Zamknij komunikat

Nowy Office 2013
Do góry Skomentuj

Grywalna chmura. Microsoft przejął platformę ...

Grywalna chmura. Microsoft przejął platformę gamingową PlayFab

Platforma chmurowa Azure jest najczęściej wiązana ze środowiskami biznesowymi, natomiast nie ma jeszcze solidnej reprezentacji w segmencie gier. Aby nadrobić zaległości w tej materii, gigant z Redmond przejął PlayFab, platformę stanowiącej zaplecze dla gier w czasie rzeczywistym. PlayFab to również dostawca kompleksowych usług do tworzenia, uruchamiania i rozwijania gier w chmurze. Narzędzia rozwijane przez PlayFab są przeznaczone dla twórców gier na wszystkie platformy (mobilne, PC i konsole).

PlayFab - Azure

Na ostatnim dorocznym spotkaniu akcjonariuszy Microsoft padła istotna zapowiedź - firma rozpoczęła wielką mobilizację, której celem jest ekspansja na rynku gier. Satya Nadella nie był w tej kwestii gołosłowny, a przejęcie PlayFab jest realizacją tych dążeń, czego firma bynajmniej nie kryje. Kareem Choudhry, CVP działu Gaming w Microsoft, powołuje się na wspomniane słowa CEO i twierdzi ponadto, że "przejęcie to rozszerza inwestycje i prace, które wykonaliśmy w Microsoft Azure, by dostarczyć światowej klasy platformę chmurową dla branży gier". Przemysłu gamingowego nie można lekceważyć. Szacuje się, że obecnie miliard osób na świecie gra w gry, a wielu ich dostawców - podobnie jak przedstawiciele innych branż - przesiada się na chmurę. Jest to związane m.in. z międzyplatformową obsługą gier dla PC, telefonów i konsol, ale też z oszczędnością i skalowalnością, jakie oferuje chmura.

PlayFab oferuje rozwiązania, które skalują się wraz z grami i pomagają zaangażować, zatrzymać i zarabiać na graczach. PlayFab pozwala deweloperom korzystać z inteligentnej chmury do budowania i obsługiwania gier, analizowania danych dotyczących gier i poprawy ogólnych doświadczeń graczy. "Platforma PlayFab stanowi naturalne uzupełnienie platformy Azure dla gier (więcej informacji znajdziecie na azure.com/gaming). Azure, posiadający 42 lokalizacje na całym świecie, zapewnia światowej klasy infrastrukturę serwerową, pozwalając twórcom skupić się na tworzeniu świetnych gier z najlepszym z dostępnych globalnym zasięgiem" - kontynuuje Choudhry. "Włączenie doświadczeń PlayFab, rosnącej sieci twórców gier i potężnej platformy gaming-as-a-service do naszej oferty to ważny krok naprzód w kwestii gier w Microsoft".

PlayFab obsługiwał już ponad 700 mln graczy i obecnie udostępnia zasoby dla ponad 1200 gier takich producentów, jak Disney, Rovio i Atari. W tym momencie jego platforma stanowi ponadto zaplecze dla wielu popularnych tytułów, w tym Idle Miner Tycoon, Angry Birds: Seasons czy Roller Coaster Tycoon Touch. W najbliższym czasie PlayFab połączy siły z Azure, by dalej rozwijać znaczenie inteligentnej chmury w przemyśle gamingowym, dostarczać narzędzi dla twórców i polepszać doświadczenia graczy.

Krzysztof Sulikowski
29 stycznia 2018, 23:23
812
Odsłony
Krzysztof Sulikowski
29 stycznia 2018, 23:23
812
Odsłony



Komentarze

Nie napisano jeszcze ani jednego komentarza. Twój może być pierwszy.

Dodaj swój komentarz

Zasady publikacji komentarzyZasady publikacji komentarzy

Redakcja CentrumXP.pl nie odpowiada za treść komentarzy publikowanych na stronach Portalu
i zastrzega sobie prawo do usuwania wypowiedzi, które:

  • zawierają słowa wulgarne, obraźliwe, prowokujące i inne naruszające dobre obyczaje;
  • są jedynie próbami reklamowania stron internetowych (spamowanie poprzez umieszczanie linków);
  • przyczyniają się do złamania prawa bądź warunków licencyjnych oprogramowania (cracki, seriale, torrenty itp.);
  • zawierają dane osobowe, teleadresowe, adresy mailowe lub numery GG;
  • merytorycznie nie wnoszą nic do dyskusji lub nie mają związku z tematem komentowanego newsa, artykułu bądź pliku.