Zamknij komunikat

Nowy Office 2013
Do góry Skomentuj

Brytyjskie banki wprowadzają biometryczne roz...

Brytyjskie banki wprowadzają biometryczne rozwiązania Windows Hello

Lloyds Banking Group, jedna z największych brytyjskich instytucji finansowych, ogłosiła "ekskluzywne partnerstwo" z Microsoft, w którym obie firmy będą testować biometryczny system uwierzytelniania w usługach bankowości elektronicznej. Program pilotażowy z udziałem Windows Hello na urządzeniach z Windows 10 wystartuje w drugiej połowie tego roku.

Skala przedsięwzięcia nie jest jeszcze znana, ale wiadomo, że zaproszeni zostaną klienci Lloyds Bank, Halifax i Bank of Scotland, którzy do swoich kont bankowych online będą mogli logować się za pomocą twarzy lub linii papilarnych zamiast wprowadzania swoich haseł tekstowych. "Windows Hello jest bardziej osobistym, bezpieczniejszym sposobem szybkiego dostępu do urządzeń z Windows 10, wykorzystującym rozpoznawanie odcisku palca lub twarzy. Urządzenia rozpoznają użytkownika, a nie ciągi liter i cyfr, które mogą zostać zapomniane lub odgadnięte" - pisze Lloyds Banking Group. Windows Hello pozwala zalogować się na urządzenie z Windows w mniej, niż dwie sekundy. Ta sama technologia biometrycznego uwierzytelniania będzie teraz dostępna dla klientów banków.

"Mając na uwadze doświadczenie klientów i bezpieczeństwo, z entuzjazmem uruchamiamy ten program pilotażowy, by eksplorować nowe funkcjonalności, które Windows Hello może dać naszym klientom" - mówi Gill Wylie z Group Digital & Transformation w Lloyds Banking Group, tłumacząc przy tym, że firma jest pierwszą z sektora bankowego w UK, która stała się partnerem Windows Hello. Jak dodaje Ryan Asdourian z Microsoft UK, "Program pilotażowy Lloyds Banking Group to kolejny ważny krok w kierunku ery bardziej osobistych komputerów. Z ponad 400 milionami aktywnych użytkowników Windows 10, którzy mogą czerpać korzyści z Windows Hello, wspaniale jest widzieć, że największe instytucje finansowe szukają możliwości implementacji tej technologii, by przekształcić doświadczenia klientów".

Ogłoszenie partnerstwa zbiegło się w czasie ze zgłoszeniem przez Microsoft nowego wniosku patentowego, w którym firma opisuje bardziej zaawansowany skaner tęczówki, mający potencjalne zastosowanie w przyszłych smartfonach, tabletach i innych urządzeniach z Windows (w tym spod znaku Surface). Microsoft wspominał też o możliwości udostępnienia technologii producentom bankomatów i innych terminali płatniczych.

Krzysztof Sulikowski
18 kwietnia 2017, 14:19
1 400
Odsłony
Krzysztof Sulikowski
18 kwietnia 2017, 14:19
1 400
Odsłony



Komentarze

Aż się prosi powiedzieć: "co tak późno?!" W gruncie rzeczy, wszystkie banki zapewniają swoich klientów o bezpieczeństwie ich systemów transakcyjnych, a przeważnie ogranicza się to do wymogu odpowiednio skomplikowanego hasła i silnego szyfrowania połączenia z witryną internetową. Większość ludzi to zadowala, ale pamiętajmy też o tym, że logując się z laptopa w miejscu publicznym do bankowości internetowej jesteśmy obserwowani przez kamery monitoringu, które przy odpowiedniej rozdzielczości i ustawieniu ostrości mogą podglądać dane wpisywane w klawiatury. Osobiście unikam logowania się w takich miejscach, a jeśli już muszę, to wolę to zrobić w aplikacji mobilnej, gdzie nie wpisuję pełnych danych a jedynie pin do aplikacji, czy w nowszych, droższych urządzeniach wolałbym korzystać z biometryki właśnie (nawet teraz aplikacje mobilne banków dają możliwość logowania się odciskiem palca)
HoЯRorysta, 18 kwietnia 2017, 14:45

Dodaj swój komentarz

Zasady publikacji komentarzyZasady publikacji komentarzy

Redakcja CentrumXP.pl nie odpowiada za treść komentarzy publikowanych na stronach Portalu
i zastrzega sobie prawo do usuwania wypowiedzi, które:

  • zawierają słowa wulgarne, obraźliwe, prowokujące i inne naruszające dobre obyczaje;
  • są jedynie próbami reklamowania stron internetowych (spamowanie poprzez umieszczanie linków);
  • przyczyniają się do złamania prawa bądź warunków licencyjnych oprogramowania (cracki, seriale, torrenty itp.);
  • zawierają dane osobowe, teleadresowe, adresy mailowe lub numery GG;
  • merytorycznie nie wnoszą nic do dyskusji lub nie mają związku z tematem komentowanego newsa, artykułu bądź pliku.