Zamknij komunikat

Nowy Office 2013
Do góry Skomentuj

Grupy Office 365 już z dostępem dla gości

Grupy Office 365 już z dostępem dla gości

Office 365 Groups to odpowiedź na pytanie, jak najlepiej współdzielić pracę z zespołem. Idea, stojąca za powstaniem grup, to uczynienie z Office 365 centralnego punktu współpracy nad projektami. Każdy subskrybent Office 365 może założyć grupę i zapraszać do niej znajomych. Jest także możliwość wyszukiwania istniejących grup i dołączania do tych, które są z założenia otwarte. Możemy tam śledzić dyskusje, kamienie milowe i udostępnione pliki.

Do tej pory usługa Grupy Office 365 pozostawała niejako hermetyczna - z jej funkcjonalności i zawartości mogli korzystać jedynie zarejestrowani członkowie i subskrybenci. Czasem jednak istnieje konieczność udostępnienia pewnych danych klientom, partnerom czy konsultantom spoza organizacji, a ku temu potrzebne są narzędzia. "Dziś z radością zapowiadamy nową funkcję dostępu gościnnego dla Grup Office 365 - usługi członkostwa w grupach, zapewniającej wspólną tożsamość dla zespołów pracujących w Office 365. Nowa funkcja dostępu gościnnego daje możliwość włączania osób spoza twojej organizacji do grupy w Office 365" - ogłosił Microsoft. Dostęp do nowej opcji będzie wdrażany fazami.

Począwszy od dziś, do grup można zapraszać osoby za pośrednictwem aplikacji Outlook w sieci Web. Gość otrzymuje wówczas wiadomość e-mail z informacją o dostępie do plików grupy w SharePoint Online, zaczyna otrzymywać wiadomości i zaproszenia wysyłane do grupy, a także może logować się do grupy poprzez Office w sieci Web i mobilną aplikację Outlook Groups. Zaproszone osoby zyskują też dostęp do załączników przechowywanych w chmurze. Grupę można także opuścić w dowolnym czasie. Wszystcy zarejestrowani członkowie grupy widzą (w formie graficznego wskaźnika), że w grupie znajduje się gość.

Funkcja dostępu gościnnego współpracuje z dowolnym kontem e-mail, wliczając w to domeny prywatne i służbowe. Jeśli adres gościa jest powiązany z kontem Microsoft (na przykład Office 365 lub Outlook.com), użytkownik zostanie przekierowany na stronę logowania. W przypadku, gdy gość nie posiada konta Microsoft, zostanie przekierowany do formularza rejestracji, by takie konto utworzyć.

"Grupy usługi Office 365 to udostępniony obszar roboczy dla wiadomości e-mail, rozmów, plików i zdarzeń, gdzie członkowie grupy mogą działać wspólnie. Możesz używać grup, aby współpracować z osobami w całej firmie, nawet jeśli nie mają one dostępu do Microsoft Dynamics CRM Online. Możesz na przykład utworzyć grupę dla zespołu sprzedaży i zaprosić innych użytkowników Office 365, aby przyłączyli się do grupy, a następnie możesz udostępniać dokumenty, rozmowy, notatki ze spotkania, i informacje OneNote związane z określonymi kontami lub szansami sprzedaży" - tłumaczy Microsoft. Grupy pojawiły się w Office 365 pod koniec września 2014 r., a niedługo później zostały powiązane także z Lync i Yammer.

Krzysztof Sulikowski
9 września 2016, 16:29
1 099
Odsłony
Krzysztof Sulikowski
9 września 2016, 16:29
1 099
Odsłony



Komentarze

Nie napisano jeszcze ani jednego komentarza. Twój może być pierwszy.

Dodaj swój komentarz

Zasady publikacji komentarzyZasady publikacji komentarzy

Redakcja CentrumXP.pl nie odpowiada za treść komentarzy publikowanych na stronach Portalu
i zastrzega sobie prawo do usuwania wypowiedzi, które:

  • zawierają słowa wulgarne, obraźliwe, prowokujące i inne naruszające dobre obyczaje;
  • są jedynie próbami reklamowania stron internetowych (spamowanie poprzez umieszczanie linków);
  • przyczyniają się do złamania prawa bądź warunków licencyjnych oprogramowania (cracki, seriale, torrenty itp.);
  • zawierają dane osobowe, teleadresowe, adresy mailowe lub numery GG;
  • merytorycznie nie wnoszą nic do dyskusji lub nie mają związku z tematem komentowanego newsa, artykułu bądź pliku.