Zamknij komunikat

Nowy Office 2013
Do góry Skomentuj

Rozwiązanie problemu z czarnym ekranem po akt...

Rozwiązanie problemu z czarnym ekranem po aktualizacji Windows 10

W ostatnich dniach użytkownicy Windows 10 raportowali o problemach z uruchamianiem systemu. Po zainstalowaniu ostatnich aktualizacji proces logowania do systemu mógł trwać nawet 5-10 minut, w trakcie których jedyne, co widzą użytkownicy, to czarny ekran. Problem dotyczy prawdopodobnie tylko niektórych urządzeń HP.

Microsoft potwierdził dziś, że jest świadomy problemu, ujawniając przy tym pewne szczegóły i sposoby tymczasowego obejścia dla zaawansowanych użytkowników. Przyczyna tego stanu leżeć ma po stronie HP. Microsoft poinformował, że niektóre fabryczne obrazy OEM tworzą "nieprawidłowe klucze rejestru", które powodują konflikt z usługą gotowości aplikacji w Windows: "Niektóre obrazy fabryczne OEM tworzą niepoprawne klucze rejestru w trakcie tworzenia obrazu. Klucze rejestru są w konflikcie z usługą gotowości aplikacji. Po 5-10 minutach, gdy wyświetlany jest czarny ekran, użytkownik odzyskuje dostęp do swojego urządzenia. Problem ten jest wywoływany przy każdym ponownym uruchomieniu komputera".

HP

Microsoft pracuje już podobno nad poprawką, tymczasem użytkownicy dotknięci problemem mogą obejść go samodzielnie, wprowadzając zmiany w Edytorze rejestru. Z metody tej korzystamy wyłącznie na własną odpowiedzialność!

  1. Uruchamiamy Edytor rejestru.
  2. Przechodzimy do następującego klucza:
    HKEY_LOCAL_MACHINE\SOFTWARE\Microsoft\Windows\CurrentVersion\Appx\AppxAllUserStore\Applications
  3. Zaznaczamy jeden z podrzędnych kluczy, których nazwy zaczynają się od:
    1. Microsoft.NET.Native.Framework.
    2. Microsoft.NET.Native.Runtime.
    3. Microsoft.VCLibs.
  4. Klikamy klucz prawym przyciskiem myszy i usuwamy go.
  5. Jeśli problem będzie nadal występował, powtarzamy kroki 3 i 4.

Microsoft nie zapowiedział, kiedy dokładnie zamierza wydać oficjalną poprawkę rozwiązującą problem z czarnym ekranem. Niewykluczone, że stanie się to dokładnie za 3 tygodnie, czyli w październikowy Patch Tuesday.

Redakcja: Krzysztof Sulikowski Opublikowano: 19 września 2017, 19:19 Odsłon: 907 Kategoria: Sprzęt

Komentarze

Nie napisano jeszcze ani jednego komentarza. Twój może być pierwszy.

Dodaj swój komentarz

Zasady publikacji komentarzyZasady publikacji komentarzy

Redakcja CentrumXP.pl nie odpowiada za treść komentarzy publikowanych na stronach Portalu
i zastrzega sobie prawo do usuwania wypowiedzi, które:

  • zawierają słowa wulgarne, obraźliwe, prowokujące i inne naruszające dobre obyczaje;
  • są jedynie próbami reklamowania stron internetowych (spamowanie poprzez umieszczanie linków);
  • przyczyniają się do złamania prawa bądź warunków licencyjnych oprogramowania (cracki, seriale, torrenty itp.);
  • zawierają dane osobowe, teleadresowe, adresy mailowe lub numery GG;
  • merytorycznie nie wnoszą nic do dyskusji lub nie mają związku z tematem komentowanego newsa, artykułu bądź pliku.