Zamknij komunikat

Nowy Office 2013
Do góry Skomentuj

Microsoft: gry na Project Scorpio natywnie re...

Microsoft: gry na Project Scorpio natywnie renderowane w 4K

W czerwcu tego roku, podczas targów E3, Microsoft przedstawił Project Scorpio, nazywając go "najpotężniejszą konsolą w historii". Wciąż nieco enigmatyczny członek generacji Xbox One oferować ma wsparcie dla VR, procesor octa-core i 6 teraflopów mocy, zapewniając płynną grę w 4K. Jak wiemy, mało które urządzenia są w stanie radzić sobie z tą rozdzielczością, a standardem wśród graczy jest dziś jeszcze 1080p. Niebawem ma się to zmienić.

Zapowiedź jeszcze potężniejszego brata Xbox One i Xbox One S pojawiła się na długo przed planowanym wejściem konsoli na rynek, które nie nastąpi wcześniej, niż w wakacje 2017 roku. Microsoft jednak już teraz podsyca ciekawość graczy, opowiadając o wyczekiwanym wsparciu dla gier w 4K. W dzisiejszej rozmowie z USA Today Shannon Loftis, główna menedżer w Microsoft Studios Publishing, podejmuje temat obiecanego wsparcia. "Każda tworzona przez nas gra, którą wydamy w ramach czasowych projektu Scorpio, będzie natywnie renderowana w 4K" - mówi Loftis. Fakt, że do premiery konsoli pozostał blisko rok, daje firmie sporo czasu na upewnienie się, że standard zostanie spełniony zarówno przez Microsoft Studios, jak i przez zewnętrznych deweloperów.

Dodatkowy rok na przygotowanie gier daje Microsoft pewną przewagę nad Sony, który ze swoim niedawno zapowiedzianym PlayStation 4 Pro na rynek wejdzie już w listopadzie. Kluczową funkcją PS4 Pro także jest natywna obsługa 4K w grach, a jak tłumaczy CEO Sony Interactive Entertainment, Andrew House, "większość [gier] będzie skalowana" do rozdzielczości 4K. Na razie trudno jeszcze mówić, która konsola generacji 8.5 (choć niektórzy wystrzegają się takiego podziału) będzie lepsza. Scorpio został zapowiedziany wcześniej i pojawi się później, a Microsoft prócz obietnicy "najpotężniejszej konsoli w historii" nie przedstawił zbyt wielu szczegółów. Sony szybko więc przygotował swoją odpowiedź, z którą na rynek wejdzie w tym roku. Tu także nie jesteśmy pewni, na jakiej zasadzie działać ma skalowanie do 4K. Drugim ważnym czynnikiem jest portfolio gier, które będą zgodne z nowym standardem.

"Naszym celem w Xbox jest dostarczenie najszerszego spektrum gier. Rzeczą numer jeden, o której słyszymy od graczy, jest... wybór" - powiedziała Loftis, dodając, że Microsoft już teraz eksploruje opcje z zakresu VR, które także przypadną w udziale Project Scorpio.

Krzysztof Sulikowski
19 września 2016, 14:08
1 222
Odsłony
Krzysztof Sulikowski
19 września 2016, 14:08
1 222
Odsłony



Komentarze

Nie napisano jeszcze ani jednego komentarza. Twój może być pierwszy.

Dodaj swój komentarz

Zasady publikacji komentarzyZasady publikacji komentarzy

Redakcja CentrumXP.pl nie odpowiada za treść komentarzy publikowanych na stronach Portalu
i zastrzega sobie prawo do usuwania wypowiedzi, które:

  • zawierają słowa wulgarne, obraźliwe, prowokujące i inne naruszające dobre obyczaje;
  • są jedynie próbami reklamowania stron internetowych (spamowanie poprzez umieszczanie linków);
  • przyczyniają się do złamania prawa bądź warunków licencyjnych oprogramowania (cracki, seriale, torrenty itp.);
  • zawierają dane osobowe, teleadresowe, adresy mailowe lub numery GG;
  • merytorycznie nie wnoszą nic do dyskusji lub nie mają związku z tematem komentowanego newsa, artykułu bądź pliku.