Zamknij komunikat

Nowy Office 2013
Do góry Skomentuj

Xbox One wkrótce z szerszym wsparciem dla mod...

Xbox One wkrótce z szerszym wsparciem dla modów?

Pecety od zawsze były mekką dla fanów modowania gier, ale od jakiegoś czasu wydawcy i producenci konsol dokładają starań, by także one mogły brać udział w tej zabawie. Przykładowo wsparcie dla modów ma dziś tylko garść tytułów na Xbox One, ale w przyszłości ma się to zmienić. Tak przynajmniej wynika z wyciekłych dokumentów Microsoftu, który rzekomo pracuje nad większą otwartością dla modów i ich natywnym wsparciem.

Xbox One mody w grach

Dokumenty, do których dotarł WindowsCentral, designem przypominają te, które niedawno mówiły o pracach Microsoftu i Razera nad klawiaturą i myszą dla Xbox One, stąd możemy wnioskować, że pochodzą z tego samego źródła. Na chwilę obecną Fallout 4, The Elder Scrolls V: Skyrim, Halo 5 (za pośrednictwem Forge) czy Cities: Skylines mają swoje własne systemy modowania, działające w pewnym zakresie i opracowane przez odpowiednie studia. Deweloperzy będą mogli oczywiście nadal decydować o przyznaniu takiego wsparcia, ale Microsoft idzie o krok dalej i buduje system, który nie tylko zapewni w dużym stopniu infrastrukturę, pozwalającą działać tym funkcjom, ale i platformę do ich publikowania w Xbox Store niejako na wzór Steam Workshop.

Według ustaleń WindowsCentral nowa platforma o nazwie Xbox Community Content nadejść ma "tego lata", przybierając postać infrastruktury zbudowanej dla deweloperów, by pomóc im wspierać zawartość generowaną przez użytkowników (UGC) i mody w grach. Jeśli plany zostaną zrealizowane, deweloperzy będą mogli zdefiniować, czym są mody dla ich gier, oraz zdecydować o ich monetyzacji lub jej braku. Deweloper będzie mógł też ustalić, czy mody mogą mieć jedynie charakter kosmetyczny (np. podmienione skiny i tekstury), czy też mogą ingerować w gameplay (np. dodając nowe bronie, mapy, zadania czy kampanie).

Autorzy raportu twierdzą, że dokumenty pochodzą sprzed paru miesięcy, a wstępne wsparcie dla omawianej technologii miało zostać rozpoczęte w marcu. Odpowiednie biblioteki staną się jednak dostępne dopiero tego lata. Przyszłe iteracje serwisu mają zawierać pełną integrację z powłoką Xboksa, pokazywanie modów bezpośrednio na stronie gry w Xbox Store, rekomendacje, wsparcie komercyjne dla twórców modów, rekomendacje, recenzje i integracje, dzięki którym można będzie oglądać mody w przeglądarce.

Krzysztof Sulikowski
28 czerwca 2018, 23:34
377
Odsłony
Krzysztof Sulikowski
28 czerwca 2018, 23:34
377
Odsłony



Komentarze

Nie napisano jeszcze ani jednego komentarza. Twój może być pierwszy.

Dodaj swój komentarz

Zasady publikacji komentarzyZasady publikacji komentarzy

Redakcja CentrumXP.pl nie odpowiada za treść komentarzy publikowanych na stronach Portalu
i zastrzega sobie prawo do usuwania wypowiedzi, które:

  • zawierają słowa wulgarne, obraźliwe, prowokujące i inne naruszające dobre obyczaje;
  • są jedynie próbami reklamowania stron internetowych (spamowanie poprzez umieszczanie linków);
  • przyczyniają się do złamania prawa bądź warunków licencyjnych oprogramowania (cracki, seriale, torrenty itp.);
  • zawierają dane osobowe, teleadresowe, adresy mailowe lub numery GG;
  • merytorycznie nie wnoszą nic do dyskusji lub nie mają związku z tematem komentowanego newsa, artykułu bądź pliku.