08
No cóż kończą sie miodowe czasy dla piratów. Microsft ma teraz wieksze zyski.
Piotrek, 29 stycznia 2007, 17:37
Polecam Linuxa.Polowe sewerow Microsoftu to serwery z tym systemem. To o czyms swiadczy.
Wincent, 29 stycznia 2007, 21:03
Z moim badań wynika że w Polsce wśród uzykowników domowych nie 1 windows na 5 jest nielegalny, tylko 1 na 5 jest legelny.A tak na prawde to 1 na 50 jest legalny...:D
Mnemonic, 29 stycznia 2007, 21:08
Tani sprzedasz dużo sprzedasz i masz duży zysk. Dużo chcesz fige masz.
kot, 30 stycznia 2007, 00:23
haker to bóg sieci internetu , chcesz zarobić obniż ceny systemu XP
kot, 30 stycznia 2007, 00:28
każdy komputer w legalnej sprzedaży powinien mieć zainstalowany system operacyjny .
kot, 30 stycznia 2007, 00:31
Mimo że mam legala to ten badziewny WGA wywaliłem w kosmos. Takie inwigilowanie nie jest mi po drodze. M$ traktuje każdego usera Windy jak pirata, a tego przykład mamy w Viście.
w_ch-men, 30 stycznia 2007, 01:02
Mojego Windows"a też mogą uznać za nielegalnego i się temu nie będę sprzeciwiał! Bo mam gdzieś te głupie licencje dla głupich amerykańców! Towar za który zapłaciłem należy do mnie i mogę robić z nim co zechcę! To tak jak bym kupił obuwie zimowe a producent dołączał by licencje w której zakazuje noszenie owego obuwia w sezonie zimowym. A na dodatek przy każdej zmianie skarpetek miałbym dzwonić do producenta z zapytaniem czy moge stopę odzianą w ową skarpetkę wsadzić do obuwia! Totalna bzdura!!! Tak więc swoje licencje M$ niechaj sobie w d... wsadzi!
JesperKyd, 30 stycznia 2007, 12:22
@Robert: nie rozsmieszaj ludzi ze na programach Microsoftu bazowali programisci innych pakietow biorowych czy innych systemow. TO microsoft upodobnil Viste do srodowiska KDE z Linuxa. Cena systemu moze styknac, ale nie aplikacji biurowej, chyba ich pojeb... zeby taka cene dac. A po 1 chyba tych badan nie robili w Polsce ;"> Gratuluje tez osobom, ktorzy dali sie zlapac na zakump licencji po zainstalowaniu WGA LOLZ
Virtual_ManPL, 30 stycznia 2007, 14:47
Virtual_ManPL wyrażaj się! Ja zaś zgadzam się z Robertem. Sam zakupiłem "Windows XP" Home Edition (OEM) oryginalny 3 lata temu wtedy kosztował mnie 430 zł ale dziś już jest o wiele tańszy i kosztuje ok. 300 zł. Zaś co do "MS Office" nie potrzebowałem kupować poniewaz zainstalowałem sobie darmowy i bardzo dobry produkt "OpenOffice" zaś inne programy które są także płatne zastąpiłem je darmowymi aplikacjami i wcale nie gorszymi. Polecam z menadżerów plików "FreeCcommander", "FarManager" lub "Servant Salamander" zamiast Total Commander; zaś darmowe klienty ftp to: "FileZilla", "FTP Commander"...; z Antyvirusowych programów o licencji freeware polecam znakomite: "AntiVir Personal Edition" i "avast! Antivirus" (po polsku); darmowe aplikacje do wypalania cd i dvd to: "Burn4Free", "Easy Burning 1.89" i inne...; do DVD polecam darmowy "Total Video Converter", "FreeDVD" lub zwykły windowsowy "Windows Media Player 10 lub 11"; z bezpłatnych akceleratorów plików polecam "Free Download Manager", z graficznych: "FastStone Image Viewer", "XnView" i "IrfanView" do kompresji plików "TUGZip". Tak więc dla chcącego nic trudnego.. Jeśli chodzi o inne płatne programy warto sobie odkładać pieniądze a przecież nie można mieć wszystkiego od razu. Jak mnie na coś nie stac nie kupuje jeszcze do póki będzie mnie stać a nie kradę.
Windziarz, 30 stycznia 2007, 15:32
Virtual_ManPL wyrażaj się! Ja zaś zgadzam się z Robertem. Sam zakupiłem "Windows XP Home Edition (OEM)" oryginalny 3 lata temu wtedy kosztował mnie 430 zł ale dziś już jest o wiele tańszy i kosztuje ok. 300 zł. Zaś co do "MS Office" nie potrzebowałem kupować poniewaz zainstalowałem sobie darmowy i bardzo dobry produkt "OpenOffice" zaś inne programy które są także płatne zastąpiłem je darmowymi aplikacjami i wcale nie gorszymi. Polecam z menadżerów plików "FreeCcommander", "FarManager" lub "Servant Salamander" zamiast płatnego "Total Commander"; zaś darmowe klienty ftp to: "FileZilla", "FTP Commander"...; z Antyvirusowych programów o licencji freeware polecam znakomite: "AntiVir Personal Edition" i "avast! Antivirus" (po polsku); darmowe aplikacje do wypalania cd i dvd to: "Burn4Free", "Easy Burning 1.89" i inne...; do DVD polecam darmowy "Total Video Converter", "FreeDVD" lub zwykły windowsowy "Windows Media Player 10 lub 11"; z bezpłatnych akceleratorów plików polecam "Free Download Manager", z graficznych: "FastStone Image Viewer", "XnView" i "IrfanView" do kompresji plików "TUGZip". Tak więc dla chcącego nic trudnego.. Jeśli chodzi o inne płatne programy warto sobie odkładać pieniądze a przecież nie można mieć wszystkiego od razu. Jak mnie na coś nie stac nie kupuje jeszcze do póki będzie mnie stać a nie kradę.
Windziarz, 30 stycznia 2007, 15:40
Moim zdaniem powinni obniżyć ceny wszystkich produktów, wtedy by wiecej zarabiali, a piractwo by się zmniejszyło. A co do WGA to tez mi się zainstalował i oczywiście mi wywalił komunikat że mam nielegala to ja na to "RemoveWGA" i po kłopocie. Nie wiem po co to w ogóle zrobili jak i tak to wszyscy usuwają :D
Dornat, 1 lutego 2007, 16:41
legale tylko bogatym czyt. (frajerom),gdyby nie piraty ,informatyka w Polsce dopiero by raczkowała .
stywen, 1 lutego 2007, 19:32
Heja.I pozdro 4 Bobi, Mnemonic, w_cha-men, JesperKyd oraz Virtual_ManPL-Panowie,przyłączam sie do waszych wypowiedzi.Bambusow z legalem też pozdro :P. Kot, napisałes"każdy komputer w legalnej sprzedaży powinien mieć zainstalowany system operacyjny"ale zapomniałes dodać że do każdego kompa powinni jeszcze tablice rejestracyjne dodawać.Windziarz,podejrzewam że nie musisz czytać co pisał KasperKyd o butach i skarpetach-Ty pewnie juz od dawna dzwonisz do M$ i wchodzisz w duqe komu trzeba hehe. A przyłaczając sie do tematu to chciałem tylko dożucic że też mam legala ;) kompa oczywiście -nie mylic z systemem.Cena Wind może nie jest az tak wysoka jak nam sie wydaje,ponieważ cena obowiązuje całą Europe.W jednym kraju na Winde pracujesz dzień-UK- a w innym przez miesiąc-PL- a przez następny miech zęby w ściane i miesięczna dawka wapna.Zauważcie że jakby nas bylo stac na System to nie byloby tego postu i nie kulał bym sie ze siechu z waszych wypowiedzi.Ale jakby co to legal górą... Ps.A teraz do "moich Braci" - jak byscie mieli jakiegos Keygena do Vis...ty do pochwalcie sie zdobyczą.Założymy posta i znowu jakis bambusów sie zwerbuje ;-D Siema
TomajPL, 2 lutego 2007, 03:28
Też to usunąłem,mimo że mam legala,nie chce,żeby mie MS co chwila sprawdzał
Johny Mnemonic, 3 lutego 2007, 20:41
Johny Mnemonic a mnie tam nikt nie sprawdza:) sprawdzaja tylko oryginalnosc systemu , jesli masz legal czego sie boisz? Że CI kompa przeskanuja twoje pliki?:) TomajPL a w d.. nikomu ja nie właże poprostu jestem uczciwy i nie kradne ani w sklepie ani w domu w swoim kompie:) . Robicie z igły widły :) tworzac jakąś chorą wojne miedzy windą a opensource. Po co? w jakim celu? Macie z tego jakąs zabawe czy co?
Windziarz, 10 lutego 2007, 00:20
Nie mam nic przeciwko linukosm :) sam taki posiadam jako drugi system operacyjny na jednym twardym dysku. Ale z tą kupą kasy za Windowsa się nie zgodzę bo wciąż produkty MS tanieją i dziś juz win xp można kupić za o.k. 300 zł podczas gdy ja kupując go 3 lata temu zapłaciłem o ponad 100 zł więcej niz dziś kosztuje. A dobry produkt musi kosztować. Wart jest tej ceny przecież. Jest tego dowód że większość prywatnych użytkowników i i firm go używa. Nie wnikam czy legalnie czy nie to już sprawa ich sumienia i organów ścigania. Ja osobiście nie wyobrażam sobie dziś pracy mojej tylko po samym linuxem... Dlatego chcąc pracować pod windosem, dla spokojnego sumienia zakupiłem legalny windows.
Windziarz, 22 lutego 2007, 17:13
Witam.Lepiej sprzedać 10 kopi po 300 zł czy 5000 za 100zł.
Andrzej, 7 stycznia 2008, 03:34

Dodaj swój komentarz

Zasady publikacji komentarzyZasady publikacji komentarzy

Redakcja CentrumXP.pl nie odpowiada za treść komentarzy publikowanych na stronach Portalu
i zastrzega sobie prawo do usuwania wypowiedzi, które:

  • zawierają słowa wulgarne, obraźliwe, prowokujące i inne naruszające dobre obyczaje;
  • są jedynie próbami reklamowania stron internetowych (spamowanie poprzez umieszczanie linków);
  • przyczyniają się do złamania prawa bądź warunków licencyjnych oprogramowania (cracki, seriale, torrenty itp.);
  • zawierają dane osobowe, teleadresowe, adresy mailowe lub numery GG;
  • merytorycznie nie wnoszą nic do dyskusji lub nie mają związku z tematem komentowanego newsa, artykułu bądź pliku.

Autor:

Komentarz:

Dodaj komentarz