Zamknij komunikat

Nowy Office 2013
Do góry Skomentuj

Inwestycje w IoT wyróżniają Microsoft na tle ...

Inwestycje w IoT wyróżniają Microsoft na tle innych dostawców chmury

Wielu obserwarotów przemysłu jest zgodnych co do tego, że numerami jeden i dwa wśród dostawców usług w chmurze są Amazon i Microsoft. Obie firmy oferują infrastrukturę-jako-usługę (IaaS) i platformę-jako-usługę (PaaS). Obie dzielą wiele podobnych usług. Czym więc Microsoft Azure wyróżnia się na tle Amazon AWS?

Na pytanie to odpowiada Scott Guthrie, wicedyrektor wykonawczy z grupy Cloud and Enterprise w Microsoft. Najważniejszym wyróżnikiem jest według niego hybrydowe podejście do chmury, zwłaszcza z punktu widzenia klienta biznesowego. Kolejny i naszym zdaniem dużo ciekawszy wyróżnik dotyczy wczesnych inwestycji Microsoft w segment Internet of Things, zwany Internetem Przedmiotów lub Internetem Rzeczy. "Wiele inwestowaliśmy we wczesny IoT" - mówi Guthrie - "i podobnie jak BMW, Rolls-Royce, GE lub inni zdobywcy IoT, czasami gdy jesteśmy pierwsi na rynku w jakiejś szczególnej kategorii - czy jest to IoT, czy nasz nowy serwis Data Lake, który wystartuje jesienią - sądzę, że to całkiem wyróżniające. [Power] BI jest kolejnym obszarem, który nas wyróżnia". Warto tu dodać, że usługi Data Lake Analytics oraz Data Lake Store znajdują się obecnie w fazie Preview, a znacznik ten najwyraźniej zniknie w czasie zbliżającej się konferencji Ignite.

Windows 10 IoT

Istnieje już pewna liczba usług zorientowanych na IoT w chmurze Azure, wliczając w to Azure IoT Hub do łączenia, monitorowania i kontrolowania "przedmiotów"; Event Hubs do telemetrii; Stream Analytics do przetwarzania strumieni danych w czasie rzeczywistym; Machine Learning do prognowozania i analizowania, oraz Notification Hubs. Amazon także uruchomił podobny serwis - AWS IoT - w grudniu 2015 roku. Microsoft zapowiedział swój podstawowy pakiet Azure IoT Suite w marcu 2015 roku i udostępnił go we wrześniu tego samego roku. Firma jednak już wcześniej współpracowała w obszarze IoT - m.in. z Thyssenkrupp Elevator.

Microsoft może poszczycić się średnio ponad 120 tysiącami nowych kont, zakładanych każdego miesiąca w Azure. W chmurze znajduje się teraz 1,6 mln baz danych, każdego tygodnia wysyła się trylion powiadomień IoT, a ponad 5 mln organizacji traktuje Azure jako swój podstawowy serwer. Blisko 40% przychodów Azure pochodzi od startupów i dostawców oprogramowania. Microsoft szacuje, że wśród klientów Azure znajduje się około 4 mln deweloperów.

Redakcja: Krzysztof Sulikowski Opublikowano: 17 września 2016, 13:31 Odsłon: 887 Kategoria: Azure

Komentarze

Nie napisano jeszcze ani jednego komentarza. Twój może być pierwszy.

Dodaj swój komentarz

Zasady publikacji komentarzyZasady publikacji komentarzy

Redakcja CentrumXP.pl nie odpowiada za treść komentarzy publikowanych na stronach Portalu
i zastrzega sobie prawo do usuwania wypowiedzi, które:

  • zawierają słowa wulgarne, obraźliwe, prowokujące i inne naruszające dobre obyczaje;
  • są jedynie próbami reklamowania stron internetowych (spamowanie poprzez umieszczanie linków);
  • przyczyniają się do złamania prawa bądź warunków licencyjnych oprogramowania (cracki, seriale, torrenty itp.);
  • zawierają dane osobowe, teleadresowe, adresy mailowe lub numery GG;
  • merytorycznie nie wnoszą nic do dyskusji lub nie mają związku z tematem komentowanego newsa, artykułu bądź pliku.