Zamknij komunikat

Nowy Office 2013
Do góry Skomentuj

Azure Batch Rendering ze wsparciem dla silnik...

Azure Batch Rendering ze wsparciem dla silnika V-Ray

Na konferencji SIGGRAPH 2017 w Los Angeles Microsoft ogłosił wejście usługi Azure Batch Rendering w fazę public preview. Azure Batch Rendering został zapowiedziany w maju. Jako platforma renderująca grafikę w chmurze miał współpracować z oprogramowaniem AutoDesk. Artyści, inżynierowie, projektanci i deweloperzy mogą wykonywać rendery z poziomu aplikacji Autodesk Maya, 3ds Max lub za pośrednictwem SDK.

Dlaczego właściwie renderowanie miałoby odbywać się po stronie chmury? Jest to związane ze złożonością produkcji w kinematografii i profesjonalnej grafice 3D. Mimo iż lokalne stacje robocze w pewnym stopniu zdają egzamin, to renderowanie jednej sceny np. przez kilka dni może znacznie spowolnić proces produkcji. Wejście do Azure zapewnić ma więc - jak mówi Dave Fellows z grupy Azure Big Compute - "skalowalność wykraczającą ponad fizyczne ograniczenia waszych środowisk on-premise". Innymi słowy rezultaty zasobożernego procesu renderowania po prostu trafią do nas szybciej.

Azure Batch Rendering po raz pierwszy został oddany do użytku w maju, wówczas jako mocno ograniczona wersja przedpremierowa. Microsoft nazywa to kamieniem milowym w łączeniu doświadczenia high-endowej grafiki z mocą Azure. Dotąd usługę wypróbowało kilkuset użytkowników i w oparciu o ich feedback Microsoft mógł przeskoczyć do fazy public preview. Przy tej okazji Microsoft ogłosił nawiązanie partnerstwa z Chaos Group, którego efektem jest dodanie wsparcia dla silnika V-Ray w wersji preview z ograniczeniami. Jako że V-Ray jest wspierany przez Mayę i 3ds Max, użytkownicy Azure Batch Rendering już teraz mogą go przetestować.

"Azure będzie kontynuować współpracę z Autodesk, Chaos Group i innymi partnerami, by umożliwić naszym klientom płynne uruchamianie ich codziennych środowisk renderujących w Azure. Batch Rendering będzie dostarczał narzędzi, takich jak wtyczek klientów, oferując bogate zintegrowane doświadczenie pozwalające klientom przesyłać prace z poziomu aplikacji z łatwością skalowania, monitorowania i zarządzania. Ponadto dostępny w wielu językach SDK umożliwia dostosowanie integracji z istniejącymi środowiskami klientów" - dodaje Dave Fellows.

Redakcja: Krzysztof Sulikowski Opublikowano: 4 sierpnia 2017, 12:15 Odsłon: 506 Kategoria: Azure

Komentarze

Nie napisano jeszcze ani jednego komentarza. Twój może być pierwszy.

Dodaj swój komentarz

Zasady publikacji komentarzyZasady publikacji komentarzy

Redakcja CentrumXP.pl nie odpowiada za treść komentarzy publikowanych na stronach Portalu
i zastrzega sobie prawo do usuwania wypowiedzi, które:

  • zawierają słowa wulgarne, obraźliwe, prowokujące i inne naruszające dobre obyczaje;
  • są jedynie próbami reklamowania stron internetowych (spamowanie poprzez umieszczanie linków);
  • przyczyniają się do złamania prawa bądź warunków licencyjnych oprogramowania (cracki, seriale, torrenty itp.);
  • zawierają dane osobowe, teleadresowe, adresy mailowe lub numery GG;
  • merytorycznie nie wnoszą nic do dyskusji lub nie mają związku z tematem komentowanego newsa, artykułu bądź pliku.