Zamknij komunikat

Nowy Office 2013
Do góry Skomentuj

Microsoft z wizytą u Panasonic. Tu powstają T...

Microsoft z wizytą u Panasonic. Tu powstają Toughbooki i Toughpady

Panasonic to jeden z ciekawszych partnerów sprzętowych Microsoftu, a to za sprawą niezwykle wytrzymałych urządzeniach Toughbook i Toughpad. O tym drugim pisaliśmy już swego czasu jako o smartfonie do zadań specjalnych z Windows 10 IoT Mobile Enterprise na pokładzie. Dziś przyjrzymy się Toughbookom, które wespół z Toughpadami uczyniły Panasonic marką cenioną w branżach takich jak bezpieczeństwo publiczne i przemysł. Microsoft zaprasza na wycieczkę do japońskiej fabryki Panasonic, gdzie zza kulis zobaczymy, jakim próbom poddawany jest niedawno wydany Toughbook CF-33.

Panasonic TOUGHBOOK CF-33

Linię największych twardzieli wśród laptopów Panasonic rozpoczął w 1996 r. modelem CF-25, by 15 lat później dokooptować do nich linię Toughpad, pod której szyldem wypuszczane są równie pancerne tablety. Modele z tych serii używane są na całym świecie i doceniane w takich branżach, jak bezpieczeństwo publiczne, użyteczność publiczna czy produkcja, czyli wszędzie tam, gdzie wychodzi się w teren i liczy na wydajny i superbezpieczny sprzęt. By pokazać, jak on powstaje, Microsoft zabiera nas na wycieczkę do Kobe w Japonii, gdzie mieści się fabryka Panasonic. Miejsce to znane jest jako fabryka-matka, w której budowane są wszystkie nowe produkty, by następnie rozpowszechnić najlepsze praktyki i sposoby produkcji do innych zakładów na całym świecie. Bohaterem odcinka jest oczywiście niedawno wydany Toughbook CF-33, który w laboratorium poddawany jest licznym testom wytrzymałościowym, wliczając w to zrzucanie z wysokości, oblewanie wolą i ekstremalne wibracje.

Oprócz niezrównanych technologii użytkowych Microsoft dzieli ze swoim japońskim partnerem jeszcze inną pasję - modernizację agrokultury. Zdaniem giganta z Redmond rolnictwo - choć jest koniecznością dla każdej populacji - nie zostało jeszcze przekształcone z udziałem nowoczesnych technologii. Dziś jednak nie będzie mowy o robotach, ani o inteligentnych systemach IoT. Panasonic skupia się raczej na podstawach. "Wierzymy, że kluczowe jest posiadanie urządzenia w terenie, dzięki czemu dostęp do plików i zasobów jest możliwy w czasie rzeczywistym, możliwe jest też dokładniejsze zarządzanie uprawami" - pisze Toshiya Matsumura z Panasonic Corporation. "Nasze modele TOUGHBOOK i TOUGHPAD, zbudowane z myślą o pracy w ekstremalnych warunkach, są odporne na kurz, wodoodporne i wzmocnione po wojskowemu. Co więcej, nasz najnowszy model TOUGHBOOK CF-33 jest standardowo wyposażony w system Windows Hello, który umożliwia logowanie za pomocą rozpoznawania twarzy, a to znaczy, że nie ma potrzeby niezręcznego wpisywania haseł w rękawicach". By pokazać, jak to działa, Microsoft wybrał się na plantację ryżu Tarafuku Rice Farm, której gospodarz, Takeshi Tsuji, mówi nieco o pracy z pancernym laptopem. Prezentowane są też nowe technologie, które może obsługiwać jedna osoba, takie jak HoloLens czy drony.

By uczynić swoich twardzieli bardziej komunikatywnymi, Panasonic uruchomił niedawno platformę sieciową P.180, która z wykorzystaniem technologii eSIM zapewnia łączność LTE z siecią w ponad 180 krajach. Sieć ta jest dostępna praktycznie w całej Unii Europejskiej, a więc także w Polsce. Mapę można obejrzeć tutaj.

Krzysztof Sulikowski
9 grudnia 2017, 01:48
866
Odsłony
Krzysztof Sulikowski
9 grudnia 2017, 01:48
866
Odsłony



Komentarze

Nie napisano jeszcze ani jednego komentarza. Twój może być pierwszy.

Dodaj swój komentarz

Zasady publikacji komentarzyZasady publikacji komentarzy

Redakcja CentrumXP.pl nie odpowiada za treść komentarzy publikowanych na stronach Portalu
i zastrzega sobie prawo do usuwania wypowiedzi, które:

  • zawierają słowa wulgarne, obraźliwe, prowokujące i inne naruszające dobre obyczaje;
  • są jedynie próbami reklamowania stron internetowych (spamowanie poprzez umieszczanie linków);
  • przyczyniają się do złamania prawa bądź warunków licencyjnych oprogramowania (cracki, seriale, torrenty itp.);
  • zawierają dane osobowe, teleadresowe, adresy mailowe lub numery GG;
  • merytorycznie nie wnoszą nic do dyskusji lub nie mają związku z tematem komentowanego newsa, artykułu bądź pliku.