Zamknij komunikat

Nowy Office 2013
Do góry Skomentuj

Build 2017 - Project NEON to... Microsoft Flu...

Build 2017 - Project NEON to... Microsoft Fluent Design System!

Pozostajemy nadal w temacie Windows 10 Fall Creators Update. Na scenie zawitał teraz Joe Belfiore, CVP działu Windows w Microsoft. Joe powie nieco o szczegółach techologii stojącej za Story Remix. Podkreślony zostaje fakt, że owa technologia nie ogranicza się do jednego urządzenia i jednej platformy (Microsoft nie bez powodu użył na materiale promującym telefonu Samsunga). Joe będzie też mówił o pierwszym punkcie, o którym mowa była w zapowiedzi Fall Creators Update - chodzi o zaangażowanie użytkownika, m.in. poprzez wykorzystanie "modalności wejścia", czyli połączenia dotyku, myszy, pióra i innych metod interakcji.

Jak tłumaczy Joe, takie podejście opiera się na wykorzystaniu wielu urządzeń i wielu sposobów interakcji. Wielourządzeniowe doświadczenia będą z kolei możliwe dzięki połączeniu PC z Windows 10 z platformą Microsoft Graph. Zacznijmy od nowego systemu designu. Nowe podejście w Windows 10 opiera się głównie na dotyku, myszy, Ink, gestach i wzroku w połączeniu ze znanymi urządzeniami, jak PC, smartfony, tablety i zestawy Mixed Reality. Microsoft zamierza rozszerzyć ten ekosystem. Pada teraz konkretna zapowiedź owego systemu designu - Microsoft Fluent Design System.

Teraz zobaczymy, jak to wygląda i z czym to się je. Oglądamy spot wideo, na którym zaprezentowano to, co znamy już od wielu miesięcy - Project NEON. Prócz nowego interfejsu widzimy liczne nawiązania do produktów, z którymi ów design będzie współpracować. Jak tłumaczy Joe, na Microsoft Fluent Design System składa się pięć elementów - światło, głębia, ruch, materiał i skala.

Światło to swego rodzaju poczucie atmosfery. Fluent Design korzysta z wielu podświetleń, które prowadzą użytkownika w Mixed Reality i praktycznie wszystkich aplikacjach UWP, podświetlając ważne informacje i kierując uwagę użytkownika na właściwą rzecz we właściwym czasie.

Głębia to coś, co rozszerza "płaskie doświadczenie" i przypomina świat rzeczywisty. Interfejs Windows 10 nabierze teraz poczucia głębi, a statyczne niegdyś elementy staną się po prostu warstwami w bardziej "fizycznym środowisku" trójwymiarowym.

Ruch w kontekście Fluent Design System to chyba najbardziej abstrakcyjny aspekt. Joe tłumaczy, że za pomocą ruchu także będzie można odejść od statycznego podejścia i zwiększyć zaangażowanie użytkownika.

Materiał to z kolei aspekt, który mocno koresponduje ze światem rzeczywistym. Jako że obiekty w naszym otoczeniu zbudowane są z materiałów o różnych charakterystykach (jak np. półprzezroczystość), podobnie zachowywać się będą obiekty wirtualne w świecie Windows 10. Takie podejście wprost zachęca do dotknięcia tych elementów i podjęcia interakcji.

Ostatnia właściwość - skala - oznacza możliwość przenoszenia, oglądania i interakcji z zawartością cyfrową w różnej skali, począwszy od małych urządzeń dotykowych, kończąc na doświadczeniach znanych z HoloLens, gdzie z obiektami wirtualnymi stykamy się w ich naturalnej skali.

Microsoft Fluent Design System - jak dodaje prelegent - to nie tylko konstrukt teoretyczny, ani sposób wizualizacji, lecz praktyczny model interakcji przestrzennych. Za chwilę na ten temat dowiemy się nieco więcej.

Krzysztof Sulikowski
11 maja 2017, 18:26
2 324
Odsłony
Krzysztof Sulikowski
11 maja 2017, 18:26
2 324
Odsłony



Komentarze

Nie napisano jeszcze ani jednego komentarza. Twój może być pierwszy.

Dodaj swój komentarz

Zasady publikacji komentarzyZasady publikacji komentarzy

Redakcja CentrumXP.pl nie odpowiada za treść komentarzy publikowanych na stronach Portalu
i zastrzega sobie prawo do usuwania wypowiedzi, które:

  • zawierają słowa wulgarne, obraźliwe, prowokujące i inne naruszające dobre obyczaje;
  • są jedynie próbami reklamowania stron internetowych (spamowanie poprzez umieszczanie linków);
  • przyczyniają się do złamania prawa bądź warunków licencyjnych oprogramowania (cracki, seriale, torrenty itp.);
  • zawierają dane osobowe, teleadresowe, adresy mailowe lub numery GG;
  • merytorycznie nie wnoszą nic do dyskusji lub nie mają związku z tematem komentowanego newsa, artykułu bądź pliku.