Zamknij komunikat

Nowy Office 2013
Do góry Skomentuj

Microsoft znów liderem w Magicznym Kwadrancie...

Microsoft znów liderem w Magicznym Kwadrancie Gartnera

Microsoft zdążył już zasłynąć jako jeden z liderów w Magicznym Kwadrancie Gartnera pod względem wizji i wykonania w takich obszarach, jak operacyjne bazy danych, analiza biznesowa, hurtownie danych czy zaawansowana analityka. W nowym rankingu firma z Redmond znów została uwzględniona jako lider - tym razem wśród dostawców usług Disaster Recovery as a Service (DRaaS). Są to usługi odzyskiwania awaryjnego w oparciu o chmurę, a Gartner przeanalizował ponad 250 ich dostawców.

Choć bieżący rok był pierwszym, w którym Microsoft uwzględniono w rankingu DRaaS, firma od razu znalazła się w prawym górnym kwadrancie, w grupie liderów. Gartner zaznaczył, że usługi i migracje w chmurze Microsoft Azure w połączeniu z Azure Site Recovery pozwalają klientom wziąć sprawy w swoje ręce w przypadku hybrydowego odzyskiwania awaryjnego. Na wysoką ocenę firmy wpływ miał też fakt, że ASR jest szeroko dostępne dzięki sieci partnerów. ASR rozwinął też katalog swoich usług, wliczając w to technologię InMage i wsparcie dla VMware vSphere.

Jak w przypadku każdego innego dostawcy, Microsoft oceniono, biorąc pod uwagę mocne i słabe strony jego rozwiązań DRaaS:

Mocne strony:

  • Microsoft zajmuje unikalną pozycję, by dostarczać klientom skoncentrowane dane i poprzez dostępność rozwiązań w chmurze działającej w hiperskali (którą jest Azure). Wzrost środowisk roboczych o jakości produkcyjnej w chmurze publicznej zaczyna przyspieszać, a Microsoft wierzy, że jest na dobrej pozycji, by korzystać z tego fenomenu.
  • Azure jako portal, który wspiera DRaaS w ponad 50 językach.
  • Wycena ASR jest prosta: jest zależna od liczby chronionych instancji lub poprzez OMS [Operations Management Suite].
  • Microsoft otrzymał wysokie oceny w referencjach klientów za innowację funkcji w ramach usługi, efektywność cenową usługi i uproszczenie GUI [interfejsu] portalu.

Uwagi:

  • Pomimo że baza instalacji rośnie szybko, Microsoft obecnie nie jest na tym samym poziomie doświadczenia dostarczania usług, co jego więksi konkurenci (na przykład IBM, Sungard Availability Services [AS] i Verizon).
  • Microsoft wspiera obecnie tylko 'samoobsługowe' dostarczanie [rozwiązania] i brak mu możliwości z zakresu zarządzania hybrydową konfiguracją, które oferują niektórzy z jego konkurentów.
  • Microsoft otrzymał niskie oceny w referencjach klientów za jakość wsparcia technicznego i elastyczność kontraktu. Dostał też słabe oceny za zarządzanie kontem. Microsoft ma teraz dedykowany zespół wsparcia technicznego dla rozwiązań z zakresu danych i dostępności.
  • Doświadczenie zarządzania odzyskiwaniem w wykorzystaniem konfiguracji, zawierających szerokie spektrum platform (jak IBM System i, IBM System p, Oracle Solaris i HP-UX) jest ograniczone.

Biorąc pod uwagę biura w ponad 120 krajach i centra danych Azure w 28 regionach, wysoka ocena w kategorii odzyskiwania awaryjnego nie wydaje się specjalnym zaskoczeniem. Po otrzymaniu tytułu lidera w kwadrantach Mobile App Development Platforms oraz Identity and Access Management as a Service Microsoft po raz kolejny dowiódł, że jest jednym z głównych graczy w prestiżowych rankingach Gartnera.

Redakcja: Krzysztof Sulikowski Opublikowano: 22 czerwca 2016, 15:15 Odsłon: 1 235 Kategoria: Azure

Komentarze

Nie napisano jeszcze ani jednego komentarza. Twój może być pierwszy.

Dodaj swój komentarz

Zasady publikacji komentarzyZasady publikacji komentarzy

Redakcja CentrumXP.pl nie odpowiada za treść komentarzy publikowanych na stronach Portalu
i zastrzega sobie prawo do usuwania wypowiedzi, które:

  • zawierają słowa wulgarne, obraźliwe, prowokujące i inne naruszające dobre obyczaje;
  • są jedynie próbami reklamowania stron internetowych (spamowanie poprzez umieszczanie linków);
  • przyczyniają się do złamania prawa bądź warunków licencyjnych oprogramowania (cracki, seriale, torrenty itp.);
  • zawierają dane osobowe, teleadresowe, adresy mailowe lub numery GG;
  • merytorycznie nie wnoszą nic do dyskusji lub nie mają związku z tematem komentowanego newsa, artykułu bądź pliku.