Zamknij komunikat

Nowy Office 2013
Do góry Skomentuj

Zespół Xbox analizuje swoje gry za pomocą Exc...

Zespół Xbox analizuje swoje gry za pomocą Excela

W ramach nawiązanej w ubiegłym roku współpracy, zespoły Xbox oraz Excel - zaprzęgając do pracy narzędzie Excel Power Map - opracowały metodę wizualizacji i analizy danych pochodzących z tworzonych na konsole Xbox gier. Powstały przy jej wykorzystaniu wizualny model pozwala szybko wykryć w konkretnym obszarze świata gry wszelkie nieprawidłowości, a następnie szybko je usunąć.

Wiosną 2014 roku zespół deweloperów Xbox, chcąc ułatwić sobie prace nad poprawą wydajności opracowywanych tytułów gier oraz ulepszaniem płynących z rozgrywek doznań, poprosił członków zespołu Excel Power Map o pomoc w przeprowadzeniu analizy danych pozyskanych z rozwijanych właśnie produkcji. Mając przed sobą możliwość spędzenia setek, a może i więcej, godzin przy konsoli Xbox programiści Excela szybko przystali na tę propozycję, po chwili uświadamiając sobie, że problem ten "dotyczy także wielu różnych scenariuszy biznesowych i sportowych", o których zespół zawsze marzył. "Była to wspaniała okazja do wykorzystania prawdziwych danych od prawdziwych graczy, w celu wykonania prawdziwej analizy i rozwiązania czegoś naprawdę ambitnego... być może nawet niemożliwego do zrealizowania".

Zespół Xbox poszukiwał sposobów na wizualizację różnych typów danych pochodzących z gry, a następnie wyłapywanie z tak opracowanego modelu określonych wzorów, które sugerowałyby konieczność przeprowadzenia dalszych prac. Programiści i testerzy byli przykładowo zainteresowani liczbą klatek na sekundę oraz wydajnością odtwarzania wideo i renderowania w konkretnych miejscach w świecie gry, a przy tym szukali odpowiedzi na pytanie, czy obserwowane spadki wydajności nie miały przypadkiem związku jedynie z pewnymi określonymi obszarami w grze.

Latem, po kilku tygodniach żmudnej pracy oraz licznych, wielogodzinnych debatach, udało się stworzyć pierwszy działający prototyp, który jesienią był gotowy do użycia. W efekcie końcowym zespół Xbox, wykorzystując nową mapę niestandardową oraz funkcje filtrowania narzędzia Power Map, mógł wreszcie zwizualizować wyniki poszczególnych misji, jak również wyszukać oraz odizolować konkretne misje z gry, jeśli te wymagały dalszej analizy.

Efekt końcowy współpracy obydwu zespołów widoczny jest na powyższym filmie. Widzimy na nim wizualizację danych pochodzących z wersji rozwojowych dwóch znanych gier: Sunset Overdrive oraz Forza Horizon 2. Dzięki zebranym i przeanalizowanym w ten sposób danym zespół Xbox mógł szybko zidentyfikować powstałe w poszczególnych obszarach problemy i skutecznie usunąć je przed oficjalnym wydaniem gry.

W pierwszej części filmiku, dotyczącej gry Sunset Overdrive, widzimy m.in. dane reprezentujące: aktywność gracza, różne misje w świecie gry, dystrybucję testów poszczególnych wersji, wszystkie misje ze średnią liczbą klatek na sekundę czy w końcu śledzenie pojedynczej misji. Z kolei w grze Forza Horizon 2 za pomocą modelu można z łatwością określić miejsca, w których następuje drastyczny spadek liczby klatek na sekundę, i które wymagają dalszej optymalizacji. Tak opracowana wizualizacja może być przekazana bezpośrednio do deweloperów, którzy na jej podstawie są w stanie błyskawicznie odnaleźć i usunąć szereg istniejących problemów.

Krzysztof Kapustka
27 stycznia 2015, 21:46
1 486
Odsłony
Krzysztof Kapustka
27 stycznia 2015, 21:46
1 486
Odsłony



Komentarze

Nie napisano jeszcze ani jednego komentarza. Twój może być pierwszy.

Dodaj swój komentarz

Zasady publikacji komentarzyZasady publikacji komentarzy

Redakcja CentrumXP.pl nie odpowiada za treść komentarzy publikowanych na stronach Portalu
i zastrzega sobie prawo do usuwania wypowiedzi, które:

  • zawierają słowa wulgarne, obraźliwe, prowokujące i inne naruszające dobre obyczaje;
  • są jedynie próbami reklamowania stron internetowych (spamowanie poprzez umieszczanie linków);
  • przyczyniają się do złamania prawa bądź warunków licencyjnych oprogramowania (cracki, seriale, torrenty itp.);
  • zawierają dane osobowe, teleadresowe, adresy mailowe lub numery GG;
  • merytorycznie nie wnoszą nic do dyskusji lub nie mają związku z tematem komentowanego newsa, artykułu bądź pliku.