Zamknij komunikat

Nowy Office 2013
Do góry Skomentuj

VMware krytycznie o Azure Migrate

VMware krytycznie o Azure Migrate

Azure Migrate to darmowa usługa pomagająca klientom przenosić swoje zasoby z modelu on-premise do chmury Azure. Jej zapowiedź padła na konferencji Microsoft Ignite 2017 i choć nie doczekała się jeszcze ogólnej dostępności (GA), Microsoft dość agresywnie przedstawia jej ofertę klientom VMware, z czego ten oczywiście nie jest zachwycony.

Usługa migracyjna zapewnia użytkownikom wsparcie w postaci wskazówek, wiedzy i mechanizmów asystujących, oraz pozwala przenosić złożone zasoby i aplikacje działające na wielu serwerach. Microsoft przedstawił też przykładowy kosztorys, według którego Azure pozwoli firmom zaoszczędzić nawet 84% środków w porównaniu do oferty VMware. Choć gigant z Redmond szczyci się wsparciem na poziomie podobno nieosiągalnym dla innych dostawców chmury, VMware do usługi Azure Migrate i jej dalszych implikacji podchodzi już bez najmniejszego entuzjazmu.

Azure Migrate

By ustosunkować się do oferty Microsoftu, Ajay Patel, Senior Vice President of Product Development for Cloud Services z VMWare opublikował długi post na VMware Blog, w którym czytamy m.in., że "Oferta ta została stworzona niezależnie od VMware i nie jest też przez VMWare wspierana. Deklarowaną intencją Microsoftu było uruchomienie pośredniczącego rozwiązania migracyjnego, a nie rozwiązania zaprojektowanego, by uruchamiać firmowe środowiska robocze w warstwie produkcyjnej. Zrozumiałe jest , że Microsoft, dostrzegłszy wiodącą pozycję oferty VMware, pogłębia wsparcie dla VMware w Azure, które jest nadrzędnym i niezbędnym rozwiązaniem dla klientów Hyper-V lub natywnych środowisk Azure Stack, jednak nie uważamy, by to podejście oferowało klientom dobre rozwiązanie dla ich hybrydowej lub wielo-chmurowej przyszłości".

Z jednej strony mamy zarzut niekompatybilności Azure z VMware, z drugiej - współpracę VMware z AWS nad podobnym rozwiązaniem, które w tym przypadku posiada wsparcie firmy. Microsoft do tych zarzutów jeszcze się nie odniósł, ale raczej na odpowiedź nie będzie trzeba długo czekać. W końcu mamy do czynienia z poważną - bo dotyczącą wielkiego biznesu - walką o klienta.

Krzysztof Sulikowski
27 listopada 2017, 20:48
744
Odsłony
Krzysztof Sulikowski
27 listopada 2017, 20:48
744
Odsłony



Komentarze

Nie napisano jeszcze ani jednego komentarza. Twój może być pierwszy.

Dodaj swój komentarz

Zasady publikacji komentarzyZasady publikacji komentarzy

Redakcja CentrumXP.pl nie odpowiada za treść komentarzy publikowanych na stronach Portalu
i zastrzega sobie prawo do usuwania wypowiedzi, które:

  • zawierają słowa wulgarne, obraźliwe, prowokujące i inne naruszające dobre obyczaje;
  • są jedynie próbami reklamowania stron internetowych (spamowanie poprzez umieszczanie linków);
  • przyczyniają się do złamania prawa bądź warunków licencyjnych oprogramowania (cracki, seriale, torrenty itp.);
  • zawierają dane osobowe, teleadresowe, adresy mailowe lub numery GG;
  • merytorycznie nie wnoszą nic do dyskusji lub nie mają związku z tematem komentowanego newsa, artykułu bądź pliku.