Zamknij komunikat

Nowy Office 2013
Do góry Skomentuj

Office 365 wkrótce z odświeżonym doświadczeni...

Office 365 wkrótce z odświeżonym doświadczeniem użytkownika

Wielkimi krokami zbliża się era Office 2019, tymczasem Microsoft wprowadza nowe user experience do Office 365. Są to zmiany kierowane praktykami użytkowników - chodzi o dostosowanie interfejsu pod względem kontekstu pracy i wyświetlanie tych jego elementów, które najlepiej pasują do bieżących zadań. Pierwsza fala tych zmian skupia się na wstążce, nowych kolorach i ikonach oraz na wyszukiwaniu.

Office 365

Aktualizacje, które tu zobaczymy, są "ekskluzywne dla Office.com i Office 365 - zawsze aktualnych wersji aplikacji i usług" Microsoftu. Nie wszystkie jednak zostaną zaaplikowane od razu. Microsoft tłumaczy, że nowy design będzie wdrażany przez najbliższe miesiące stopniowo i dla wybranych klientów (w tym Office Insiderów). UX stanie się ogólnodostępny dopiero po serii testów i poprawek. Tak czy inaczej już teraz możemy rzucić okiem na pierwsze zmiany w aplikacjach Word, Excel, PowerPoint i Outlook.

Pierwsza fala aktualizacji skupia się na trzech obszarach:

  • Uproszczona wstążka: zadaniem nowej wersji wstążki jest pomoc użytkownikom w skupianiu się na bieżących zadaniach i naturalnej współpracy z innymi. Pierwszą aplikacją, w której to zobaczymy, będzie Word. Zmiany są już widoczne dziś na Office.com, ale tylko dla wybranych użytkowników. Zmiany w Outlook zobaczą z kolei w przyszłym miesiącu Office Insiderzy. Choć wstążka będzie uproszczona i bardziej skupiona na kontekście, to użytkownicy, którzy wolą mieć zawsze pod ręką więcej funkcji, będą mogli rozszerzyć ją do klasycznego, trzypoziomowego widoku.
  • Nowe kolory i ikony: Microsoft zapowiada nowe kolory i ikony w aplikacjach. Ikony będą skalowalnymi grafikami, co oznacza, że będą prezentować się czysto na ekranach dowolnych rozmiarów. Zmiany mają zarówno zmodernizować UX, jak i uczynić je bardziej dostępnym. Nowe kolory i ikony pojawią się najpierw w webowej wersji Word na Office.com. Nieco później w tym miesiącu wybrani Office Insiderzy zaczną je widzieć w Word, Excel i PowerPoint dla Windows. W przyszłym miesiącu zmiany dotrą do aplikacji Outlook dla Windows, a w sierpniu do Outlook dla komputerów Mac.
  • Wyszukiwanie: wyszukiwanie stanie się ważniejszym elementem doświadczenia użytkownika, zapewniając dostęp do poleceń, zawartości i ludzi. Microsoft mówi też o funkcji "zero query search", czyli wyszukiwaniu bez jakichkolwiek zapytań. Wystarczy, że umieścimy wskaźnik myszy w polu wyszukiwania, a po chwili pojawią się rekomendacje oparte na AI i Microsoft Graph. Użytkownicy komercyjni mogą oglądać tę funkcję w akcji w Office.com, SharePoint Online i mobilnej aplikacji Outlook. Nowe doświadczenie wyszukiwania dotrze do klientów komercyjnych w aplikacji przeglądarkowej Outlook w sierpniu.

Microsoft chwali się tym, że nad zmianami układu i kosmetyki ściśle współpracował z klientami. Odpowiedzialny za to zespół "zbierał dane o tym, jak ludzie używają aplikacji, i zbudował prototypy, by przetestować nowe koncepty". Wczesne kompilacje zostały oddane do testów użytkownikom i zyskały przychylny feedback. Wygląda więc na to, że układ Office 365 coraz bardziej będzie dostosowywał się do preferencji użytkowników - nie odwrotnie.

Krzysztof Sulikowski
13 czerwca 2018, 18:16
521
Odsłony
Krzysztof Sulikowski
13 czerwca 2018, 18:16
521
Odsłony



Komentarze

Nie napisano jeszcze ani jednego komentarza. Twój może być pierwszy.

Dodaj swój komentarz

Zasady publikacji komentarzyZasady publikacji komentarzy

Redakcja CentrumXP.pl nie odpowiada za treść komentarzy publikowanych na stronach Portalu
i zastrzega sobie prawo do usuwania wypowiedzi, które:

  • zawierają słowa wulgarne, obraźliwe, prowokujące i inne naruszające dobre obyczaje;
  • są jedynie próbami reklamowania stron internetowych (spamowanie poprzez umieszczanie linków);
  • przyczyniają się do złamania prawa bądź warunków licencyjnych oprogramowania (cracki, seriale, torrenty itp.);
  • zawierają dane osobowe, teleadresowe, adresy mailowe lub numery GG;
  • merytorycznie nie wnoszą nic do dyskusji lub nie mają związku z tematem komentowanego newsa, artykułu bądź pliku.